Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:58:56 GMT

از طرح اقدام ملی مسکن در کرمان چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۷۶۱

از طرح اقدام ملی مسکن در کرمان چه خبر؟

ایسنا/کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جزییات طرح اقدام ملی مسکن در کرمان را تشریح کرد.

"علی حاجی زاده" امروز ۱۸ تیرماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: تا امروز در مراحل مختلف ثبت نام، در کل استان کرمان ۴۴ هزار و ۳۳۳ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر افرادی هستند که به وسیله آموزش و پرورش و وزارت دفاع به راه و شهرسازی معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۸۷۳ نفر از این تعداد مربوط به شمال و ۳۸۵۳ نفر مربوط به جنوب استان است، افزود: تا امروز ۱۱ هزار و ۵۲۳ نفر احراز شرایط شده و فرآیند احراز شرایط همچنان در حال انجام است.

حاجی زاده تصریح کرد: در شیوه نامه ابلاغی اقدام ملی مسکن برای تعیین نوع واگذاری زمین به دلیل اینکه اراضی ۹۹ ساله، فروش اقساطی و مشارکتی صورت می گیرد، باید قیمت اراضی تعیین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: تاکنون برای طرح اقدام ملی ۲۱۴ هکتار اراضی دولتی اختصاص داده ایم که براساس تراکم شهرهای مختلف برای ۱۰ هزار و ۲۴۱ واحد است که اغلب به صورت کارگزاری به بنیاد مسکن واگذار می شود و این نهاد با قرارداد واگذاری به صورت گروه های یک یا دو نفره، یا مدیریت ساخت و انتخاب پیمانکار کار را انجام می دهد.

وی افزود: ۹ هکتار از اراضی اختصاص داده شده مربوط به شهر کرمان است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه بحث اراضی پیشنهادی برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان کرمان به جز شهرهای کرمان و سیرجان تصویب شد.

همچنین قیمت اراضی پیشنهادی این طرح نیز به تصویب شورا رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن اخبار اقتصادی کرمان اداره راه و شهرسازي استانی اقتصادی طرح اقدام ملی مسکن استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد. 

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان