Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان بهزیستی وام های کم‌بهره‌ و بلاعوضی در راستای خانه‌دار شدن مددجویان این سازمان در نظر گرفته است .

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ستاری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰ واحد مسکونی مددجویی در هفته بهزیستی به بهره‌برداری خواهد رسید و در این راستا با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت ساخت خانه‌های روستایی تفاهم نامه‌ای نیز عقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مبلغ ۲۰ میلون تومان وام بلاعوض از طرف بنیاد مسکن، ۱۵ میلیون تومان از طرف بهزیستی و ۴۰ میلیون تومان وام کم‌بهره برای احداث خانه های ۶۰ متری در نظر گرفته شده است که تا کنون حدود ۲۰۰ نفر در استان در این طرح ثبت‌نام ‌کرده اند.

مدیرکل سازمان بهزیستی اردبیل در ارتباط با اعطای وام برای خانواده های بیش از ۲ معلول نیز بیان کرد: در مناطق شهری‌ مبلغ ۶۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۳۶ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.

ستاری عنوان کرد: با کمک خیرین مسکن‌ساز ۴۵ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال تکمیل است تا در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای ودیعه اجاره‌بها به‌صورت بلاعوض در نظر گرفته شده و علاوه‌ بر آن مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز به‌صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز کمک خواهد شد.

اشتغال دائم ۲۶۸ نفر از معلولان استان

مدیرکل بهزیستی اردبیل در ارتباط با سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولین در استان اردبیل اظهار داشت: تعداد ۲۸ نفر از معلولین در بهزیستی به‌صورت دائم فعال هستند و تعداد ۲۴۰ نفر دیگر نیز در سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به‌صورت دائم مشغول به کار هستند.

ستاری اذعان کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی به خصوص طلاق در اکثر موارد متأثر از مسائل اقتصادی است و باتوجه به راه‌اندازی سامانه ثبت ملی طلاق از اواخر سال ۹۸ در استان، حدود ۲۰ درصد اختلافات منجر به سازش شده است.

وی در ارتباط با آمار طلاق در استان طی سال ۹۸ بیان کرد: ۲ هزار و ۹۷۴ نفر در قالب هزار و ۴۷۰ زوج به بهزیستی مراجعه کرده‌اند که ۴۸۶ مورد به سازش ختم شده است که شهر اردبیل با ۴۰ درصد بیشترین مورد را به خود اختصاص داده است.

 اعتیاد و خیانت دلائل اصلی طلاق اردبیلی‌ها

مدیرکل بهزیستی اردبیل با اشاره به دلایل اصلی طلاق در استان اردبیل عنوان کرد: اعتیاد، عدم وجود مهارت‌های لازم زندگی بین زوجین و خیانت از بیشترین دلایل افزایش طلاق در اردبیل است.

وی گفت: تعداد ۶ هزار و ۹۵۷ نفر در سال گذشته با سامانه ۱۲۳ تماس تلفنی داشتند که بحث اختلافات خانوادگی و همسرآزاری بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است.

-انتهای پیام/3463/616/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل طلاق اشتغال معلولان مدیرکل بهزیستی اردبیل وام مسکن اعتیاد خیانت زناشویی نظر گرفته شده میلیون تومان استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل، یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری