Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:25:31 GMT

نسبت مرگ و میر کرونایی در خراسان جنوبی ثابت است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۷۷۵

نسبت مرگ و میر کرونایی در خراسان جنوبی ثابت است

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: علی رغم اینکه تعداد موارد عفونت تنفسی به ویژه موارد بستری در بیمارستان‌های سطح استان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته، خوشبختانه نسبت مرگ و میر همچنان در عدد 4.2 درصد ثابت بوده در حالی که درصد کشوری مرگ و میر 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد است.

غلامرضا شریف زاده، امروز چهارشنبه 18 تیر به رسانه‌های گروهی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: تا پایان وقت اداری روز 17 تیرماه، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های سطح استان ۲۱۸ نفر و تعداد موارد مبتلا به کرونا ۹۳ نفر بوده که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه متاسفانه حال پنج نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است، افزود: همچنین میزان بروز تجمعی این بیماری در چهارشنبه هفته قبل ۱۷۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده که متاسفانه تا پایان وقت اداری دیروز این عدد به ۱۹۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد ما در طول یک هفته گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا داشتیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: علی رغم اینکه تعداد موارد عفونت تنفسی به ویژه موارد بستری در بیمارستان‌های سطح استان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته، خوشبختانه نسبت مرگ و میر همچنان در عدد 4.2 درصد ثابت بوده در حالی که درصد کشوری مرگ و میر 4.9 درصد است.

شریف زاده تصریح کرد: همچنین به طور متوسط از ابتدای شروع اپیدمی ویروس کرونا از اسفندماه در استان، به طور متوسط روزانه ۱۱ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا داشتیم و متاسفانه به طور متوسط هر دو روز یک نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است.

وی در خصوص آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان، گفت: شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت قرمز(بسیار پر خطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی(پر خطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و متاسفانه هیچ شهرستان سفیدی نداریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین موارد ابتلا کسانی هستند که در تجمعات خانوادگی و مراسم‌های مختلف مانند عروسی شرکت می‌کنند؛ لذا از تمام هم استانی‌ها تقاضا داریم حتی الامکان در این جلسات شرکت نکنند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها را جدی بگیرند تا شاهد کمتر شدن موارد ابتلا این ویروس در استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس خراسان جنوبی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی

 اشرفی مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت : خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشور‌های همسایه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیار‌های ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت