Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@05:12:00 GMT

طالبان: آمریکا مسئول عدم آزادی زندانیان ما است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۹۱۵

طالبان: آمریکا مسئول عدم آزادی زندانیان ما است

طالبان با مسئول دانستن آمریکا درباره عدم آزادی زندانیان این گروه اعلام کرد که واشنگتن باید بر تعهداتش پایبند باشد و از ایجاد موانع در روند صلح توسط دیگران نیز جلوگیری کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از اعلام موضع دولت افغانستان مبنی بر عدم آزادی 600 زندانی طالبان به دلیل مسایل امنیتی و حقوقی، طالبان تاکید کرد که این اقدام مذاکرات بین‌الافغانی را نیز با تاخیر مواجه می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت رسمی این گروه مدعی شد که دولت افغانستان دشمن صلح است و آمریکا باید به تعهداتش عمل کند و به دیگران نیز اجازه ندهد که در راستای عملی شدن توافقنامه قطر ایجاد مانع کنند.

طالبان با مسئول دانستن آمریکا در عدم آزادی زندانیان این گروه گفت: «بهانه‌جویی که کابل در برابر آزادی زندانیان می‌کند، آمریکا نیز نمی‌تواند از مسئولیت آن شانه خالی کند زیرا رژیم کابل توسط آمریکا بوجود آمده، تربیت و تغذیه شده و هم اکنون نیز به کمک های نظامی، سیاسی و اقتصادی آمریکا اتکا دارد».

بیانیه می‌افزاید که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و دیگر مقامات دولتی برقراری صلح را به نفع خود نمی‌دانند زیرا در صورت پایان «اِشغال» دولت جدیدی تشکیل خواهد شد.

 طالبان همچنین تصریح کرد که آمریکا براساس توافقنامه امضا شده با این گروه باید هر چه زودتر تمام 5 هزار زندانی را آزاد کند تا گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود و افغان‌ها موفق به تشکیل یک «دولت اسلامی» شوند.

دولت افغانستان اخیراًَ اعلام کرد که از مجموع 5 هزار نفر از زندانیان طالبان 597 نفر از آن‌ها را آزاد نخواهد کرد زیرا این اعضای به دلیل جرایم جنایی و اخلاقی زندانی شده‌اند و براساس قانون امکان آزادی آن‌ها وجود ندارد.

جزئیات تازه از چرایی عدم آزادی 600 زندانی طالبان توسط دولت افغانستانسنای افغانستان: برخی زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ بازگشته‌انداختصاصی| طالبان: مذاکرات بین‌الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان است

یک منبع دولتی نیز درباره جزئیات چرایی عدم آزادی این زندانیان گفت: 250 نفر از این زندانیان در فهرست سیاه آمریکا هستند، 155 نفر دیگر جنگجویان پاکستانی می‌باشند که در درگیری رو در رو با نیروهای افغان دستگیر شدند و بقیه نیز در فهرست سیاه امنیت ملی افغانستان قرار دارند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... طالبان: دولت افغانستان در پی تخریب روند صلح است دولت افغانستان ۵۹۷ نفر از زندانیان طالبان را آزاد نمی‌کند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت افغانستان آزادی زندانیان آزادی زندانی عدم آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

علی اکبری در خصوص انگیزه این کار خود به خبرنگاران گفت: زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سرمی برند و نیازمند کمک های ما برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.

وی افزود: نشان طلای خود را که در رقابت های جهانی کره جنوبی کسب کرده بودم به منظور کمک به آزادی این زندانیان به ستاد دیه شهرستان اهدا کردم تا مردم برای کمک بیشتر به این افراد نیازمند ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، کسب نشان برنز وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۵، نشان طلای کوراش در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و کسب عنوان بهترین کوراش‌کار در سال ۲۰۱۸ برخی از افتخارات ورزشی «الیاس علی اکبری» است.

 تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است