Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده اظهار داشت: براساس آخرین تصمیمات مدارس سال تحصیلی آینده از ۱۵ شهریورماه شروع می شود اما اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداریم و حتماً کلاس‌ها دایر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درمورد آموزش دانش آموزان به خانواده‌ها اطمینان خاطر داد و از آنها خواست که نگران آموزش فرزندانشان نباشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع کشور در استان و منطقه، سناریوهای مختلفی برای بازگشایی مدارس داریم. بعد از واکاوی تجربه اسفند سال گذشته و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در ماه‌های آخر سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، توانستیم حداقل ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید برای مناطق قرمز، زرد و سفید تدوین کنیم و سعی کردیم با در نظر گرفتن شرایط امکان تصمیم‌گیری نهایی را به شورای مدرسه و در چارچوب آیین‌نامه بازگشایی مدارس واگذار کنیم.

معاون آموزش ابتدایی بابیان این که شرایط مختلفی برای بازگشایی مدارس پیش‌بینی‌شده است، گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذشده برقراری کلاس و آموزش در مناطق قرمز صرفاً به‌صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و آموزش‌های تلویزیونی، در مناطق زرد به‌صورت ترکیبی و به‌صورت ترکیب مجازی و حضوری و با تصمیم‌گیری شورای مدرسه و در مناطق سفید به‌صورت حضوری است، البته مناطق سفید مناطق عشایری و روستایی کم‌جمعیت خواهند بود که تعداد دانش آموزان یک‌رقمی است و امکان رعایت فاصله اجتماعی در این مدارس و کلاس‌ها وجود دارد.

حکیم زاده تصریح کرد: شورای مدارس در چارچوب ضوابطی که آموزش‌وپرورش اعلام می‌کند، امکان ایجاد خلاقیت یا انتخاب‌های مناسب با شرایط منطقه را در برگزاری کلاس‌های درس دارد.

وی همچنین اظهار داشت: سعی کردیم در این تصمیم‌گیری‌ها شرایط مناطق را در نظر بگیریم و هم به نقش‌های معلم و ذی‌نفعان و دانش آموزان توجه کرده و آن‌ها را تعریف کنیم و البته نقش اولیا را فراموش نکردیم و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که هیچ دانش‌آموزی از آموزش جا نخواهد ماند.

وی درخصوص تصمیم‌گیری در مناطق زرد هم تصریح کرد: یکی از مدل‌های تعریف‌شده در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، مربوط به مناطق زرد است که در این شرایط با توجه به تصمیم‌گیری شورای مدرسه می‌توان دانش آموزان را به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کرد بنابراین ممکن است بخشی از آموزش‌ها به‌صورت مجازی و بخشی حضوری باشد یا دانش آموزان در گروه‌های زوج و فرد و به‌صورت گروه‌های کوچک‌تر در کلاس‌های درس حاضر شوند اما موارد مطرح‌شده بخشی از مدل‌های در نظر گرفته‌شده است و در درجه اول سلامتی دانش‌آموز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش‌وپرورش حائز اهمیت است و شورای مدرسه باید با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص‌شده توسط وزارت آموزش‌وپرورش، تصمیم‌گیری کند تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل نشود.

معاون آموزش ابتدایی به نقش نظارتی آموزش‌وپرورش و چگونگی روند فعالیت مدارس در سال آینده اشاره کرد و گفت: ساختار آموزش‌وپرورش بسیار گسترده است و از طریق مناطق، استان و سامانه فعالیت‌ها را نظارت می‌کنیم. همچنین مدیران، بازرسان و خانواده‌ها ناظران اصلی این طرح خواهند بود.

حکیم زاده افزود: نقش‌آفرینی خانواده‌ها برای آموزش‌وپرورش بسیار ارزشمند است و در شرایط کرونا خانواده‌ها در آموزش دانش آموزان و پیگیری تحصیلی آن‌ها نقش مؤثری داشتند، از این رو امیدواریم از حمایت خانواده‌ها در ایام بعد از کرونا هم برخوردار باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در واگذاری تصمیم به شورای مدارس، ممکن است مدارسی که شهریه می‌گیرند به دلیل تضمین ارایه خدماتی که به علت آنها شهریه گرفتند، تصمیمات نابجا بگیرند، اظهار داشت: واگذاری تصمیم به مدرسه در چارچوب شرایط و دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش است و بیشتر متوجه شهرهایی بوده که در شرایط زرد هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته ناظران این وزارتخانه بر فعالیت مدارس نظارت می کنند و به این صورت نیست که هر مدیر بتواند بدون رعایت چارچوب آیین‌نامه تصمیم‌گیری کند.

حکیم زاده افزود: خانواده‌ها با توجه به دستورالعمل بازگشایی مدارس در مرحله اول فقط لازم است شهریه ثابت مدارس غیردولتی را بپردازند و سپس با توجه به شرایط برقراری کلاس‌ها شهریه فوق‌برنامه تعیین شود و مطمئن باشند که آموزش‌وپرورش مدافع منافع اولیا و دانش آموزان است.

برچسب‌ها رضوان حکیم زاده مدارس وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش مدارس وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس وزارت آموزش آموزش وپرورش شورای مدرسه دانش آموزان سال تحصیلی خانواده ها تصمیم گیری حکیم زاده کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در نظام آموزشی ما آنچه که مورد هدف است، آموزش در مسیر معارف دینی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسائل تربیتی خیلی زود بازده نبوده و باید برای انجام آن برنامه ریزی کرد، گفت: نظام تربیتی، روندی تدریجی است و برای نتیجه گرفتن در این راستا باید استمرار و استقامت داشت.

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم تاکید کرد: فرهنگ تکریم و تجلیل از معلمان و دبیران به افزایش کیفیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد؛ بنابراین برنامه ریزی های لازم برای این منظور در هفته معلم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: معلمانی که در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کنند، فراموش نشوند و مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: محور اصلی همه تغییر و تحولاتی که در کشور باید اتفاق بیفتد، نیروی انسانی می‌باشد، زیرا این نیروی انسانی است که تکنولوژی و پیشرفت را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش، بزرگترین کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و در این زمینه هر چقدر هزینه انجام شود، سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است و مفید ترین و اثربخش ترین زمانی که یک فرد مورد تربیت قرار می‌گیرد، در دست آموزش و پرورش است.

رحمتی به اهمیت جایگاه معلم تاکید کرد و افزود: اگر معلم به این دیدگاه برسد دانش آموزان وی تمام پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه را رقم خواهند زد، قطعاً نگاهش تغییر خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی از معلمان درخواست کرد در ابتدای هر کلاس در کنار مطالب آموزشی، از آموزه‌های دینی و اخلاقی اهل بیت (ع) برای دانش آموزان بازگو کنید.

وی افزود: معلمان در مدارس، استعدادیابی و راهنمایی دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

رحمتی با اشاره به حدیث یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: چیزی که در نظام آموزشی به آن نیاز اساسی داریم، مهارت آموزی و در کنار آن نحوه اندیشه کردن است و این معلمان هستند که می‌توانند این آموزش را به دانش آموزان ارائه دهند و آنها را مستعد به بار بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر کلاس‌های درس دارای استرس باشند، آموزش و یادگیری ممکن نخواهد بود و اگر در کلاسی آرامش حاکم شود، دانش آموز از لحاظ روحی شاداب‌تر و یادگیری برای وی جذاب‌تر خواهد بود.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در کنار آموزش‌های انجام یافته در مدارس، بازدید دانش آموزان از پیشرفت حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی کشور در اولویت قرار گیرند تا دانش آموزان در جریان این خدمات و پیشرفت‌ها قرار گیرند.

کد خبر 6081694

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور