Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدتقی انزانپور چهارشنبه ۱۸تیر از تکمیل و احداث سه پست اسکله در بندر نوشهر، تکمیل ساختمان اداره‌کل گمرگات و تملک اراضی بندر فریدونکنار به عنوان بخشی از کارهای زیرساختی انجام شده در دولت تدبیر و امید نام برد.

وی گفت: تکمیل مطالعات راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی، آغاز عملیات ساخت باشگاه ملوانان، ایجاد سایت ترمینال کانتینری، بازسازی و ریل‌گذاری اسکله جنوبی بندر نوشهر برای استفاده از تجهیزات بندری، خریداری حدود ۵۶ هزار متر مربع زمین برای توسعه اراضی پسکرانه‌ای در ضلع جنوب شرقی بندر نوشهر، ساخت ساختمان مرجع دریایی در بندر فریدونکنار و احداث میدان ورودی بندر فریدونکنار واقع در محور بابلسر هم از دیگر اقدامات زیرساختی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان ناکامی‌های مازندران | جزئیاتی درباره منطقه آزاد ۱۶۰۰ هکتاری

انزانپور افزود: شاخص‌ترین طرح‌های عمرانی این بنادر طی سه سال گذشته با حمایت‌های دولت تدبیر انجام گرفت. ساخت راه دسترسی مستقیم بندر نوشهر جزو طرح‌های مصوب دولت نهم بود که بنا به دلایلی اجرایی نشد تا اینکه از سه سال پیش این طرح با جدیت بیشتر مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت پس از انجام کار مطالعاتی و تغییر مسیر،  دولت با همه محدودیت‌های مالی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آن اختصاص داد.

طرح راه دسترسی مستقیم بندر نوشهر سال ۱۳۸۵ با هدف برقراری ارتباط میان بندرخشکی واقع درحاشیه کمربندی با بندرنوشهر، شتاب‌بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال مصوب شد که به علت مسائل زیست‌محیطی و کمبود اعتبار عملیاتی نشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اعلام این که کار ساخت این راه دسترسی از چند ماه پیش آغاز شد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح اتصال بندر آبی به کمربندی این شهر به منظور جابه‌جایی کالا به سهولت انجام می‌گیرد.

وی افزود:  بندر نوشهر در حوزه دریایی سالانه قابلیت پذیرش چهارمیلیون تن کالا را دارد. دستیابی به این نقطه نیاز به توسعه اراضی پسکرانه این  بندر بود چرا که این اراضی، در زمینه دپو، نگهداری و ترخیص کالا برای صاحبان کالا بسیار نقش دارد  ضمن آنکه در حوزه دریایی به اندازه کافی توسعه انجام گرفته به طوری که بندر نوشهر از این لحاظ جزو استانداردترین بنادر شمالی کشور است.

انزانپور ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری از راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی و در پی آن خریداری حدود ۲۰۰ هکتار اراضی پسکرانه‌ای، ظرفیت اسمی بندر نوشهر که هم اکنون چهارمیلیون تن در سال است، محقق شود.

سرمایه‌گذاری ۷۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین گفت: ‌از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۷۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم ازسوی بخش خصوصی در بندر نوشهر و فریدونکنار انجام شد.

وی مهم‌ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را هم ساخت سیلوی نگهداری غلات، سوله‌های نگهداری کالاهای عمومی، مخازن روغن خوراکی، کارگاه‌های چوب‌خشک کنی، بازسازی ترمینال مسافری و اجرای طرح مشترک صادرات محصولات کشاورزی و خط مسافری معرفی کرد.

انزانپور ساخت مخازن روغن خوراکی با ظرفیت حدود ۱۱ هزار تن در بندر نوشهر را شاخص‌ترین سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی دانست و گفت: تا پیش از اجرای این طرح به علت نبود چنین امکاناتی سال‌ها تخلیه و بارگیری این نوع کالا در بنادر خلیج فارس انجام می‌شد.

تخلیه و بارگیری یک میلیون تن کالا در بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران یکی از نتایج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا دانست و توضیح داد: سال گذشته برای نخستین بار در بندر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر بیش از یک میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد که رشد حدود ۵۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ داشت.

وی اجرای طرح‌های عمرانی و نیز طرح‌های روبنایی نظیر ساخت سیلوها برای ذخیره‌سازی کالا، بسترسازی برای امنیت سرمایه‌گذاران، حذف واسطه‌ها، تسهیل در قوانین و مقررات صادرات و واردات، ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا، همسو کردن سیاست‌های سازمان بنادر با سرمایه‌گذاران را از مهم‌ترین علت‌های افزایش اعتماد بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر مازندران و افزایش ظرفیت این بنادر برشمرد.

وی گفت: نتیجه مجموعه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بندر نوشهر طی هفت سال گذشته سبب اشتغالزایی مستقیم حدود ۴۵۰ نفر پس از بهره‌برداری از طرح‌های بخش خصوصی شد و از طرف دیگر هم هزاران نفر به شکل غیرمستقیم در این بندر مشغول بکار شدند.

انزانپور افزود: این افراد در مخازن روغن خوراکی، کارگاه‌های چوب خشک‌کنی، انبارهای روباز و پوشیده، سیلوی غلات و دیگر بخش‌ها در این بندر مشغول به کار شده‌اند.

وی گفت: استقرار صنایع تبدیلی کوچک نظیر فراوری قهوه، بسته‌بندی میوه، گیاهان دارویی و ... در دستور کار توسعه بندر نوشهر قرار دارد. تاکنون مذاکراتی هم با بخش‌های خصوصی در این مورد انجام شده که امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این صنایع شاهد اشتغال و صادرات این نوع محصولات باشیم.

انزانپور، کمبود فضا برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یکی از مشکلات اساسی در بندر نوشهر بیان کرد و گفت: طی سه سال گذشته قرار بود حدود ۱۸ هکتار از عرصه ضلع شمال شرقی این بندر از دریا استحصال شود که این طرح به دلیل رسوبی بودن اجرایی نشد ولی بتازگی مشاور دیگری برای مطالعه این طرح به کار گرفته شده  که امیدواریم تا پایان کار این دولت این طرح با روش خاصی اجرایی و مشکل کمبود فضا برای سرمایه‌گذاری برطرف شود.

اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت بندر نوشهر، با دارا بودن ۲ بندر تجاری نوشهر و فریدونکنار ضمن فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی، متولی اجرای وظایف حاکمیتی سازمان بنادرودریانوردی در امر حفاظت و ایمنی دریانوردی، جست و جو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط‌زیست دریایی و مقابله با آلودگی دریا، رعایت و اعمال کنوانسیون‌های بین‌المللی در مدیریت امور بندری و دریایی، برگزاری آزمون‌های تخصصی، صدور گواهینامه‌های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه‌های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه‌های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها و شناورها است.

استان مازندران دارای سه بندر فعال شامل نوشهر، ‌ فریدونکنار و امیرآباد است.

گشایش پنجره واحد سرمایه‌گذاری در مازندران کد خبر 529108 برچسب‌ها استان مازندران دولت سرمایه‌ گذاری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران دولت سرمایه گذاری بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری استان مازندران بندر نوشهر سرمایه گذاری راه دسترسی سال گذشته بخش خصوصی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزشی وزارت علوم و هیئت همراه ضمن بازدید از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در نشست شورای آموزشی و پژوهشی این دانشگاه حضور یافتند.
عموعابدینی با بیان فعالیت‌های خوب دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در کاربرد فناوری‌های راهبردی، اظهار داشت: نزدیک ۲۰۰ دانشگاه در دنیا با الهام از مدل دانشگاهی تمدن ایرانی به سمت حکمت‌بنیان و تمدن‌ساز شدن در حال حرکت هستند. در همین راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ذیل برنامه توسعه هفتم در طرح تحول آموزش عالی، به‌دنبال حکمت‌بنیان شدن دانشگاه‌های کشور بوده است.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی در مرحله اول ۳۰ دانشگاه رویکرد خود را به حکمت‌بنیان تغییر خواهند داد. خوشبختانه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر جزء معدود دانشگاه‌های حکمت بنیان و تمدن‌ساز کشور است که این تحول را از قبل شروع کرده است.
سپس فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ایجاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) را از برکات انقلاب اسلامی دانست که در سال ۱۳۵۹ برای تربیت افسر ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تأمین نیاز‌های سایر سازمان‌های دریایی کشور از جمله شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، دریابانی فراجا، شیلات، آموزش و پرورش و... شروع به فعالیت کرد.
امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری اظهار داشت: مفتخر هستیم که مأموریت بزرگ ناوگروه ۸۶ که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور اتفاق افتاد، توسط دانش‌آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و با ناوشکن تمام ایرانی دنا انجام گرفت.
گفتنی است در این نشست معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را تبیین کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر