Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران بخصوص فوتبال در سال های اخیر یکی از مشتریان جدی دادگاه عالی ورزش بوده است تا در آرایی که فیفا یا دیگر مجامع بین المللی علیه باشگاه ها، فدراسیون ها و یا ورزشکاران ایرانی صادر کرده اند، دادخواهی کند.

یکی از پر سر و صداترین پرونده های ایران در ماه های گذشته، شکایت پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق خود به CAS است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باشگاه که در فیفا  به پرداخت یک میلیون و ۵۰ هزار یورو به علاوه سود ۵ درصدی به برانکو  و ۳۵۰ هزار یورو به دستیاران این مربی محکوم شده بود، برای وقت کُشی به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد.

به این ترتیب پرسپولیس که می داند در نهایت در این پرونده هم بازنده است، زمان بیشتری خواهد داشت تا پرداخت غرامت به برانکو و یا اتفاقاتی که ممکن است باعث محرومیت از نقل و انتقال یا کسر امتیاز این تیم شود را به تعویق اندازد. 

بررسی لیست مدعوین به دادگاه عالی ورزش نشان می دهد حداقل تا ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) جلسه شکایت پرسپولیس از برانکو و فیفا برگزار نمی شود و خیال پرسپولیس می تواند تا چند ماه دیگر راحت باشد. 

موضوع مهم دیگر مرتبط با دادگاه CAS، شکایت فدراسیون جودو ایران از فدراسیون جهانی در ارتباط با مباحث تعلیق جودو ایران است. طبق اعلام مسئولان کمیته ملی المپیک، قرار بود جلسه رسیدگی به پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو ۲۰ فروردین ماه در لوزان سوئیس برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به درخواست طرفین پرونده به ۲۶ شهریورماه موکول شد.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک هم در اظهار نظر اخیر خود اعلام کرد جلسه دادگاه CAS شهریورماه برگزار می شود و ایران به پیروزی در این پرونده امیدوار است: « دلایل اثبات حقانیت جودو ایران را شهریور در دادگاه ارایه می‌کنیم. مسیر دیپلماسی و حقوقی و حمایت از جودو را دنبال کردیم که نتایج آن را در شهریور خواهیم دید.»

این در حالی است که در لیست منتشر شده در سایت دادگاهCAS، روز ۲۶ شهریور (۱۶ سپتامبر) هیچ جلسه ای ثبت نشده است.

در واقع در تاریخ اعلام شده از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک، دادگاه CAS نشستی برای بررسی پرونده تعلیق جودو ایران ندارد و حداقل تا ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) هم قرار نیست این جلسه تشکیل شود (طبق لیست اعلام شده در سایت CAS).

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این اعلام شده بود هیاتی متشکل از محمدرضا داورزنی، نصرالله سجادی، آرش میراسماعیلی و وکیل پرونده فدراسیون جودو ایران قرار است ۲۳ شهریور به منظور حضور در جلسه دادگاه عالی ورزش عازم لوزان سوئیس شود.

کد خبر 4968863 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگاه عالی ورزش فیفا تیم فوتبال پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ جودو فدراسیون جودو لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا والیبال فدراسیون کشتی لیگ برتر فوتسال فوتسال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر والیبال باشگاه پرسپولیس فرهاد مجیدی اتحادیه جهانی کشتی کشتی آزاد دادگاه عالی ورزش جودو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه شرق، ۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی چین
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • برگزاری ۸۵۰ جلسه جزءخوانی قرآن در ماه رمضان در خوزستان
  • امروز؛ دیدار جمعی از شاعران و ادیبان با رهبر انقلاب