Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور در پی درخواست وزارت ورزش و جوانان، طی نامه ای به رییس بانک مرکزی دستورداد جهت تسریع در پرداخت وام ازدواج و امهال وام های ازدواج و اشتغال زایی جوانان در شرایط بحران کرونا اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش وزیر ورزش و جوانان با پیگیری معاونت امور جوانان در نامه ای از دولت درخواست کرده بود تا پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین اقساط تسهیلات ازدواج و اشتغال زایی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان کسب و کارها، امهال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جواب این نامه، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی نامه ای به ریاست بانک مرکزی دستور داد؛ با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا در کشور، ضمن تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان و امهال اقساط تسهیلات ازدواج و اشتغالزایی جوانان، بازپرداخت این وامها نیز بدون احتساب هرگونه جریمه یا کارمزد مضاعف صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج اشتغال بانک مرکزی رئیس جمهور وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ تعللی در اجرای قانون جوانی جمعیت که ضمانت اجرایی دارد قابل قبول نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، سید جواد هاشمی در نشست ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این قانون مرداد ماه 1400 در 71 ماده ابلاغ و برای دستگاه ها وظایفی تعریف شده که همه ملزم به انجام آن هستند.

وی عنوان کرد: عدم تامین اعتبار برای برخی از بندها یکی از مشکلات پیش روی اجرای این قانون است که در سطح کشور باید رفع شود اما مشکل برخی از بندهای این قانون با مشارکت دستگاه های استانی قابلیت حل شدن دارند.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه برای اینکه جوانان به فرزند آوری تشویق شوند نیاز است زمینه ازدواج آنها فراهم و مشکل مسکن و اشتغال آنها رفع شود، افزود: دستگاه ها اقدامات صورت گرفته در این زمینه را برای گزارش دهی به نهاد ریاست جمهوری اعلام کنند.

وی گزارش دهی و مستندسازی را وظیفه دستگاه های استانی دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که در زمینه فرزندآوری انجام دادند را انعکاس دهند تا مردم بدانند مسئولان از آنها حمایت می‌کنند و به ازدواج و داشتن فرزند تشویق شوند.

به گفته هاشمی تاکنون یکهزار و 778 قطعه زمین برای 2 هزار و 354 خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت تامین و در اختیار قرار گرفته که به دلیل مشکل کمبود زمین هر قطعه 200 متری زمین به دو خانوار واگذار شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه اشکالات و نارسایی هایی که در اجرای این قانون در سیستم اداری و یا بانکی باشد گزارش داده تا در مرکز کشور پیگیری و رفع شود.

هاشمی مهر با اشاره به اهمیت تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج گفت به رغم اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، اما در پایان سال گذشته سه هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج بودند که برخی از آنها حتی بیش از شش ماه در نوبت بودند.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست هم با اشاره به اینکه جمعیت استان به سمت پیری می رود، گفت: اگر در زمینه فرزندآوری و رفع چالش جمعتی تدابیری اتخاذ نشود در سال های آینده با مشکل جوانی جمعیت روبرو هستیم.

سیده راضیه مختاری تاکید کرد: راه و شهرسازی و بانک‌ها در خصوص واگذاری زمین در قالب جوانی جمعیت و پرداخت تسهیلات فرزندآوری در سطح استان همکاری بیشتری را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • نگرانی از بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت