Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری میز ترکیه در راستای توسعه صادرات به این کشور و آسیب شناسی روابط تجاری ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده با اعلام اینکه اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های دولتی مرتبط همراه با نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اتاق مشترک ایران و ترکیه هر یک نقطه نظراتی را در خصوص چگونگی تعامل تجاری برد- برد با ترکیه و فعال‌سازی ظرفیت‌های بزرگ کشور برای توسعه تجارت خارجی بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حاضرین در این نشست ضمن آسیب‌شناسی تجارت ایران و ترکیه، هماهنگی میان بخش‌های دولتی و خصوصی، نقش فعال‌تر بخش خصوصی ایران و اهمیت مطالعات بازار در مذاکرات تجارت ترجیحی و آزاد را از ضروریات توسعه روابط تجاری دو کشور برشمردند.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه گفت: در این راستا، سازمان توسعه تجارت ایران، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رمز موفقیت و توسعه تجارت دو جانبه را در بررسی بیشتر بازار ترکیه و یافتن دامنه محصولات ایرانی سازگار با تقاضای این بازار ذکر کردند.

آقازاده ادامه داد: همچنین افزایش مشارکت بخش خصوصی در میز ترکیه در جلسات میزها و تمرکز بیشتر بر مزیت‌های صادراتی از مواردی بود که بر لزوم آن تأکید شد.

لازم به ذکر است، نمایندگان اتاق مشترک ایران و ترکیه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، اتاق تعاون ایران، دفاتر وزارت صمت، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست میز کشوری ترکیه حضور داشتند.

کد خبر 432631

منبع: ایمنا

کلیدواژه: میز ترکیه سازمان توسعه و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران توسعه صادرات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایران و ترکیه تجارت ایران توسعه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران طی نامه‌ای خطاب به شرکت‌های واردکننده خودرو از آنها خواست طی سه روز تا نهم فروردین اطلاعات لازم برای جمع بندی و برآورد نیاز ارزی واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ را به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کنند.

در این نامه آمده است: به منظور تعیین میزان تخصیص و برآورد سقف ارزی واردات خودرو سال ۱۴۰۳، شایسته است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ نسبت به نهایی نمودن برنامه واردات مطابق جدول ذیل اقدام لازم صورت پذیرد آمارهای اعلامی با مستندات کافی (مانند استاد تولید پرداخت حمل، قبض انبار و....) قابل قبول است.

شایان ذکر است برای تعیین سقف ارزی سال ۱۴۰۳ سابقه واردات سال ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد. عواقب ناشی از عدم ارسال به موقع مدارک در مهلت مقرر بر عهده خود شرکت است.

دیگر خبرها

  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید