Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد سالک روز ‌چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص اقدامات سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از وظایف اساسی سمن‌ها کمک به مسئولان اجرایی کشور به هنگام بروز یک بحران همچون سیل، زلزله و بیماری‌های نوپدید است.

وی افزود: در حال حاضر نیز با شیوع ویروس کرونا در کشور مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان در زمینه ترویج، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در باره این بیماری با برخی از سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالک ادامه داد: راه‌اندازی شماری از کمپین‌ها نظیر "در-خانه-می‌مانیم" و "ماسک-بزنیم" نیز به همراه تولید پوستر و بروشور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جهت افزایش آگاهی‌بخشی شهروندان انجام شده است.

وی تصریح کرد: تامین و توزیع اقلام بهداشتی - درمانی ضروری بعضی از گروه‌های خاص و مناطق محروم هم از اقدامات این سازمان‌های خودجوش برای مقابله با کرونا پیش از گذار از دوران بحران بود.

سامانه تلفنی ۴۰۳۰ همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه مشاوره درخصوص این ویروس راه اندازی شد.

انتخابات الکترونیکی هیات رئیسه مجمع ملی مردم نهاد جوانان 

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: برگزاری انتخابات غیرحضوری و الکترونیکی هیات رئیسه مجمع ملی مردم نهاد جوانان نیز یکی دیگر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان به منظور مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: این انتخابات که براساس برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت حضوری در شهر مشهد در اردیبهشت ماه برگزار می‌شد، به دلیل بروز ویروس کرونا به مردادماه موکول و در حال حاضر نیز به جهت شیوع مجدد بیماری به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گفته سالک، ۲۶۰ فرد دارای حق رای در ۳۱ استان کشور آرا را به صورت الکترونیکی تحویل و تبلیغات انتخاباتی کاندیدا هم در فضای مجازی انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به دعوت جامعه ورزش و جوانان از یک شرکت نرم‌افزاری به منظور تامین امنیت و سلامت انتخابات یادآور شد: الزام برگزاری آموزش‌های الکترونیکی و انتخابات غیرحضوری جهت مقابله با شیوع کرونا یک تجربه اثرگذار بود که هزینه‌های اقتصادی را کاهش داد و روند اجرایی برخی از امور را سرعت بخشید. 

سالک خاطرنشان کرد: این تجربه اثرگذار می‌تواند تداوم یابد و اعتبارات اقتصادی به منظور تولیدات محتوایی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی هزینه شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت سازمان های مردم نهاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت سازمان های مردم نهاد ویروس کرونا سلامت سازمان های مردم نهاد ورزش و جوانان ویروس کرونا مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند

وزیر کشور با بیان اینکه فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند، گفت: به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، اظهار کرد: غالب بانوان عفاف و حجاب را راعایت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی‌کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می‌کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می‌کنند انگشت شمار هستند.

وی افزود: فراجا در چارچوب‌های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می‌داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که ساختار شکنی می‌کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دور دوم انتخابات پرداخت و توضیح داد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود. از این ۲۲ حوزه، در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وزیر کشور در خصوص آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد. ضمن آنکه در دوره قبل که در چند الکترونیکی برگزار کردیم بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در خصوص تبلیغات داوطلبان اظهار کرد: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد.

وزیر کشور درباره نشست‌های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان‌های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می‌کنند از طرف جریان‌های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی‌های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی‌های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.

کد خبر 747551

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض