Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سابق نیروهای مسلح آمریکا در اروپا گفت: بعید است در صورت بروز هر نوع درگیری نظامی بین اوکراین و روسیه، ناتو دخالت مستقیمی داشته باشد، هرچند آشکارا از کی‌یف حمایت سیاسی خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، ژنرال "بن هاجز" فرمانده پیشین نیروهای مسلح آمریکا در اروپا اعلام کرد که در صورت بروز یک درگیری نظامی بین اوکراین و روسیه، ناتو در این مسئله مداخله نخواهد کرد، ولی آشکارا از کی‌یف حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی گفت: "من چنین انتظاری ندارم که ناتو در درگیری نظامی احتمالی بین کی‌یف و مسکو دخالت کند، چرا که اوکراین عضو ناتو نیست. با این حال، قابل پیش بینی است که چندین کشور در این صورت بسیار نگران خواهند شد.»

به عقیده هاجز، بسیاری از کشورهای عضو اتحاد ناتو، به عنوان مثال آلمان و ترکیه، تمایلی برای اعمال فشار بر مسکو ندارند، بنابراین در صورت بروز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین، مداخله فیزیکی ناتو را نمی توان انتظار داشت، هرچند از لحاظ سیاسی ای کی‌یف حمایت خواهد شد.

لازم به یادآوری است که یکشنبه گذشته، "آلکسی نیژپاپا" فرمانده نیروی دریایی اوکراین مدعی شد، که روسیه درصدد حمله به منطقه‌ای در جنوب اوکراین است  و ناوگان دریایی این کشور خود را برای یک درگیری نظامی تمام عیار با روسیه آماده کرده است. وی همچنین از قصد کی‌یف برای استقرار سامانه‌های موشکی جدید "نپتون" در دریای سیاه خبر داد.

این در حالی است که "سرگئی نایف" فرمانده کل نیروهای متحد مسلح اوکراین، چنین ارزیابی را مورد تردید قرار داده و گفت که در این کشور در حال حاضر "تهدید حمله" از جانب روسیه را نمی‌بینند و تأکید کرد که هیچ جنگی با طرف روسی برنامه ریزی نشده است.

در این رابطه "دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین هم اعلام کرد که برخی اظهارات درباره امکان حمله روسیه به اوکراین، برای دسترسی به آب برای شبه جزیره کریمه، احمقانه و دور از واقعیت است.

نیروی دریایی اوکراین خود را برای جنگ با روسیه آماده کرده استزلنسکی: روسیه حق ندارد درخواستی از اوکراین داشته باشدواکنش روسیه به ارسال تجهیزات نظامی از آمریکا به اوکراین

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور اوکراین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی | ناتو کشور روسیه بیشتر بخوانید... کرملین: ادعای قصد حمله روسیه به اوکراین احمقانه است ناوگان دریای سیاه روسیه، هر تهدیدی از جانب اوکراین را خنثی می‌کند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور اوکراین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو کشور روسیه اوکراین ناتو اخبار روسیه درگیری نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو

نخست‌وزیر اسلواکی علاوه بر اینکه وعده داد تا مانع عضویت اوکراین در ناتو شود، گفت ورود این کشور به این ائتلاف صرفا «خطر جنگ جهانی را افزایش خواهد داد.»

به گزارش مشرق، ورود هر کشور جدیدی به ناتو مستلزم این است که تمامی ۳۲ عضو کنونی آن به اجماع برسند. «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی در این خصوص می‌گوید که اگر اوکراین برای عضویت به ناتو دعوت شود، پارلمان اسلواکی چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.

طبق گزارش راشا تودی، نخست‌وزیر اسلواکی خاطرنشان کرد: «اسلواکی می‌خواهد اوکراین موضعی خنثی و بی‌طرف داشته باشد. اگر این کشور عضو ناتو شود، منافع ما به خطر خواهد افتاد و این موضوع اساس یک جنگ جهانی بزرگ است.»

او بیان اینکه تسلیم هیچگونه فشار خارجی نخواهد شد، تصریح کرد: «به شرکای ما در خارج یاد داده شده است که هر چیزی از اسلواکی درخواست کنند، به طور خودکار به آن خواهند رسید. اما ما کشوری مستقل و دارای اعتماد به‌نفس هستیم.»

اسلواکی هم‌چنین در کنار مجارستان، کشور همسایه‌اش بارها هشدار داده‌اند که اتحادیه اروپا نباید وارد درگیری روسیه و اوکراین شود و آنها صرفا بر یک راه‌حل دیپلماتیک اصرار می‌ورزند.

رابرت فیتسو پس از آنکه در اکتبر ۲۰۲۳ نخست‌وزیر شد، رویکرد دولت سابق کشورش مبنی بر ارسال تسلیحات به کی‌یف را تغییر داد. او هم‌چنین با اعزام نیروهای ناتو به اوکراین شدیدا مخالف است.

اوکراین در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۲ رسما درخواست عضویت در ناتو را مطرح کرد. گرچه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در ماه جاری میلادی تاکید کرد که «اوکراین در آینده عضو ناتو خواهد شد» اما تاکنون زمان مشخصی برای عضویت این کشور اروپایی جنگ‌زده در این ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده ارائه نشده است.

روسیه هم بارها صراحتا اعلام کرده گسترش ناتو به سمت شرق را به عنوان «تهدید امنیت ملی» تلقی می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین