Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-23@16:06:15 GMT

مصرف سی‌ان‌جی در استان سمنان ۲۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۱۲۸

مصرف سی‌ان‌جی در استان سمنان ۲۷ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از افزایش ۲۷ درصدی مصرف سی‌ان‌جی استان سمنان در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، علی‌اکبر عرب‌عامری گفت: هم‌زمان با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، از آبان‌ماه پارسال مصرف سی‌ان‌جی در استان روند رو به رشدی را در پیش گرفت و با توجه به قرار گرفتن منطقه در مسیر مواصلاتی تهران – مشهد و حرم مطهر رضوی انتظار استقبال بیشتر هموطنان از این سوخت پاک را داشتیم که آمارها نشان از افزایش ۱۵ درصدی مصرف این سوخت در سه ماه زمستان سال ۹۸ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش چشمگیر مسافرت‌های نوروزی، مصرف سی‌ان‌جی نیز مانند دیگر فرآورده‌ها روند کاهشی را دنبال کرد تا جایی که در فروردین‌ماه امسال، کاهش ۲۵ درصدی را نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته تجربه کردیم.

عرب‌عامری با اشاره به افزایش مصرف سی‌ان‌جی در خردادماه اظهار کرد: در آینده انتظار می‌رود مصرف گاز طبیعی فشرده در سبد سوخت حمل‌ونقل نیز افزایش یابد.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از سی‌ان‌جی و نقش آن در کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف بنزین، از ثبت‌نام خودروهای عمومی باری و مسافری در سایت WWW.GCR.NIOPDC.IR  و تبدیل خودروها به دوگانه‌سوز در منطقه خبر داد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود به توزیع روزانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز یورو ۴ در منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به تعهدات زیست‌محیطی در مجموعه وزارت نفت، افزایش بازده موتور خودروها، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، ارتقای سطح کیفی گازوئیل، افزایش میانگین طول عمر ناوگان حمل‌ونقل و ایجاد سازگاری با محیط زیست و تحقق حقوق شهروندی از جمله مزایای استفاده از این سوخت است.

عرب‌عامری اظهار کرد: خردادماه امسال مصرف نفت سفید ۱۵ درصد و نفت‌کوره ۸۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که با توجه به توسعه گازرسانی برای مصارف خانگی و صنایع، امکان کاهش مصرف بیشتری به‌ویژه در نفت سفید را انتظار داریم.

منبع: شانا

کلیدواژه: سی ان جی مصرف سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • قدردانی استاندار خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • قدردانی استاندار از خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی