Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:15:15 GMT

پخش ازخودگذشتگی‌های کادر درمانی از تلویزیون

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۶۲۱

پخش ازخودگذشتگی‌های کادر درمانی از تلویزیون

مستند سنگربانان وطن کاری از گروه مستند روایت فتح، روایتی است از نیروهایی که حتی شاید تا به حال‌گذرشان به تهران هم نیافتاده ولی به علت وضعیت قرمز و آمار بالای مبتلایان کمک های خود را ارسال و موجبات همدلی با کادر درمان را فراهم‌کردند.

محمد رفیعی کارگردان مستند سنگربانان وطن گفت: هر مستندساز دغدغه حضور در شرایط بحرانی و ثبت حماسه ها، ازخودگذشتگی ها و بازخوردهای مربوط به شرایط و موقعیت های حساس زمان خود را دارد با وجود این همه‌گیری و درگیری تمام مردم با ویروس کرونا، نمی‌توان بی تفاوت از تلاش بی‌وقفه و ازخودگذشتگی کادر درمان گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور نیروهای جهادی در غالب نیروهای خدماتی برای بیمارانی که به علت وخامت حالشان اجازه داشتن همراه را ندارند نقطه قوتی بود. برای ما فرصتی تا از این گذشت و همدلی در کنار کادر درمانی که با وجود آگاهی به سختی ها، مشقت ها و تمام آسیب های پیش رو با جان و دل به خدمت رسانی به مردم و جنگ در برابر این ویروس تمام‌قد ایستادن تصاویری در غالب مستند با روایت از خودگذشتگی ها ثبت کنیم تا برای آیندگان و بازماندگان از این نبرد به یادگار ‌بماند.

کارگردان مستند سنگربانان وطن در ارتباط با شرایط ساخت این مستند گفت: حضور در شرایطی که هر لحظه اش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارد استرس زاست و این استرس گاهاً در مراحل تولید، روند کار  را سخت میکند و ما با توجه به تجربه های قبلی که در این زمینه داشتیم به ناچار باید گروه تولید را به حداقل نفرات می رساندیم و همین امر سختی کار و مشقت آن را بیشتر می کرد.

رفیعی افزود: قبل تر نیز برای تولید مستند همه برای هم و مستند وضعیت قرمز این شرایط را تجربه کرده بودیم همین امر در کنترل و مدیریت گروه تولید کمک‌ شایانی به ما کرد، به هر حال مستندسازان در شرایط بحرانی در خط اول و سر ستون حوادث و اتفاقات بوده اند و خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مستند سنگربانان در اوایل سال ۹۹ به پیشنهاد گروه مستند روایت فتح تهیه و تولید شد، گفت: داستان سنگربانان وطن روایتی از طلاب جهادی است که به صورت داوطلبانه برای انجام ‌امور خدماتی به کادر درمان اضافه شده اند و  پابه پای آنان در حال نبرد با این ویروس هستند.

مستند سنگربانان وطن به کارگردانی محمد رفیعی و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح روز پنجشنبه (۱۹ تیر) حدود ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا شبکه یک سیما مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شبکه یک سیما مستند ویروس کرونا شبکه یک سیما مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • کادر فنی تیم ملی یک ماه حقوق گرفت
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود
  • مستندی از تلویزیون راهی جشنواره هند شد
  • معرفی برترین های آثار مستند رادیویی در جشنواره ملی پژواک
  • برپایی ۲ اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد