Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، تجهیزات آزمایشگاهی مانند سیستم‌های لیتوگرافی و پوشش‌دهی دورانی با کاربرد در آزمایشگاه‌های نیمه‌هادی، نانوفناوری بومی‌سازی شد و به گفته آنها قیمت این محصولات یک چهارم قیمت تجهیزات خارجی است.

به گزارش ایسنا، مسعود خدادادی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه فعالیت این شرکت از سال ۹۱ در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات تلفیقی مکانیکی، الکترونیکی و الکتریکی آغاز شده است، گفت: طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل سیستم‌های لیتوگرافی و پوشش‌دهی دورانی با کاربرد در آزمایشگاه‌های نیمه‌هادی، نانوفناوری از دستاوردهای این شرکت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساخت دستگاه‌های لایه‌نشانی رسوب‌دهی فیزیکی بخار مانند اسپاترینگ را از دیگر تولیدات این شرکت نام برد و اظهار کرد: این مجموعه با کمک داشته‌های علمی متخصصان داخلی توانسته محصولات و تجهیزات مورد نیاز در ساخت حسگرهای میکرو و نانو مانند دستگاه‌های پوشش‌دهی پلیمری (اسپین کوتر)، سیستم‌های پوشش‌دهی خلا بالا (اسپاترینگ یا PVD) و همچنین مجموعه‌های لیتوگرافی (سیستم‌های مسک الاینر) را بومی‌سازی کند.

وی تجهیزات ایزولاسیون اتمسفری (گلاوباکس‌های مورد نیاز در صنعت باتری لیتیومی و سلول خورشیدی) و سیستم‌های تزریق خودکاری نانولیتری (پمپ‌های سرنگی) را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: این شرکت تنها مجموعه پیشرو در زمینه ساخت مجموعه کامل زنجیره تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ساخت حسگرهای میکرو و نانو، کیت‌های میکروفلویدیک، لیتوگرافی و لایه‌نشانی است.

به گفته مجری طرح از جمله مهمترین تجهیزات این شرکت می‎توان به اسپین کوتر، لیتوگرافی مسک الاینر، سلول‌های اچینگ، سیستم‌های لایه‌نشانی اسپاترینگ، پلاسما کلینر، گلاوباکس، کوره خلا و پمپ سرنگ اشاره کرد.

خدادادی اظهار کرد: محصولات تولیدی این شرکت با یک چهارم قیمت تولید می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، بنا به گفته خدادادی، محصولات مشابه خارجی در بازار، چهار برابر قیمت‌گذاری شده و به فروش می‌رسد، اگر حمایت درستی از محصولات داخلی انجام شود، این محصولات از خروج حجم بالایی ارز از کشور جلوگیری خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تجهیزات آزمایشگاهی فناوري نانو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري پوشش دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیتاتو، اپل از زمان معرفی آیفون 12، گوشی‌های خود را چندان تغییر نداده است. پیش از آن نیز از سال 2017 (۱۳۹۶) شاهد ارتقای بزرگی در گوشی‌های این شرکت نبوده‌ایم و به همین دلیل، فروش این شرکت با چالش‌هایی روبه‌رو شده که نیاز به تغییر را افزایش می‌دهد. خبرنگار بلومبرگ در گزارشی می‌گوید آنچه می‌تواند به احیای فرایند رشد کوپرتینویی‌ها کمک کند، عرضه نسخه ارزان‌تری از آیفون در محدوده قیمت 250 دلار (زیر ۲۰ میلیون تومان) است تا شانس رقابت در بازارهای درحال‌توسعه را برای این شرکت فراهم کند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در این گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل برای تغییر وضعیت خود به محصول جدیدی نیاز دارد که بتواند به‌سرعت موجب رشد این شرکت شود. سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها روی توسعه خودرو نتیجه نداد و مدت‌ها طول می‌کشد تا هدست ویژن‌پرو با کاهش قیمت بتواند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند؛ اما یک آیفون واقعاً ارزان‌قیمت می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

اپل تاکنون چندبار تلاش کرده است که آیفون ارزان‌تری به بازار عرضه کند. این شرکت در سال 2013، آیفون 5C را معرفی کرد که 100 دلار از آیفون معمولی ارزان‌تر بود. در سال 2016 نیز آیفون SE با قیمت 399 دلار از راه رسید، اما قیمت این گوشی نیز در طول زمان افزایش یافت و مدل فعلی SE اکنون به قیمت 429 دلار فروش می‌رود.

اما اگر اپل می‌خواهد رقابت جدی‌تری با برندهای چینی مثل شیائومی، اوپو و Transsion در بازارهای درحال‌توسعه داشته باشد، باید آیفونی در محدود قیمت 250 دلار عرضه کند. صدالبته اگر «استیو جابز» هنوز در اپل مشغول به کار بود، احتمالاً چنین کاری انجام نمی‌داد؛ اما این استراتژی می‌تواند به رشد این شرکت کمک کند.

اپل می‌تواند با استفاده از نمایشگر LCD به‌جای OLED و کاهش تعداد دوربین‌ها، قیمت گوشی خود را پایین بیاورد. همچنین استفاده از تراشه ضعیف‌تر و حتی شاید بدنه پلاستیکی، بتواند تولید آیفون 250 دلاری را ممکن کند. گرمن می‌گوید عرضه رسمی این گوشی حتی می‌تواند تنها به بازارهای درحال‌توسعه محدود شود.

بااین‌حال، خبرنگار بلومبرگ یادآور می‌شود که اپل تاکنون از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی خودداری کرده است تا به هویت برند خود به‌عنوان برند پریمیوم خدشه وارد نکند؛ اما شاید شرایط بازار این شرکت را مجبور به تحولی عظیم در استراتژی خود کند.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیفون ارزان‌قیمت را با بدنه پلاستیکی، سخت‌افزار معمولی و تک‌دوربین در دست خواهید گرفت؟

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898381 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟