Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش فنی مهندسی آستان قدس عباسی اعلام کرد، کارکنان شاغل این واحد در پروژه ساخت چهارمین مرکز درمانی مبتلایان به کرونا، موفق شده‌اند این پروژه را به مراحل پایانی خود یعنی مرحله پنجم برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش فنی مهندسی آستان قدس عباسی اعلام کرد، کارکنان شاغل این واحد در پروژه ساخت چهارمین مرکز درمانی مبتلایان به کرونا، موفق شده‌اند این پروژه را به مراحل پایانی خود یعنی مرحله پنجم برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه چهارمین مرکز درمانی مبتلایان به کرونا به منظور حمایت از کادر پزشکی و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا در شهرک پزشکی امام حسین (علیه السلام) در حال ساخت است و در روزهای آینده شاهد اهدای آن به اداره بهداشت کربلای معلّی خواهیم بود. این مرکز مطابق با ویژگی‌های فنی و پزشکی که با ماهیت کاری این بنا تناسب دارد ساخته می‌شود و موجب خدمات رسانی بهتر و افزایش ظرفیت بالینی در استان برای پذیرش مبتلایان بیشتر و همچنین کاهش فشار از سایر مراکز درمانی استان کربلا خواهد شد.

محمد مصطفی الطویل مهندس مقیم این پروژه با تاکید بر این مطالب به شبکه الکفیل اظهار داشت: "مراحل نهایی در هر پروژه‌ای از مراحل مهم آن به شمار می‌آید زیرا حاصل تلاش کارکنان در آن نمایان می‌شود، البته این موضوع درباره پروژه‌های معمول و روتین صادق است و در مورد چنین پروژه تخصصی و پزشکی صدق نمی‌کند، زیرا کارکنان ما از آغاز کار و مراحل اولیه آن، تمام توان خود را بکار گرفته‌اند تا آن را با ویژگی‌های لازم و در زمان تعیین شده، تکمیل کرده و تحویل دهند. نکته مهم دیگر اینکه ما در این پروژه با کمبود نیرو نیز مواجه بودیم، چرا که بخشی از کارکنان ما علاوه بر فعالیت در آستان قدس، در پروژه‌های مشابهی که در دو استان بغداد و المثنّی در جریان است، مشغول به کار بودند؛ به این مسئله، گرمای زیاد هوا و خطر نزدیک بودن به مرکز مبتلایان به کرونا را نیز اضافه کنید! با وجود تمام این مسائل، کارکنان ما با انگیزه و پشتکار تمام موفق شدند تا آنچه که بر عهده‌شان گذاشته شده بود را به پایان رسانند."

وی افزود: "اقدامات کنونی در حال اجرا، شامل موارد زیر می‌شود: کار پوشش نمای ساختمان با مواد عایق رو به اتمام است. کار لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان و اتصال آن به خطوط اصلی به پایان رسیده است. سیستم تهویه هوای پاک برای تمام اتاق‌های ایزوله انجام شده است. کار برق رسانی از طریق شبکه ملی به دلیل طولانی بودن مسافت نیازمند مداخله اداره برق کربلاست و از این جهت هنوز ادامه دارد. تمام این اقدامات همزمان با نصب قطعات چوبی در راهروهای ساختمان انجام گرفته است، این قطعات علاوه بر استحکام و دوام، به زیبایی‌‌ نمای این بنا نیز کمک می‌کند. ضمنا کف بنا نیز برای پوشش با مواد اپوکسی آماده شده است."

وی در پایان اظهار داشت: "کارگاه‌‌های بخش فنی مهندسی هم اکنون در حال تولید و تکمیل تجهیزات ساختمان، اتاق‌ها و کلینیک‌ها با وسایل اداری و پزشکی خاص آن هستند."

شایان ذکر است که ساخت مرکز حیات چهارم توسط آستان قدس عباسی، در راستای حمایت از وضعیت بهداشتی استان کربلا و افزایش ظرفیت بالینی آن در پذیرش مبتلایان به کرونا انجام می‌گیرد. این مرکز در مساحتی بالغ بر (۱۰۰۰ مترمربع) در حال ساخت است و به دو بخش تقسیم می‌شود:

بخش اول که مساحت آن بالغ بر (۳۵۰ مترمربع) است و شامل شش کلینک مشاوره پزشکی با مساحت (۱۲ مترمربع) و همچنین آزمایشگاه، سونوگرافی، سی‌تی اسکن و اتاق مدیریت هر کدام به مساحت (۲۴ مترمربع) می‌شود. علاوه بر آن، قسمت اطلاعات و نیز سه سرویس بهداشتی ویژه آقایان و سه سرویس بهداشتی ویژه بانوان و سالن انتظاری به مساحت (۱۱۴ مترمربع) برای این بخش از مرکز در نظر گرفته شده است.

بخش دوم که مساحت آن بالغ بر (۶۰۰ مترمربع) است و شامل ۱۵ اتاق ایزوله، هر کدام دارای سه تخت و دو مجموعه سرویس بهداشتی در دو طرف سالن آن می‌شود. همچنین اتاق‌های کادر پزشکی و پرستاری، اتاق مدیریت، خدمات، داروخانه و سرویس بهداشتی ویژه کارکنان نیز در این بخش قرار گرفته است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: الکفیل کربلای معلی کربلا سرویس بهداشتی آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ساخت این مرکز در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در ۶۰۰ متر با ۲ طبقه از سال ۱۳۹۶ آغاز و در اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید. 

محمد مهدی مجذوبی افزود: برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت ، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد که با توجه به اینکه ۵۰۰ میلیون تومان را خیر نیک اندیش مرحوم «نعمت الله سلطانی» هزینه کرده بود به نام ایشان نامگذاری شد و مابقی از محل منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی فراهم شد.

در این مراسم از خانواده خیر نیک اندیش مرحوم نعمت الله سلطانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پیگیری وضعیت ساخت پل ورودی آرادان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه