Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها شایعات زیادی با هدف ضربه زدن به روابط ایران و چین در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

از شایعه تا واقعیت: پس از انتشار خبر پیش‌نویس نهایی سند «برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع ایران و چین» شایعات زیادی از سوی ضدانقلاب در رسانه‌های رسمی و توسط کاربران آن‌ها علیه این سند در فضای مجازی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سایت انگلیسی «پترولیوم اکونومیست» مدعی شد: در این سند تهران و پکن برای سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری چینی‌ها در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت و حوزه حمل ونقل ایران به توافق رسیده‌اند و شرکت‌های چینی برای حضور در هر گونه پروژه انرژی ایران در اولویت قرار خواهند گرفت.  حضور قریب الوقوع پنج هزار نیروی امنیتی چینی برای حفاظت از منافع این کشور در ایران، یکی دیگر از دروغ‌هایی بود که درباره این سند منتشر شد.

دروغ دیگر فروش جزایر از جمله کیش و قشم است؛ شایعه ای که بارها توط مسئولان تکذیب شد. حتی روز گذشته نیز، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درباره در واکنش به جوسازی‌ها علیه سند جامع همکاری ایران و چین تاکید کرد:نه از واگذاری جزایر ایرانی خبری است و نه حضور نیروی نظامی و نه سایر موهومات.

 

البته آش این شایعات آن قدر داغ شده که رضا ربع پهلوی که بحرین، استان چهاردهم ایران در زمان پدرش از ایران جدا شد نیز علیه این معاهده موضع‌گیری کرده است.

 

اما واقعیت این است که خبر فروش کیش و یا بخشی از خاک ایران که جزو تمامیت ارضی کشورمان محسوب می‌شود، شایعه است. این قرارداد با تایید نهادهای نظارتی و عالی کشور در حال انعقاد است و  براساس اصول قانون اساسی اراضی سرزمینی غیرقابل واگذاری است.

 

 

آن چیزی که باعث عصبانیت دشمنان و سنگ‌اندازی در مسیر اجرایی شدن این سند همکاری شده این است که این سند آن هم در دوران تحریم باعث گشایش های اقتصادی خواهد شد.

البته پیش از این در زمان کنوانسیون خزر نیز، شایعه فروش سهم ایران از دریای خرر به روس ها توسط رسانه های ضدانقلاب برای مدتی سروصدای زیادی به پا کرده بود و یا در سال ۹۷ پس از سفر علی‌اکبر ولایتی به مسکو،جریانی در فضای مجازی به راه افتاد تا ایران را وابسته به روسیه نشان دهد و حتی ایران را مستعمره این کشور معرفی کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استقلال فضای مجازی چین شایعه ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دختر پادشاه اردن در انهدام پهپادهای ایران؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، این موضوعی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود نادرست است:
۱. رسانه های حامی اسرائیل مدعی شدند ‎سلمی، دختر ‎ملك عبدالله، پادشاه اردن در جریان حمله شب گذشته ‎ایران به ‎اسرائیل با پرواز بر فراز آسمان ‎اردن پنج پهپاد ایرانی را هدف قرار داده است.
۲. عکس منتشر شده از شاهزاده سلما (دختر پادشاه اردن)، مربوط به دسامبر ۲۰۲۳ و حضور او در نیروهای هوایی برای ارسال کمک به مردم جنگ‌زده فلسطین است.
۳. سایت emirateswoman در آذر ۱۴۰۲ با انتشار این متن و تصاویر نوشت: «شاهزاده سلما اردن، ابتکار نیروی هوایی را برای ارسال تجهیزات پزشکی به غزه رهبری می کند.»
نتیجه‌گیری: بر اساس بررسی انجام شده، تصاویر دختر شاهزاده اردن متعلق به حضور در نیروی هوایی برای کمک به غزه است و ادعای حضور او در مقابله با پهپادهای ایران «نادرست» ارزیابی می‌شود.

کد خبر 844786 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اردن خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بازگشایی مجدد راه منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم
  • همه مسیر‌های هوایی کشور باز است
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • همکاری دختر پادشاه اردن در انهدام پهپادهای ایران؟
  • رزمندگان ما بمب‌هایی در مسیر نظامیان دشمن صهیونیست منفجر کردند
  • ورود هوش مصنوعی به بازی فوتبال
  • سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی شد
  • سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
  • ورود یک داور دیگر به باشگاه‌های لیگ برتری
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک