Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:12:42 GMT

کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۳۱۵

کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور - از شمال غرب تا شمال شرق - گفت: طی روزهای آینده در برخی نقاط کشور وقوع رگبار باران دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در شمال غرب کشور به‌ویژه شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال کردستان انتظار افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این شرایط طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۱ و ۲۲ تیر) برای استان‌های واقع در شمال غرب کشور ادامه دارد، گفت: تا روز جمعه (۲۰ تیر) در بیشتر نقاط شاهد افزایش دما خواهیم بود و از روز شنبه (۲۱ تیر) در نوار شمالی کشور - از شمال غرب تا شمال شرق - کاهش دما (بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد) رخ می‌دهد. طی همین زمان در جنوب غرب شاهد افزایش دما خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ تیر) در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان وکرمان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و وزش باد شدید در زابل نیز از روز جمعه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۲ تیر) دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده گفت: پدیده جوی خاصی در تهران تا پایان هفته نداریم و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا فردا (۱۹ تیر) در تهران شاهد افزایش دما هستیم و دمای حداکثر به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد اما از روز جمعه (20 تیر) تا اواسط هفته با کاهش دما در تهران مواجه خواهیم شد و دمای حداکثر به ۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي کاهش دما رگبار باران وزش باد شدید پیش بینی شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،کارشناس هواشناسی استان گفت: از امروز چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده دراستان جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت. 

غلامپور تصریح کرد نقشه‌های پیشیابی استان نشان می‌دهد که روز‌های جمعه و یکشنبه  افزایش دما محسوستر است به طوری که بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی مازندران تا ۳۰ درجه هم افزایش می‌یابد.

وی افزود دیروز ساری و آمل با دمای ۲۳ درجه گرم‌ترین و امروز بلده و کلاردشت با دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین مناطق استان بودند. 

غلامپور به کشاورزان شالیکار توصیه کرد:باتوجه به گرم شدن تدریجی هوا  در این مدت به هوا دهی خزانه نشا اقدام کند.

وی افزود: همچنین دریا از موج کوتاه برخوردار و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش دما در نخستین روز اردیبهشت
  • لاله زار سردترین ایستگاه کشور 
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا