Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاری آمریکایی ضمن اذعان به نقش محوری سردار شهید «قاسم سلیمانی» در تأمین امنیت منطقه، جنایت آمریکا در ترور وی را ادامه اقدامات غیرقانونی این کشور برای گسترش نفوذ خواند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «کی پریتسکر» خبرنگار آمریکایی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک روسیه، به اظهارنظر در خصوص جنایت آمریکا در ترور و به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در بخش بزرگی از تاریخ آمریکا، ما فقط برای منافع خود به کشورهای دیگر حمله کرده‌ایم تا حوزه نفوذ خود را برای قدرت گسترش دهیم و دولت‌هایی را که دوست نداریم از میان برداریم، و در خصوص قاسم سلیمانی هم همین مسئله صدق می‌کند.

پریتسکر افزود: او فرمانده‌ای بود که وجودش در مبارزه علیه داعش در عراق و تامین منافع امنیتی ایران در منطقه بسیار محوری بود. اما از نگاه آمریکا این طور است که «اینجا قلمروی ماست ... ایران چطور جرأت کرده از مرزهای خود دفاع کند؟» این دیوانگی است.

این خبرنگار در ادامه گفت که امپریالیسم آمریکا در خارج از این کشور با فقر در داخل آن ارتباط دارد. وی گفت: این همان مسئله و همان چیزی است که [دکتر مارتین لوتر کینگ] گفت. احتمالاً تعدادی از شنوندگان بدانند که او در سال‌های آخر زندگی منتقد سرسخت جنگ ویتنام بود و از جنبش ضد جنگ حمایت می‌کرد. او می‌گفت که بمب‌هایی که در ویتنام ریخته می‌شوند در شهرهای آمریکا منفجر خواهند شد.

وی در توضیح صحبت‌هایش گفت: منظور او (لوتر کینگ) این بود که ما میلیاردها، صدها میلیارد اگر نگویم تریلیون دلار اکنون و امروز برای ویرانی و کشتن مردم فقیر در کشورهای دیگر هزینه کرده‌ایم. مردمی که —بچه‌های سیاه‌پوست فقیر—به خارج کشور برای کشتن مردم فقیرتر می‌فرستیم، به خانه و جامعه خود که بودجه ندارد و توسعه‌نیافته، برمی‌گردند، جایی که پلیس‌ها مانند هیولا با آزادی عمل بر این بچه‌ها سلطه دارند.

او اینطور ادامه داد: طنزش این است که ما مردم را به خارج از کشور می‌فرستیم و می‌گوییم در حال گسترش آزادی هستیم، اما همان مردم که به آمریکا برمی‌گردند می‌فهمند اینجا حتی آزادی هم ندارند.

او در اشاره به اعتراضات اخیر در روز استقلال آمریکا گفت: در این خصوص مثال بهتری از چهارم جولای وجود ندارد، وقتی کشور در میانه این قیام است و مردم می‌پرسند: ما درباره آزادی برای همه می‌گوییم، هر کسی این حق را دارد که به دنبال آزادی، اختیار و هر چیز دیگری باشد؛ این آزادی برای چه کسی است؟ زیرا مردم در این کشور قطعاً احساس آزادی نمی‌کنند، بخصوص همه آن افرادی که در دوره بحران «کووید-۱۹» شغل خود را از دست داده‌اند و قادر به پرداخت اجاره و تامین معیشیت خود نیستند. چطور آزادی، وقتی چیزی برای خوردن نداری؟.

روز گذشته «اَگنِس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان نیز، جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را غیرقانونی خواند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کالامارد در گزارشی ضمن رد کردن ادعاهای مقامات آمریکایی درباره دلیل ترور سردار سلیمانی، نوشت واشنگتن نتوانسته مدارک کافی از تهاجم قریب‌الوقوع یا در حال انجام به منافعش را ارائه کند تا حمله به کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد را توجیه نماید.

وی در ادامه تاکید کرد که ترور سردار سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» معاون شهید سازمان الحشدالشعبی در عراق و چند تن دیگر از همراهانشان، نقض منشور سازمان ملل متحد بود و خواستار اعمال قوانین حسابرسی و مقررات سخت‌تر درباره کشتار به وسیله پهپادهای تهاجمی شد.

این کارشناس سازمان ملل در گفت‌وگو با رویترز توضیح داد: «در حوزه استفاده از پهپادها، جهان در برهه حساسی و احتمالا نقطه بحرانی قرار دارد... شورای امنیت اقدامی [در این باره] انجام نمی‌دهد، جامعه جهانی نیز عامدانه یا سهواً ساکت مانده است».

وی همچنین در این گزارش تصریح کرده است: «به دلیل نبود تهدید واقعی، مسیر اقدامی که آمریکا انجام داد، غیرقانونی بود».

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مبارزه با داعش ترور قاسم سلیمانی سردار سلیمانی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق سعی کرد با غوغای رسانه‌ای این عملیات بزرگ را کوچک بشمارند ولی پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری سردار غلامرضا سلیمانی امروز _یکشنبه سوم اردیبهشت_ در همایش همپای طوفان، با اشاره به رشادت‌های حاج محمد کیانی اظهار کرد: حاج محمد کیانی از عناصر مؤثر لشکر قمربنی هاشم (ع) بود، گردان او در عملیات والفجر۸ بیش از ۳۰ حمله ارتش صدامی را دفع کرد و مانع از شکست این عملیات شد در عملیات کربلای ۴ به کمک لشکر امام حسین (ع) شتافت و در عملیات کربلای ۵ موانع را تصرف کرد و خودش را به لشکر ۱۰ زرهی عراق رساند.

وی افزود: جمعلی هیچ گاه پشت به دشمن نکرد و همیشه مقابله دشمن بود؛ گردان او یک گردان خط‌شکن و همیشه آماده بود که سخت‌ترین مأموریت‌ها را با موفقیت به سرانجام می‌برد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آموزش نیرو و کادرسازی از دیگر ویژگی‌های این سردار بزرگ بود که هم‌زمان با ماموریت‌هایش این وظیفه را هم انجام می‌داد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس نه تنها فعالیت‌های جمعلی کم نشد بلکه بیشتر هم شد با شهادت او چهارمحال‌وبختیاری یک سرباز ولایتمدار، یک شهید زنده، یک فرمانده بزرگ و یک خادم مردم را از دست داد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق افزود: عملیات وعده صادق یک قاعده جدیدی را در دنیا برجای گذاشت؛ بعد از این عملیات آینده جهان به کلی تغییر کرد و راه جدیدی پیش روی جهانیان باز شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مؤلفه امنیت بعد از عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق به کلی از بین رفته است و امروز شهرک نشنیان در حال فرار از سرزمین‌های اشغالی هستند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق سعی کرد با غوغای رسانه‌ای این عملیات بزرگ را کوچک بشمارند ولی پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده مشخص خواهد شد.

وی افزود: سنت الهی پیروزی حق بر باطل است و ما ۴۵ سال است که شاهد تحقق این وعده هستیم.

کد خبر 747023

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • این گروه از نمایندگان برای تقدیر از فعالیت های پلیس در حوزه حجاب به دیدار سردار رادان رفتند
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • واکنش سرمربی تیم‌ملی کشتی به حذف تیلور