Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین گفت:‌ ۸۰ درصد از آسانسورها و بالابرهای موجود در ساختمان‌ها و بناهای استان قزوین غیراستاندارد هستند. - اخبار استانها -

سیروس صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه آسانسورها امروز به مشکل اصلی ساختمان‌های چند طبقه و مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت در استان تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه 80 درصد از آسانسورها و بالابرهای موجود در ساختمان‌ها و بناهای استان قزوین غیراستانداردند که برای حل این مشکل باید نظارت‌ها را تشدید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری استاندارد بودن آسانسورها و بالابرها هنگام نصب در ساختمان‌ها افزود: این آسانسورها هنگام نصب تاییدیه ما را دریافت می‌کنند، وگرنه سازندگان ساختمان نمی‌توانند از شهرداری مجوز پایان کار بگیرند؛ اما متاسفانه ساکنان بیشتر ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی در استان قزوین اقدام به بازرسی دوره‌ای آسانسورها نمی‌کنند و این آسانسورها به مرور زمان مستهلک شده و از استاندارد خارج می‌شوند.

صارمی با ذکر اینکه آسانسورها هر سال یک‌بار بازرسی دوره‌ای شوند، ادامه داد: اگر مدیران ساختمان هر سال برای بازرسی دوره‌ای مراجعه نکنند و گواهی ارزیابی‌های دوره‌ای را کسب نکنند، پروانه استاندارد آسانسور آنها خود به‌خود باطل می‌شود. بنابراین می‌توان گفت 80 درصد از آسانسورهای موجود در ساختمان‌های استان ارزیابی دوره‌ای نمی‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان با تاکید بر ضرورت اخذ استاندارد برای همه آسانسورهای موجود در استان قزوین گفت:‌ اگر این آسانسورها بازرسی دوره‌ای نشده و پروانه استاندارد نگیرند، بیمه هیچ تعهدی در قبال حوادث احتمالی مرتبط با آسانسورها نخواهد داشت و حتی اگر کسی به خاطر سقوط آسانسور غیراستاندارد جانش را از دست بدهد، مسئولیت آن به عهده مالکان و بهره‌برداران از آسانسور است.

صارمی با بیان اینکه شرط اول شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت‌های مربوط به آسانسور داشتن پروانه استاندارد است، اضافه کرد: بنابراین اگر فردی در اثر یک حادثه در یک آسانسور غیراستاندارد صدمه ببیند، شرکت بیمه زیربار پرداخت خسارت نخواهد رفت.

7 هزار تن کالا در گمرک استان قزوین رسوب کرده استتعرض به حریم جاده در استان قزوین / سازه‌های غیرقانونی حریم جاده‌ها قلمع‌وقمع می‌شوندتصادف اتوبوس در آزادراه قزوین ـ کرج/فوت دو نفر و مصدومیت تعدادی زیادی از مسافران

وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان استاندارد بودن آسانسورهای شهرک مهرگان قزوین گفت: بر مبنای تصمیمی که در شورای مسکن استان گرفته شده، وظیفه نظارت بر کیفیت آسانسورهای مهرگان به عهده سازمان نظام مهندسی گذاشته شده تا بر مبنای مبحث 15 مقررات ملی ساختمان بر ایمنی این آسانسورها نظارت کنند. البته نظر ما این است که این آسانسورها هم باید پروانه استاندارد بگیرند تا نگرانی مردم مهرگان در این زمینه رفع شوند.

انتهای پیام/

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان نظام مهندسی استانداری قزوین بیشتر بخوانید... ۷ هزار تن کالا در گمرک استان قزوین رسوب کرده است تعرض به حریم جاده در استان قزوین / سازه‌های غیرقانونی حریم جاده‌ها قلمع‌وقمع می‌شوند تصادف اتوبوس در آزادراه قزوین ـ کرج/فوت دو نفر و مصدومیت تعدادی زیادی از مسافران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی استانداری قزوین سازمان نظام مهندسی استانداری قزوین پروانه استاندارد استان قزوین بازرسی دوره ای ساختمان ها حریم جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین

در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا و در مرحله حذفی، تیم ملی کشورمان که در ترکیب خود از سعید مومنی سنگربان قزوینی بهره می‌برد، امروز از ساعت ۱۲ و ۳۰ به مصاف تیم قرقیزستان می‌رود.

تایلند میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا است.

حضور رکابزنان استان در اردو‌های تیم ملی

رکابزنان قزوینی در اردوی کوهستان حسین زنجانیان و طا‌ها قابلی رکابزنان استان به اردوی آسیایی دوچرخه سواری کوهستان دعوت شدند.

این اردو از امروز به مدت یک هفته در گیلان برگزار می‌شود.

رکابزنان ملی پوش استان خود را مهیای رقابت‌های آسیایی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • همراه با اخبار ورزشی سوم اردیبهشت استان قزوین