Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمدجواد عسکری در مورد افزایش مرغ و تخم‌مرغ اظهار کرد: در مورد افزایش قیمت مرغ، دست کم سه عامل وجود دارد. اول، عدم دقت در توزیع نهاده‌های دامی مثل دانه‌های مرغی. دوم، بی‌تدبیری مسئولان در عدم توانایی ورود واردات نهاده‌ها در زمان مناسب و نکته سوم معدوم کردن جوجه‌های یک روزه.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم از دعوت وزیر جهاد کشاورزی به کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و گفت: بررسی‌ها انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی خواهیم کرد اقدامات این وزارت‌خانه با جدیت شکل بگیرد. اگر در فرآیند تولید پروتئین سفید وقفه ایجاد شود، گران می‌شود. این وقفه ممکن است نرسیدن به موقع نهاده‌های دامی، واکسن مرغ و عدم تنظیم بازار است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: نکته مهم این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه خاصی برای کنترل قیمت‌ها ندارد. وزارتخانه هم‌اکنون با سرپرستی اداره می‌شود. وقتی یک وزارتخانه مهم با سرپرست اداره بشود، چنین مشکلاتی به وجود خواهد آمد. رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر تکلیف وزیر صمت را تعیین کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی بین معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه و افزایش قیمت مرغ وجود دارد؟ گفت: این مورد در گوشت مرغ تأثیرگذار است. جوجه‌ریزی و برداشت هر ۴۵ روز یک بار انجام می‌شود. وقتی در این فرایند وقفه می‌افتد، کاهش عرضه مورد به وجود می‌آید و در نهایت قیمت افزایش می‌یابد.

عسکری علت افزایش تخم‌مرغ را «عدم نظارت بر بازار» دانست و گفت: تخم‌مرغ تولیدی ما برگرفته است در طولانی مدت از آن‌ها استفاده می‌شود و تعداد آن‌ها اخیرا کم و یا زیاد نشده است.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان در خصوص کشتی‌های جامانده ِحامل نهاده‌های دامی در بنادر ایران گفت: این خبر درست است. تعداد از کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی ما در سواحل جنوبی پهلو گرفته و به علت مشکل ارزی اجازه ورود به ایران ندارند. من با رئیس بانک مرکزی شخصا تماس گرفتم و خواستار حل این مشکل شده‌ام. این موضوع در جلسات هفته آتی کمیسیون به دقت بررسی خواهد شد. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت مرغ مرغ نهاده های دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۴۶ درصد جوجه‌های تولیدی مزارع مرغ مادر در استان مصرف شد و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

او افزود: ۱۴۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۳۱ قطعه جوجه ریزی سال گذشته در گیلان انجام شد که نسبت به سال ماقبل آن نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشت.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی گیلان، این استان رتبه نخست را به لحاظ شرکت‌های زنجیره‌ای مرغ به خود اختصاص داده است.

محمدی تصریح کرد: این مهم علاوه بر تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور منجر به تاب‌آوری در شرایط تحریم و بحرانی می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در توسعه صنایع بالادستی پیشران صنعت طیور در کشور است، گفت: میانگین توزیع روزانه مرغ در این استان ۳۰۸ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: ضمن اینکه ۳۳۱ تن مرغ نیز به سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز به قیمت مصوب ارسال می‌شود.

محمدی تصریح کرد: استان گیلان با ۱۱ واحد پرورش مرغ اجداد گوشتی فعال رتبه نخست، ۹۹ واحد مرغ مادر جایگاه دوم و ۹۰۷ واحد مرغ گوشتی رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • میزان جوجه ریزی در مازندران از ۱۷ میلیون قطعه گذشت
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد