Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با ۱۱۴ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر با دو فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

یک فوریت این طرح به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۱۶۳ رأی مخالف، ۴۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر به آن رأی مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی علیزاده نماینده مراغه به عنوان یکی از متقاضیان بررسی این طرح با دو فوریت گفت: این طرح به امضای ۱۳۰ نماینده مجلس رسیده است. طبق قانون جذب نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی روند استخدام  برای گروه‌های نیروهای مشغول در آموزش و پرورش شامل خرید خدمتی‌ها، معلمان پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و معلمان آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تعیین شده است و باید آموزش و پرورش امسال نسبت به جذب این افراد اقدام کند. طبق این قانون باید آزمون استخدامی برگزار شده که شرایط برای معلمان نهضت سوادآموزی متفاوت است. آن‌ها باید در یک دوره آموزشی شرکت کرده و بعد آزمون استخدامی دهند که اجحافی در حق آن‌ها است.

وی افزود: در صورت تصویب نشدن این دو فوریت حق افراد ضایع می‌شود. کسانی که ۱۳ سال در مناطق دورافتاده با حقوق ماهانه حداکثر ۴۰۰ هزار تومان کار کرده و زحمت کشیده‌اند و آموزش داده‌اند، نباید حق آن‌ها ضایع شود.

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مخالفت با این فوریت گفت: هر بار که مشکلی برای نیروهای انسانی در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود طرح‌های فوریتی را مجلس به تصویب می‌رساند که تنها مشکلات را تشدید می‌کند. به جای آن باید وزارت آموزش و پرورش برنامه بلندمدت ۵ ساله برای حل مشکلات ارائه کند.

شیوا قاسمی‌پور نماینده مریوان در موافقت با فوریت این طرح گفت: نهضت سوادآموزی یادگار امام است که باید ادامه پیدا کند که در جامعه ما بازماندگان از تحصیل رو به افزایش است. با تصویب دو فوریت این طرح می‌توانیم جلوی ظلم را بگیریم.

اخبار مرتبط 13 هزار معلم حق‌التدریس تا مهرماه استخدام می شوند دو نامه وزیر آموزش و پرورش به جهانگیری برای معلمان وزیر آموزش و پرورش خبر داد: نیاز به 70 هزار معلم در مهر 97 بحران بازنشستگی معلمان مقطع ابتدایی در ۵ سال آینده برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان خرداد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استخدام معلمان تصویب یک فوریت طرح استخدام معلمان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش دو فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هفت هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد از طریق برگزاری آزمون و گزینش جذب و در مهر ماه سال آینده به کلاس درس می‌روند.

او افزود: هزار و ۷۰۰ نفر دیگر نیز دانشجو - معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان هستند که وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: روند ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی برای متقاضیان، طبق برنامه اعلامی از سوی وزارتخانه در حال انجام است.

وی با بیان این که هم اکنون کلاس بدون معلم در خراسان رضوی نداریم اظهار کرد: کمبود معلم در سال تحصیلی جاری به روش کیفیت بخشی و بهره وری بیشتر از معلمان و استفاده از معلمان حق التدریس و خرید خدمات آموزشی جبران شده است و تلاش می‌شود با جذب معلمان جدید در سال آینده تحصیلی نیز شاهد ادامه رفع نیاز در این بخش باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان