Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:09:57 GMT

بوساری که گلسار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۵۱۴

بوساری که گلسار شد

۱۸تیرماه کلنگ احداث شهرک بوسار رشت به زمین زده شد. شهرکی که بعد از یک فراخوان عمومی، نامش به گلسار تغییر یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، ۴۸ سال پیش درست در ۱۸تیر ۱۳۵۱، کلنگ احداث شهرکی در رشت به زمین زده شد، که اکنون «گلسار» نامیده می‌شود. این شهرک که در ابتدا نامش «بوسار» بود، امروز جزو منطقه یک شهرداری رشت بوده و به لحاظ ارزش ملکی در صدر مناطق رشت است و بیشترین درآمدهای شهرداری ناشی از صدور پروانه ساخت و عوارض ناشی از آن را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرک گلسار یک پروژه عظیم معماری در راستای شهرک‌سازی‌های اطراف شهر بود که توسط «دکتر علی آبادی» و تیم معماری‌اش طراحی شده بود. دو روزنامه «طالب حق» و «طلوع اسلام» در آن زمان مطالبی پیرامون اهمیت ساخت این شهرک و تغییر آن بر سیمای شهر رشت مطالبی می‌نویسند و آن را جزو افتخارات این شهر می‌دانند.

 

بنابه گفته «روبرت واهانیان» مهندس معمار و رشت‌پژوه، مراسم کلنگ‌زنی شهرک با حضور «عون جزایری» استاندار وقت گیلان و «اسد الله رشیدیان» سرمایه گذار ساخت شهرک و از سرمایه گذاران مطرح آن زمان کشور « علی آبادی» طراح و تیم سازنده‌اش برگزار شد.

 

شهرک گلسار که وسعت آن یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع ثبت شده برای سکونت ۱۵ هزار نفر طراحی شده بود. این شهرک به سه مرکز تقسیم می شد؛ یک هزار و ۵۰۰ خانه تک ویلایی و هزار و ۷۰۰ آپارتمان که به مرور زمان به مردم فروخته می‌شد. البته علاوه بر واحدهای مسکونی، در طرح شهرک یک باب مسجد، درمانگاه، دبیرستان دخترانه و پسرانه و چند فروشگاه درنظر گرفته شد.

 

در طرح شهرک، عرض خیابان‌ها ۴۵ متری در نظر گرفته شد و فضای سبز دو طرف خیابان، درختانی کاشته شد که اکنون این چنارهای بلند، جزئی از هویت شهرک گلسار است. اما نام این شهرک و در زمان آغاز به احداث، شهرک «بوسار» نام داشت، شاید به دلیل همجواری به محله و پل بوسار که از گذشته به همین نام خوانده می شد.

 

شهریور ماه همان سال یعنی در سال ۱۳۵۱، اطلاعیه برای جمع‌آوری نام‌های پیشنهادی و دریافت نظر شهروندان برای تغییر نام شهرک، فراخوان عمومی می‌شود و ۱۵شهریور و همزمان با سالروز مبعث پیامبر(ص) نام گلسار جایگزین بوسار می‌شود. (روزنامه بازار ۱۹شهریور۱۳۵۱) جالب آن است که شخص برنده، بنابه خواست خود نامش محفوظ می‌ماند و جایزه هیئت داوران را نیز به آسایشگاه خیریه معلولین و سالمندان رشت اهدا می‌کند.

 

پایان پیام/595

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی چرمسازی بوئین زهرا، همزمان با هفته زمین پاک، راه اندازی شد.

۵۰ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می‌کند.

طبق قانون شهرک‌های صنعتی ملزم به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
  • فیلم/ پرتاب موشک‌ به سمت شهرک‌های سدروت و نیرام توسط سرایاالقدس
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش سوزی یکی از کارخانه های شهرک شکوهیه
  • فیلم/ آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم
  • فیلم/ آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی
  • آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم 
  • شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند+ فیلم