Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@21:01:22 GMT

طلا رکورد ۸ سال اخیر خود را می زند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۴۴۴

طلا رکورد ۸ سال اخیر خود را می زند؟

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا تغییری نداشت و در ۱۷۹۲ دلار و ۷۹ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۹۶ دلار و ۹۳ سنت پیش رفته بود و تنها چند دلار با ۱۸۰۰ دلار فاصله داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، توجه اصلی همچنان به آمریکا است. اگر روند شیوع بیماری ادامه پیدا کند، بازار با توجه به این حقیقت که بانک مرکزی آمریکا ناچار خواهد بود، تدابیر محرک مالی بیشتری را اجرا کند، از مرز قیمت ۱۸۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا از مرز بیش از سه میلیون نفر عبور کرد و ایالتهای جدیدی آمار بالایی از افزایش موارد جدید را گزارش کرده‌اند.

عامل دیگری که به نگرانی‌های اقتصادی افزود، پیش‌بینی بانک مرکزی اروپا از رکورد اقتصادی عمیق‌تر منطقه یورو در سال میلادی جاری و بهبود ضعیف‌تر از حد انتظارات قبلی در سال ۲۰۲۱ بود.

تحلیلگران بانک اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: ابهامات سلامتی، مالی و اقتصادی ناشی از پاندمی کووید ۱۹ و تبعات آن احتمالا باعث تداوم روند صعودی طلا در سال ۲۰۲۱ اما در سطح پایین‌تر از روند فعلی خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به تداوم روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که ممکن است رشد هزینه مصرفی و رشد مشاغل را از بین ببرد، ابراز نگرانی کرده‌اند و یکی از مقامات بانک مرکزی وعده داد حمایت‌های بیشتری انجام گیرد.

نرخ‌های بهره اندک و اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان به نفع قیمت طلا خواهد بود که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی یک دارایی امن به شمار می‌رود.

شاخص دلار روز چهارشنبه ۰.۱ درصد رشد کرد و مانع صعود طلا شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۹۲۱ دلار و ۶۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و ۸۳۵ دلار و ۴۵ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1407854

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟

احمد اشتیاقی کارشناس بورس و اوراق بهادار درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رشد دو روز اخیر بازار سرمایه گفت: رشد بازار در اثر عملکرد توامان چند عامل بود. به هر جهت در هفته‌های گذشته کاهش شدیدی داشتیم و پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی بازار به نوعی در حال اصلاح خود است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای غبار آلود سیاسی برطرف شده و به نظر می‌رسد که شرایط روبه آرامش می‌رود، بازار خودش را در معاملات چند روز گذشته نشان داد. علاوه بر این قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌هایی که به صورت خام و اولیه تولید می‌شوند) روند رو به رو رشدی داشت.

اشتیاقی تاکید کرد: رقابت روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا بر سر محصولات فولاد مبارکه بر پایه دلار آزاد ۶۲ هزار استوار بود که این خود نشانه‌ای است که بازار نظر بر سود آوری از محل رشد قیمتی کامودیتی‌ها دارد. اخبار غیر رسمی نیز تصریح می‌کنند که بانک مرکزی از روند تثبیت قیمت ارزی در حال عقب نشینی است و به احتمال زیاد قیمت دلار نیمایی تا ۵۰ هزار تومان اصلاح می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار از مجموعه این عوامل استقبال کرده و طی دو روز گذشته روند مثبتی در رشد شاخص بازار سرمایه شکل گرفت. روند رشد در امروز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شد و از همین رو می‌توان به این نتیجه رسید که انتشار اخبار جدید بورس روز‌های آرامی را داشته باشد.

اشتیاقی گفت: تثبیت شرایط سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی در سامانه مبادله طلا و ارز می‌تواند بازار سرمایه را به تدریج در شرایط صعودی قرار دهد. شایان ذکر است که به تدریج گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر می‌شود و اگر‌«ای پی اس» در عدد خوبی باشد، روند رشد ادامه خواهد داشت.

تا آخر هفته بازار چگونه خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت آخرین معاملات روز گذشته کمتر از قیمت پایه سهام‌ها بود امروز بازار سهام به سوی ثبات و یا اندکی کاهشی قدم بردارد. همچنین پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است که مسیر رشد بازار به تداوم آرامش در فضای سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟