Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ابهر در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش محل تاخت و تاز سیاسیون شده است، گفت: چرا فرهنگی‌ترین نهاد کشور (آموزش و پرورش) گرفتار انتصابات سیاسی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن شجاعی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهار شنبه ۱۸ تیرماه ۹۹) مجلس گفت: کشور امروز در شرایط خاصی به سر می‌برد و مردم گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گرانی بیداد می‌کند و آسیب‌های اجتماعی زندگی مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار مشکلات مضاعف کرده است.

وی افزود: مردم ایکاش شما هم در جلسات خصوصی و تخصصی و مسئولان اجرایی حضور داشتید و آنچه که مسئولان اجرایی در جلسات خصوصی می‌گویند علنی هم می‌گفتند.

شجاعی خاطرنشان کرد: اگر دولت امید به غرب امید نمی‌بست و راه حل مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جای درون در خارج نمی‌دید، امروز گرفتار این مشکلات نمی‌بودیم. امروز و در انتهای این دولت آنچه در جلسات خصوصی برای حل معضلات می‌شنویم دقیقا همان چیزهایی است که در ابتدای این دولت نفی می‌شد.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چرا دولت در ابتدای فرصت خدمت با خیرخواهی دوستان به ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی توجه نکرد تا امروز مجبور نباشد با جبر دشمن متوجه درون شود و راه به جایی نبرد. کسی که با اختیار مهر دوستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نپذیرد با قهر دشمن مجبور به پذیرش خواهد شد. وضعیت امروز کشور محصول اعتماد عده‌ای به آمریکاست.

وی افزود: راه حل مشکلات اعتماد به درون و استعدادهای عظیم انسانی و طبیعی در داخل کشور و تعامل با دنیاست. همه باید اصلاح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود شروع کنند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

شجاعی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امیدوار کرده، مجلس نیز با اصلاح خویش می‌تواند امید مضاعفی بیافریند. مجلس عصاره فضائل ملت است. حاشیه سازی و بداخلاقی در شأن مجلس نیست. متن کار معیشت مردم و رفع گرانی‌ است. مجلس یازدهم نباید به حواشی بپردازد.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آموزش و پرورش موتور محرک و نرم افزار پیشرفت و توسعه کشور است. بخش عمده‌ای از مشکلات جاری کشور به آموزش و پرورش بازمی‌گردد. فرهنگیان ما با مشکلاتی مواجه‌اند و مسئولان آموزش و پرورش به این مشکلات اعتنای لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارند. چرا به فرهنگیان توجه لازم صورت نمی‌گیرد؟

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه وضعیتی دارد؟ چرا فرهنگی‌ترین نهاد کشور یعنی آموزش و پرورش گرفتار انتصابات سیاسی است. آموزش و پرورش محل تاخت و تاز سیاسیون شده، آیا می‌توان حل مشکلات فرهنگیان و ارتقاء تعلیم و تربیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت.

شجاعی خاطرنشان کرد: دولت فرصت یک ساله پیش رو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جهت خدمت به مردم قرار دهد. پروژه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جمع‌بندی کند، از هزینه تراشی برای دولت آینده پرهیز کند. دولت در سال جهش تولید باید به داد تولید برسد و اگر به تولید کمک نمی‌کند، لااقل چوب لای چرخ تولید نکند.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم نه مجلس انتقاد است نه مجلس انفعال. سؤال از رئیس جمهور نه به قصد مچگیری بلکه برای پاسخگو کردن دولتی است که 7 سال کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشته و اکنون برخی از حامیان این دولت طلبکار نظام شده‌اند. سؤال از رئیس جمهور برای حمایت از دولت و تحرک‌آفرینی در دولت است.

وی افزود: در شرایط کرونایی کنکور برای فرزندان این ملت می‌تواند خطرناک باشد و آزمون نهضتی‌ها هم در این شرایط می‌تواند به تأخیر بیفتد. من از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست دارم به این موضوع عنایت بیشتری داشته باشد.

شجاعی با اشاره به رد اعتبارنامه تاجگردون در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به مردم گچساران و باشت گفت: درست است که امروز اعتبارنامه نماینده شما تأیید نشد، اما چنین نیست که شما در این مجلس نماینده‌ای نداشته باشید. امروز همه ما نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هستیم. اگر تا دیروز یک نفر از حقوق شما دفاع می‌کرد، بدانید امروز همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده شما از حقوق شما به احسن وجه دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد حق مردم عزیز گچساران و باشت تضییع شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مجلس شورای اسلامی مجلس حسن شجاعی ابهر وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس