Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@14:05:41 GMT

عکس| جنگنده آمریکایی که در خدمت ایران است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۴۷۸

عکس| جنگنده آمریکایی که در خدمت ایران است

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- نشریه "نشنال اینترست" در مقاله‌ای درباره "فانتوم اف -۴" می‌نویسد: "جنگنده‌ای با تنظیمات دستی بود، برخلاف جنگنده‌های اف - ۱۵ و اف-۱۵ که طراحی پیشرفته‌تر و ایرودینامیک داشتند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اف -۴ جنگنده‌ای بزرگ و دو موتوره بوده و برای عملیات شناسایی و رهگیری و بمباران طراحی شده است و در سال ۱۹۶۱ میلادی عملیات نیرو‌های امریکایی را در آسمان ویتنام انجام داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنگنده از نظر سرعت و توان اوج‌گیری و ماندن در ارتفاع ۱۶ رکورد جهانی را به نفع خود ثبت کرده است.

اف-۴ در سال ۱۹۵۹ میلادی، در ارتفاع ۹۸ هزار پایی پرواز کرده بود. در سال ۱۹۶۱ میلادی، اف-۴ به عنوان سریع‌ترین جنگنده جهان با ظرفیت پرواز ۲.۵۸۱ کیلومتری در ساعت شناخته شد.

امریکایی‌ها با کمک اف-۴ هواپیما‌های میگ ویتنامی را ساقط کردند. البته نقص اصلی اف -۴ آن بود که هنگام پرواز با سرعت پایین قابلیت مانور بالایی نداشت. اف -۴، اما هنوز هم جنگنده‌ای فعال و در خدمت پس از شصت سال از زمان تولید است.

در سال ۱۹۷۱ میلادی، ژاپن مجوز تولید اف - ۴ را برای شرکت میتسوبیشی خریداری کرد. ژاپن از این جنگنده برای رصد آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، رصد آلودگی‌های زیست محیطی و شناسایی مواد رادیواکتیو احتمالی در فضا استفاده کرده است. ایران نیز از اف-۴ ساخت امریکا استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۴ میلادی فیلمی از بمباران عراق توسط اف -۴ منتشر شد که البته ایران نقش داشتن در آن را رد کرد".

این مقاله می‌افزاید: "اگرچه ایران از جنگنده‌های ساخت دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی امریکایی در ارتش خود استفاده می‌کند اما این جنگنده‌ها هنوز هم کارآمد هستند. این جنگنده‌ها از جمله اف -۴ قادر به حملات دوربرد هستند و به ایران قابلیت درگیری محدود با دشمنان منطقه‌ای و هدف قرار دادن زیرساخت‌ها را می‌بخشند. اگرچه در ظاهر همکاری علنی میان ایران و امریکا علیه داعش صورت نگرفته با این حال، منابع آگاه خبر داده‌اند که ایران به کمک اف -۴ با امریکا در حمله علیه مواضع داعش در سوریه مشارکت داشته است".

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فانتوم اف ۴ امریکا جنگ ویتنام جنگنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 صهیونیست‌ها تصاویری تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی در شب حمله منتشر کردند. این تصاویر که از کنار دیوار براق یا دیوار ندبه ثبت شده را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • ببینید | تصاویر جدید از پرواز موشک‌های ایران در شب حمله به اسرائیل
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)