Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@10:18:00 GMT

آزادسازی ۳۰ درصد سهام عدالت در عید غدیر

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۴۵۳

رئیس جمهور گفت: ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت در عید غدیر آزاد می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت در عید غدیر و ۳۰ درصد دیگر ۲۲ بهمن ماه آزاد می‌شود.

 توسعه استان‌های محروم و به ویژه سیستان و بلوچستان، یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم   آقای روحانی امروز چهارشنبه در ابتدای جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه می‌خواهم سخنانم را با افتتاح‌های مهمی که در روز‌های اخیر داشتیم و برای آبادانی و امنیت شرق ایران بسیار مهم و سرنوشت ساز است، آغاز می‌کنم، افزود: یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم توسعه استان‌های محروم و به ویژه سیستان و بلوچستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور گفت: طرح‌هایی که در این استان طراحی شده است، رساندن گاز به استان سیستان و بلوچستان بود، استانی که از نعمت گاز محروم بود و وقتی مشعل گاز در زاهدان روشن شد، در دولت یازدهم یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود.  آقای روحانی در ادامه گفت: با اقدام دولت در بندر چابهار که به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور است، ظرفیت این بندر از ۲ و نیم میلیون تن به ۸ و نیم میلیون تن رسید و این تحولی بزرگ نه تنها برای سیستان و بلوچستان برای بلکه برای خط ترانزیتی جنوب و شمال بود، لذا در افتتاح آن مقامات مسئول از شرکت‌های مختلف و از کشور‌های مختلف شرکت کردند.  رئیس جمهور همچنین گفت: یکی از اقدامات مهم، مسئله راه آهن چابهار و اتصال آن به راه آهن سراسری کشور و ایجاد خط راه آهن ۷۳۰ کیلومتری از چابهار تا زاهدان بود، برای این کار در طول این چند سال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و دیروز برای اولین بار ریل گذاری برای این راه آهن از زاهدان شروع شد و در ماه‌های آینده از سمت چابهار هم شروع خواهد شد.  آقای روحانی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله تا پایان امسال وزارت راه، طبق قولی که به ما داده است این راه آهن را از جنوب به ایرانشهر و از زاهدان به خاش برساند، و مابقی نیز تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.  رئیس جمهور با اشاره به اینکه این اقدام یکی از کار‌های مهم دولت یازدهم و دوازدهم به شمار می‌رود، افزود: این پروژه بحث استانی نیست و بحث ملی و بالاتر از آن بحث بین المللی است، چرا که این راه آهن از اقیانوس هند و چابهار آغاز می‌شود و به تمام راه آهن‌هایی که در آسیای مرکزی و در منطقه قفقاز، چین و روسیه و حتی اروپا متصل خواهد شد.  آقای روحانی گفت: به مردم بسیار عزیز و خوب سیستان و بلوچستان تبریک عرض می‌کنم، یک طرح مهم در سیستان و بلوچستان داشتیم و ۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی با آبیاری مدرن مجهز شدند و بخشی از آن افتتاح شده و بخشی دیگر تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.  رئیس جمهور افزود: از وحدت و هماهنگی و اتحاد بین اقوام شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان و ایجاد امنیت بسیار خوب در سال‌های اخیر که توسط مردم در قدم اول همه اقوام و طوایف و نیرو‌های مسلح و عزیز ما ایجاد شده است، بسیار خوشحال هستم.
اعتراف می‌کنم که در ساخت مسکن عقب ماندگی داشتیم آقای روحانی گفت: در حوزه‌ی مسکن، اعتراف می کنم یک عقب ماندگی در دولت یازدهم داشتیم، که با تلاش فراوان، باید این عقب ماندگی را جبران کنیم. رئیس جمهور، اولین اقدام دراین زمینه را تخصیص ۲۵۰ هزار هکتار زمین به وزارت راه وشهرسازی، دانست و گفت: این رقم، به زودی، به یک میلیون هکتار خواهد رسید. آقای روحانی همچنین افزود: تامین مسکن بیش از ۳۰۰ هزار نفری که در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند، در اولویت قرار دارد.   حمایت از رونق بورس
لزوم تداوم حمایت از رونق بورس هم موضوع دیگری بود که رئیس جمهور بر آن تاکید کرد. آقای روحانی گفت: برای این حمایت، باید عرضه اولیه‌های بیشتری انجام شود.   بازار ارز هم موضوع مهم دیگری بود که رئیس جمهور، به آن اشاره کرد. رئیس قوه‌ی مجریه‌ با تشکر از مواضع رئیس مجلس و رئیس قوه‌ی قضائیه در این زمینه، گفت: موضع همه‌ی مسئولان در این زمینه، موضعی قاطع و واحد است.
آقای روحانی، برنگرداندن ارز را خیانت خواند و گفت: اگر صادرکننده‌ای ارز خود را برنگرداند با او برخورد قضایی خواهد شد. برچسب ها: رئیس جمهور ، بورس ، ارز ، مسکن ، جلسه هیئت دولت ، توسعه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور بورس ارز مسکن جلسه هیئت دولت توسعه سیستان و بلوچستان آقای روحانی دولت یازدهم رئیس جمهور ۳۰ درصد راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال

شهردار کرج گفت: با آزادسازی ۳ کیلومتر از مسیر بزرگراه شمالی (شهید سپهبد قاسم سلیمانی) در روزهای اخیر، ۹۵ درصد اراضی ‌مسیر بزرگراه آزادسازی شد. - اخبار استانها -

مهرداد کیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج با بیان اینکه بیش از 9 سال بود که آزاد‌سازی اراضی واقع در طرح بزرگراه شمالی کرج، با مشکلاتی مواجه شده بود‌ که با رفع این مشکلات اکنون 95 درصد از اراضی واقع در این طرح آزادسازی شده است، اظهار داشت: ‌این سه کیلومتر مساحتی معادل 6 هکتار از اراضی واقع در مسیر را تشکیل داده و شامل 5 درصد از معارضین کل پروژه است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این 90 درصد از اراضی دارای معارض پروژه آزادسازی شده بود، افزود: ‌با افزوده شدن 5 درصد دیگر هم اکنون 95 درصد اراضی پروژه آزادسازی شده و برای اجرای عملیات احداث در اختیار معاونت فنی عمرانی و شرکت کنارگذر شمالی قرار داده شده است

کیانی ادامه داد: بر این اساس در روزهای اخیر دیواره‌های محله هلی‌کوپترسازی و ویلاهای شخصی موجود در این محدوده با تلاش تیمی از همکاران شهرداری آزادسازی و تخریب شد که این امر به پیشرفت هر چه سریعتر پروژه کمک خواهد کرد.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: با آزادسازی و تخریب سازه های موجود در این اراضی، احداث آزادراه شمالی کرج و اتصال آن به اتوبان کرج – قزوین ممکن می شود.

وی در پایان ضمن حمایت و و پشتیبانی دادستان شهرستان کرج اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی دادستان شهرستان کرج در صدور مجوز برای اعمال ماده 9 در این اراضی، باعث شد رفع معارضات مذکور پس از سال ها توقف، در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس سرانجام فروخته شد، از دولت به دولت!
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس فروخته شد، از دولت به دولت!
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند