Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@22:13:01 GMT

دولت باید برای ساماندهی بازار اقدام کند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۶۵۹

دولت باید برای ساماندهی بازار اقدام کند

نماینده مردم رزن در مجلس گفت: گرانی و تورم افسارگسیخته مردم را به ستوه آورده و متاسفانه دولت نسبت به کنترل بازار بی توجه است از این رو دولت باید در جهت ساماندهی بازار اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری با استناد به ماده 37 آئین نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: متاسفانه در هفته گذشته 6 نفر از مردم حوزه انتخابیه در کریدور شمالی در اثر تصادف جان باختند اما وزیر راه و همکارانشان انگار نه انگار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط کنونی 12 سال از اجرای پروژه مذکور می گذرد اما پیشرفتی در این رابطه شاهد نیستیم از این رو وزارتخانه باید نسبت به تکمیل پروژه اقدام کند.

وی در تذکری به سرپرست وزارت صمت، گفت: گرانی و تورم افسارگسیخته مردم را به ستوه آورده و متاسفانه دولت نسبت به کنترل بازار بی توجه است از این رو دولت باید در جهت ساماندهی بازار اقدام کند.

لطفی در تذکر به وزیر ورزش و جوانان، گفت: چرا در مرکز استان ها در کوچه پس کوچه ها استادیوم و استخرهای پیشرفته ساخته می شود اما در مناطق محروم نسبت به این مسئله بی توجهی صورت می گیرد از این رو وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به توزیع عادلانه امکانات ورزشی اقدام کند.

قرار بود رتبه بندی نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس براساس نظرات کارشناسی لحاظ شود اما بعد از اعمال رتبه بندی دیدیم که نظرات کارشناسی لحاظ نشده از این رو هیات رئیسه باید نسبت به رعایت آئین نامه داخلی مجلس اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گرانی تورم مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی

مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که ما در انتخابات گذشته شاهد حضور حدودا ۴۰ درصدی مردم در انتخابات بودیم. به نظر شما در جهت افزایش سرمایه اجتماعی چه کار‌هایی باید صورت بگیرد، گفت: با همه تلاش‌هایی که دشمنان ما کردند تا مردم را مأیوس کنند و سعی کردند حوادث امنیتی رقم بزنند تا مردم وحشت کرده و پای صندوق نیایند و رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب از ماه‌ها قبل، هزینه کردند که مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کنند، اما با همه ناراحتی‌ها و فشار‌های اقتصادی که روی دوش مردم است، مشارکتی که به وجود آمد دنیا را به تعجب وادار کرد و این جای خوشحالی است. اما از طرفی ما نباید به این میزان مشارکت راضی باشیم. مشارکت‌های ما باید در سطوح بالا باشد.

 افزود: این نوع مشارکت نشان می‌دهد که اولا مردم نارضایتی‌هایی دارند؛ دوما وقتی پای صندوق می‌آیند یا رأی سفید می‌دهند، می‌خواهند بگویند من نظام جمهوری اسلامی، کشور، انقلاب و رهبری را قبول دارم،، اما شما‌ها را قبول ندارم. معنای رأی سفید این است که شما شایسته نیستید، کم‌کار و بی‌عرضه هستید و خواسته ما را عملی نکردید؛ لذا باید این موضوع را درک کرده و این مشکلات را رفع کرد؛ به این صورت که ببینیم مردم چرا ناراحت هستند و عامل ناراحتی را از بین ببریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی روی دوش مردم است، سفره‌شان کوچک شده است. زندگی و معیشت‌شان سخت شده است. این کار دولت و مجلس است که این مسائل و مشکلات را رفع کند و زمینه را برای نشاط، امید به آینده و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان آماده کند. مردم ما هم مردم خوبی هستند و اگر این عواملی که باعث ناراحتی‌شان است را مجلس و دولت بتوانند برطرف کنند؛ این مردم همیشه پای کار انقلاب، نظام و کشور بوده‌اند، بار را به دوش کشیده و بهتر از گذشته هم پای کار خواهند آمد؛ لذا راه رفع دغدغه‌ها درخصوص کاهش سرمایه اجتماعی، ایجاد امیدواری در مردم با زدودن علت‌هایی است که آنها را ناراضی کرده که باید هدف‌گیری مجلس و دولت در این خصوص اتفاق بیفتد.

ذوالنور در پاسخ به سوالی درباره آخرین جزئیات لایحه حجاب و اینکه برخی می‌گویند همین مساله ممکن است باعث کاهش سرمایه اجتماعی در کشور شود، گفت: باید عرض کنم که خیر. این قانون و لایحه حجاب طوری دیده شده که پلکانی است. یعنی کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند بلکه رفتار در مورد آنها متنبه‌کننده، ارشادی و اصلاحی است. تندی برخورد با کسانی است که هنجارشکن متعمد هستند. مثل برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که می‌خواهند تعمدا با هنجارها، اصول و ارزش‌ها و اعتقادات مردم مقابله کنند و بجنگند.

وی افزود: تفاوت این لایحه با لایحه قبلی آن است که این برخورد‌ها را تفکیک و ملایم کرده است که زمینه اصلاح عیوب و نواقصی که هست، فراهم شود. بچه‌های ما در دامن دشمن نیفتند و دچار عقده نشده و زده نشوند و کار اصلاحی باشد. خود مقام معظم رهبری فرمودند که همه ما نقص داریم؛ لذا باید با کمک به همدیگر تلاش کنیم تا آن نواقص را برطرف کنیم. چیزی که در قانون حجاب و عفاف دیده می‌شود، جنبه ارشادی و اصلاحی‌اش بیش از داغ و درفشی است که متوجه هنجارشکنان با عناد، عقده، غرض و مرض است.

منبع: ایلنا

tags # بی حجاب ، حجاب اسلامی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد