Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی این طرح آزمون نهایی برای استخدام به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با ۱۱۴ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر با دو فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فوریت این طرح به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۱۶۳ رأی مخالف، ۴۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر به آن رأی مثبت دادند.

علی علیزاده نماینده مراغه به عنوان یکی از متقاضیان بررسی این طرح با دو فوریت گفت: این طرح به امضای ۱۳۰ نماینده مجلس رسیده است. طبق قانون جذب نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی روند استخدام  برای گروه‌های نیروهای مشغول در آموزش و پرورش شامل خرید خدمتی‌ها، معلمان پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و معلمان آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تعیین شده است و باید آموزش و پرورش امسال نسبت به جذب این افراد اقدام کند. طبق این قانون باید آزمون استخدامی برگزار شده که شرایط برای معلمان نهضت سوادآموزی متفاوت است. آن‌ها باید در یک دوره آموزشی شرکت کرده و بعد آزمون استخدامی دهند که اجحافی در حق آن‌ها است.

وی افزود: در صورت تصویب نشدن این دو فوریت حق افراد ضایع می‌شود. کسانی که ۱۳ سال در مناطق دورافتاده با حقوق ماهانه حداکثر ۴۰۰ هزار تومان کار کرده و زحمت کشیده‌اند و آموزش داده‌اند، نباید حق آن‌ها ضایع شود.

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مخالفت با این فوریت گفت: هر بار که مشکلی برای نیروهای انسانی در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود طرح‌های فوریتی را مجلس به تصویب می‌رساند که تنها مشکلات را تشدید می‌کند. به جای آن باید وزارت آموزش و پرورش برنامه بلندمدت ۵ ساله برای حل مشکلات ارائه کند.

شیوا قاسمی‌پور نماینده مریوان در موافقت با فوریت این طرح گفت: نهضت سوادآموزی یادگار امام است که باید ادامه پیدا کند که در جامعه ما بازماندگان از تحصیل رو به افزایش است. با تصویب دو فوریت این طرح می‌توانیم جلوی ظلم را بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معلمان حق التدریس نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش دو فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین