Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون موسسه بنیاد بیماری های خاص استان همدان، گفت:با توجه به شیوع کرونا والزامی بودن خارج شدن از منزل بیماران خاص برای انجام تست های مختلف این بیماران با کمبود شدید ماسک و وسایل ضد عفونی کننده مواجهه هستند.

مجید زرین فر در گفتگو با خبرگزاری برنا از همدان مطرح کرد :باتوجه به این که سیستم ایمنی بیماران خاص بسیار ضعیف ومستعد مبتلا شدن به هر بیماری ویروسی را دارند وبا توجه لزوم انجام مختلف در این بیمارن با کمبود ماسک و وسایل ضد عفونی مواجهه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:این کمبود تا حدودی حل شده است اما نیازمندان حمایت این بیماران هستیم.

زرین فر با اشاره به تحریم ها ونبودن وگران بودن داروهای بیماران سرطانی و خاص عنوان کرد:به علت نبودن دارو و تحریم و بالا بودن هزینه های درمانی بسیاری از بیماران درمان خود را نیمه راه رها کرد و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای خود و خانواده می شونند.

معاون موسسه بنیاد بیماری های خاص استان همدان گفت:موسسه خیریه بیماران خاص حضرت قائم(عج)استان همدان هفت هزار و صد بیمار مبتلا به بیماری های خاص را زیر پوشش دارد.

زرین فر اظهار داشت: دو هزار و 234 نفر از این بیماران را مبتلایان به سرطان تشکیل می دهند که هزینه های سنگین دارویی،شیمی درمانی،رادیوتراپی و آزمایشگاهی از مهمترین مشکلات درمانی مربوط به این افراد است

وی با اشاره با بالا هزینه های بیماران سرطانی گفت:متوسط هزینه دارو یا تست بیماران سرطانی هفت میلیون تومان می باشد که با توجه به اینکه این بیماران باید تا بهبودی مدام استفاده از داروها استفاده کنند از پس هزینه های این بیماری برنمی آیند  ودرمان را نیمه رها می کنند.

زرین فر گفت: اگر تدابیری انجام شود و بیماران سرطانی جز بیماران خاص قرار بگیرنند و هزینه هاس درمانی به صورت یک جا پرداخت شود بیشترین مشکل این بیماران حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیماران سرطانی بیماران خاص زرین فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص

گیتا حاتمی زاده جراح زنان و زایمان، فلوشیپ نازایی و آی وی اف در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با سرطان سینه در بانوان اظهار کرد: سرطان سینه جز شایع‌ترین سرطان‌‌ها در بانوان بوده که وابسته به سن است. هرچه میزان سن افزایش می‌یابد، احتمال ابتلا نیزبیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل علت‌های ناشناخته مانند آلودگی‌های غذایی و استرس‌های محیطی، سن ابتلا به این بیماری به صورت چشمگیری کاهش یافته و امروزه سرطان‌های پیشرفته پستان را در جوان‌ترها می‌بینیم؛ اما به صورت کلی هرچه سن بیشتر می‌شود شیوع سرطان پستان نیز افزایش می‌یابد.

جراح زنان و زایمان افزود: سرطان سینه در ابتدا از یک سلول سرطانی در سینه ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر سرطان پستان زمانی ایجاد می‌شود که یک سلول در سینه از حالت عادی خود خارج و تبدیل به سلول سرطانی شود. این سلول سرطانی شروع به تکثیر کرده تا زمانی که یک توده ایجاد کند. برای اینکه یک سلول سرطانی تبدیل به یک توده یک سانتی شود حدود پنج سال زمان نیاز دارد؛ اما بعد از آن برای بزرگ‌تر شدن و رسیدن به دو سانت، نیاز به زمان خاصی ندارد و این اتفاق بسیار سریع رخ می‌دهد.

حاتمی زاده با اشاره به اینکه سلول‌های سرطان سینه از یکدیگر جدا هستند مطرح کرد: این سلول‌ها به دلیل باز بودن از یک دیگر نیازی به سایز، اندازه و زمان خاصی برای پخش شدن در سینه و نقاط دیگر بدن ندارند و حتی یک سلول بسیار کوچک هم می‌تواند پخش شود و درآینده موجب عود بیماری شود.

راهی برای پیشگیری از سرطان پستان وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام در درمان این بیماری بسیار مهم است بیان کرد: در خانم‌هایی که سینه کوچک دارند، توده حداقل باید یک سانت شده باشد تا با لمس کردن تشخیص داده شود این درحالیست که در خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ‌ترممکن است در آزمایشات هم توده اصلا دیده نشود و نیاز به سایز بزرگ‌ترآن باشد؛ بنابراین با توجه به این موضوع که راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد مهم‌ترین کار تشخیص زودهنگام است. این تشخیص کمک می‌کند تا پزشک قبل از گستردگی و پخش این بیماری آن را مهار کند.

فلوشیپ نازایی و آی وی اف گفت: معمولا عوامل سرطان سینه توسط خود فرد تشخیص داده می‌شود. باید هر فرد از سن ۱۸ سالگی به صورت مرتب، ماهانه و پس از اتمام دوره عادت ماهانه،  خود را معاینه کند. خانم باید با کف انگشتان دستش در حالیکه دراز کشیده است سینه را به صورت چرخشی لمس کند تا اگر توده‌ای غیر طبیعی احساس شد سریع به پزشک مراجعه کند. بر خلاف تصورات مردم، بیشتر توده‌های بدخیم درد ندارند بنابراین اکثرخانم‌ها با لمس متوجه توده‌ جدید می‌شوند.

تفاوت توده خوش‌خیم و بدخیم

حاتمی‌زاده بیان کرد: به صورت طبیعی یکسری توده‌ خوش‌خیم که مانند دانه‌های تسبیح هستند در سینه وجود دارند. این توده‌ها‌ی خوش‌خیم که در همه نقاط پستان پخش و به هورمون‌های سینه نیز وابسته‌اند. توده‌های خوش خیم اکثرا حاشیه منظم، متحرک و صاف هستند درحالی که توده‌های بدخیم به یکدیگراتصال داشته، نمی‌توان حدودی برایشان تعیین کرد و حاشیه نامنظم دارند. معمولاً درصد کمی از توده‌های سرطانی  درد ایجاد می‌کنند و اکثر توده‌های دردناک جز توده‌های خوش‌خیم هستند. اما در حالت کلی اگر خانمی با توده‌ای در سینه خود مواجه شد باید به پزشک مراجعه و مورد بررسی قرار گیرد.

اشعه ماموگرافی سرطان‌زا نیست

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود بانوان ماهانه معاینات لازم را در منزل انجام دهند. هر ۶ ماه یا یکسال یکبارتوسط پزشک معاینه و از سن ۴۰ تا ۵۵ سالگی، هرسال ماموگرافی انجام دهند. معمولا برای تشخیص بهتر، سینه میان دو صفحه تلقی شفاف قرار می‌گیرد که بااین کار شاید در حد چند ثانیه احساس فشار ایجاد شود و این چیزی نیست که درد غیر طبیعی و غیرقابل تحمل باشد. نباید این درد دلیلی برای معاینه نشدن باشد. لازم به ذکر است که برخلاف تصورات بانوان، اشعه ماموگرافی خطرناک و سرطان‌زا نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود