Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر معادن شیلی با اشاره به اینکه راه حل ساده‌ای برای کمک به بخش صنعت در زمان ویروس کرونا وجود ندارد، تاکید کرد که این کشور سلامتی کارگران را در اولویت قرار داده تا از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «بلادو پروکوریکا» به رویترز گفت، با تدابیر شدید اعمال شده میزان ابتلای کارگران صنعت مس به ویروس کرونا 2 درصد است و بیش از نصف کارگران به خانه فرستاده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حدود 200 هزار نفر در صنعت مس شیلی مشغول به کار هستند. این کشور اولین تولید کننده مس در جهان محسوب می شود.

پروکوریکا گفت: «اگر شرکتی به سلامتی کارگران خود اهمیت ندهد و  آنها مریض شوند قادر به ادامه فعالیت نخواهد شد.»

وزیر معادن شیلی افزود، کشور همسایه پرو که دومین تولید کننده مس جهان است، تصمیم گرفته این صنعت به صورت کامل برای 100 روز تعطیل کند اما همچنان در رتبه پنجم جهانی از نظر بیشترین تعداد مبتلا به کرونا قرار دارد.

پروکوریکا تاکید برای این شرایط پیچیده راه حل ساده ای وجود ندارد و هیچ کس نمی تواند بگوید قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

وزیر معادن شیلی افزود: «من و رئیس جمهور و همچنین شرکت ها و کارگران می دانند که اولویت اول زندگی و سلامتی کارگران است و هیچ چیزی مهمتر از سلامتی نیست.»

بر اساس آمار رسمی، تاکنون 301019 نفر در شیلی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 6434 نفر نیز بر اثر این بیماری مسری جان خود را از دست داده اند.

شیلی در حالی سلامت مردم را به امور اقتصادی ترجیح داده که برزیل نیز به عنوان یکی از کشورهای آمریکای لاتین رتبه دوم مرگ و میر و ابتلا را در جهان از آن خود کرده و ژاییر بولسونارو رئیس جمهور این کشور با وجود آنکه کرونا هم گرفته اما اعتقادی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اعلام قرنطینه ندارد.

دولت شیلی به طبقه متوسط مردم وام کرونایی می دهدنتیجه آزمایش کرونای رئیس‌جمهور برزیل مثبت اعلام شدتحقیقات وجود کرونا در کانال های فاضلاب برزیل را در ماه نوامبر نشان می‌دهندآخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای 56000 آمریکایی در 24 ساعت گذشته +جدول آخرین تغییرات

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سلامتی کارگران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو