Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اجرای برنامه ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌های شمالی، این اقدام را دستاورد مدیریت یکپارچه میعانات گازی در این شرکت و زمینه‌ساز افزایش پایداری تولید گاز برشمرد و گفت: در گام بعدی، ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه آبادان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرخ علیخانی گفت: ارسال نفت سنتزی پارس جنوبی به پالایشگاه‌ها برنامه‌ای است که با هدف استفاده بهینه از مازاد میعانات گازی تدوین و با همکاری سازنده میان معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت فلات قاره ایران به سرانجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دریافت میعانات گازی پارس جنوبی از سوی منطقه عملیاتی بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران، ارسال آن به واحد بهره‌برداری مارون ۲ و سپس انتقال به پالایشگاه‌های شمالی، برای نخستین بار و با هدف مصرف بهینه میعانات گازی در صنعت نفت کشور کلید خورده است. به این منظور، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران با همراهی مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای بررسی ظرفیت‌های مناطق نفت‌خیز در زمینه ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌های کشور، از برخی تأسیسات از جمله تلمبه‌خانه امیدیه و تلمبه‌خانه مایل ۴۰ ماهشهر بازدیدی داشته است.

مطابق اعلام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیخانی در حاشیه این بازدید با اشاره به سرانجام رسیدن این کار در کمتر از یک ماه، ابراز امیدواری کرده است که چنین اقدامی برای ارسال به پالایشگاه آبادان نیز در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گیرد.

علیخانی در توضیح بیشتر گفت: میعانات گازی پارس جنوبی برای مصرف پالایشگاه‌های داخلی و پتروشیمی‌ها توزیع می‌شود، اما با توجه به حجم تولیدات آنها، مازاد میعانات باید مدیریت می‌شد که یکی از گزینه‌ها ترکیب میعانات با نفت خام و تولید نفت سنتزی برای خوراک پالایشگاه‌ها به‌ویژه پالایشگاه اصفهان بود. به این منظور، طی یک ماه گذشته نشست‌های مشترکی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار و ترکیب نوع نفتی که قرار بود خوراک پالایشگاه‌ها شود مشخص شد.

وی ادامه داد: در بخش اجرا هم تیمی متشکل از نظارت بر تولید و امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت فلات قاره ایران تشکیل شد و کار اجرا را به‌عهده گرفتند که مقرر شد سنتز نفت در منطقه بهرگان انجام و از طریق خطوط لوله مناطق نفت‌خیز جنوب به پالایشگاه اصفهان ارسال شود.

به گفته معاون تولید شرکت ملی نفت ایران، در بازدید میدانی از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب مشخص شد که امکان ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه آبادان هم فراهم است و قرار شد این برنامه نیز در مدت کوتاهی به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید شرکت ملی نفت ایران ملی مناطق نفت خیز جنوب پالایشگاه ها میعانات گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست فوق توزیع سنگر، برق دار می شود

ایسنا/گیلان مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان از اتمام عملیات اجرایی و آماده برق دار شدن پست فوق توزیع برق بخش سنگر شهرستان رشت خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پست، شاهد افزایش پایداری و کیفیت برق مشترکان در شهر سنگر خواهیم بود.

محمود دشت بزرگ امروز، ۲۷ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، از اتمام عملیات اجرایی و آماده برق دار شدن پست فوق توزیع برق شهر سنگر از توابع شهرستان رشت خبر داد و عنوان کرد: پست فوق توزیع برق سنگر از پروژه‌های حیاتی و جزو ۱۸۰ اقدام عملیاتی تدوین شده وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار سال جاری است.

وی افزود: خوشبختانه با رایزنی‌های مختلف و همکاری بسیار خوب مقامات و مسئولان محلی شهرستان رشت و سنگر، عملیات اجرایی این پروژه پایان یافت و این پست آماده در مدار قرار گرفتن است.

این مقام مسئول، سرویس‌دهی مطلوب به مشترکان، رفع مشکل اُفت ولتاژ، تداوم تقویت و پایداری شبکه فوق توزیع، افزایش قابلیت اطمینان در سطح فوق توزیع و اشتغالزایی جوانان منطقه را از جمله اهداف این پروژه دانست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در مورد مشخصات فنی پروژه نیز یادآور شد: پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت ۱۵ مگاولت آمپر سنگر شامل یک فیدر ورودی و چهار فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است و لذا با بهره‌برداری از این پست، شاهد افزایش پایداری و کیفیت برق مشترکان در شهر سنگر خواهیم بود.

دشت‌ بزرگ با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: احداث این پست برای ۹ نفر به طور مستقیم و برای ۳۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • مدیریت یکپارچه منجر به موفقیت هلال احمر می‌شود
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • پست فوق توزیع سنگر، برق دار می شود
  • تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ می‌رسد
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ درصد می‌رسد
  • اقدام‌های عملیاتی نفت و گاز مارون با هدف پایداری تولید در ۱۴۰۲
  • افزایش تولید شمش آلومینیوم
  • پیش‌بینی ۴ میلیارد دلار برای واردات بنزین در ۱۴۰۳