Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر علی آمقی رودسری با اشاره به تولید اتوواکسن ماهی به عنوان یکی از دستاوردهای سال جاری، افزود: تحقیق برای تولید اتوواکسن های ماهیان آب شور برای پیشگیری از عفونت با باکتری های «ویبریو هاروی و لاکتوکوکوس گارویه آ» بنا بر تقاضای یک شرکت خصوصی و تاکید سازمان شیلات و سازمان تحقیقات در زمستان سال گذشته کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«به گفته دکتر کامبیز بازرگان، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تولید این واکسن از مرحله استیصال در حوزه پرورش ماهی در کشور عبور کردیم»،

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به اینکه تاکنون برای پیشگیری از هر کدام از باکتری های گفته شده ۵ میلیون دز واکسن غوطه وری تهیه شده، افزود: این واکسن ها پس از طی مراحل کنترلی در اختیار شرکت مزبور قرارداده شده که مصرف آن با موفقیت همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه تحقیقات برای تولید ۵ میلیون دز واکسن تزریقی دوگانه «ویبریو هاروی-لاکتوکوکوس گارویه آ» در دست انجام است که پیش بینی می شود طی یک ماه آینده در اختیار شرکت متقاضی قرار گیرد.

آمقی یادآور شد: مراحل تحقیق و تولید این واکسن ها در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) انجام شده است.

در همین راستا دکتر علی شیرازی نژاد، رییس موسسه رازی شعبه شیراز با اشاره به تفاوت واکسن با اتو واکسن اظهار داشت: واکسن تهیه شده از عامل بیماری زای حیوانات بیمار یک مزرعه برای واکسیناسیون علیه همان بیماری در همان مزرعه، اتوواکسن نام دارد و نیاز به گواهی های معمول برای واکسن های عمومی و پروانه ساخت ندارد.

وی ادامه داد: واکسن های معمول مصرف عمومی دارند و برای یک کشور یا دنیا ساخته می شوند و بایستی یک سری گواهی های لازم مانند پروانه ساخت داشته باشند.

دکتر شیرازی نژاد با اشاره به اینکه اتو واکسن به دلیل اینکه بسیار گران تر از واکسن معمول است معمولا وارد نمی شود و طی سفارش ساخته می شود، گفت: مساله اصلی، عدم وجود چنین واکسنی است که در صورت عدم تامین این گونه واکسن مزارع دچار مشکل شده و باید واکسن وارداتی بر حسب نوع شرکت و میزان دز از کشورهای اروپایی وارد شود.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال ۱۳۰۳ در منطقه حصارک کرج با ساخت واکسن آبله گاوی کار خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید واکسن استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید واکسن استان البرز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید واکسن استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد

عملیات اجرایی و ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی در کشور و اضافه شدن ۱۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید نیروگاه‌های در دست احداث، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت به طوری که وزارت نیرو در این دولت اقدامات خود را در جهت فراهم کردن توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور انجام داده است.

همان ایام آغاز به کار دولت سیزدهم علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو از تلاش برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها خبر داد که ۱۰ هزار مگاوات آن از محل انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای چهارساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

وزیر نیرو تأکید کرده بود که ایران از قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده و فرصت اقتصادی مناسبی برای سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیر برای ایجاد مزارع تجدیدپذیر فراهم شده است.

اکنون نیز با ابلاغ مصوبات شورای اقتصاد در جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر شامل ساخت ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی و ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی به عنوان طرح ویژه دولت در سال ۱۴۰۲، به سرعت فرایند اجرایی ساخت آنها آغاز، مناقصه برگزار و قراردادها با سرمایه‌گذاران منعقد و اجرایی شدند.

همچنین سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دست احداث اضافه شد که امید می‌رود کار ساخت آنها تا پایان سال ۱۴۰۴ به پایان رسیده و با تزریق توان این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری، شاهد جهش بی‌سابقه‌ای در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشیم.

سامانه جامع احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) راه‌اندازی شده که از این طریق امکان رصد و ارزیابی وضعیت طرح‌های در برنامه احداث در همه سطوح اجرایی و مدیریتی فراهم شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 739562

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • آغاز ساخت منازل سازمانی ویژه مرزبانان استان خراسان رضوی
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد