Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@16:45:05 GMT

ادعای عجیب اف‌بی‌آی در مورد چین

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۷۶۵

ادعای عجیب اف‌بی‌آی در مورد چین

به گزارش تابناک، به نوشته روزنامه گاردین، کریستوفر رای، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا در سخنانی درباره آنچه "تهدید امنیتی" چین خواند، گفت عملیات ضد اطلاعات پکن "بزرگترین و طولانی‌ترین تهدید علیه اطلاع‌رسانی و مالکیت معنوی کشور ما و علیه سر زندگی اقتصادی ماست."

او در ادامه مثالی از یک هدف شکار روباه ذکر کرد که با حق انتخاب بازگشت به چین یا کشتن خودشان مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات شکار روباه شش سال پیش به دست شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به راه افتاد تا مقام‌ها و مدیران اجرایی فاسد را که به خارج از چین گریختند، دنبال کند. پکن این موفقیت را جشن گرفته و بازگشت صدها فراری اقتصادی را علنی ساخته و فهرست‌هایی از اسامی فراری‌ها منتشر کرده است. دولت اوباما سال ۲۰۱۵ از فعالیت‌های مخفی عوامل چینی ابراز نارضایتی کرده بود.

مدیر اف‌بی‌آی گفت، در حال حاضر هدف اصلی این عملیات "سرکوب مخالفان" در میان جمعیت فراری‌هاست.

 

کریستوفر رای در موسسه هادسون در واشنگتن گفت: چین از "شکار روباه" به عنوان نوعی کمپین ضد فساد بین‌المللی یاد می‌کند. اینطور نیست. در واقع، این عملیات تلاشی از سوی شی جینپینگ برای هدف گرفتن اتباع چینی است که از نظر او تهدید به شمار می‌روند و خارج از چین و در سراسر جهان زندگی می‌کنند.

مدیر اف‌بی‌آی گفت: ما درباره رقبای سیاسی، مخالفان و منتقدان حرف می‌زنیم که تلاش دارند نقض‌های حقوق بشری گسترده چین را فاش کنند. صدها تن از قربانیان عملیات شکار روباه که اینجا در ایالات متحده هدف گرفته شدند، شهروند آمریکا یا دارندگان کارت سبز بودند. دولت چین می‌خواهد آن‌ها را وادار به بازگشت کند و تاکتیک‌های چین برای دستیابی به آن هدف شوکه‌کننده است.

کریستوفر رای افزود: به عنوان مثال، زمانی که نتوانند محل یک هدف شکار روباه را شناسایی کنند، دولت چین یک مامور برای ملاقات با خانواده آن هدف به آمریکا اعزام می‌کند. آن‌ها می‌خواهند این پیام منتقل شود؛ هدف دو گزینه دارد، به سرعت به چین بازگردد یا خودکشی کند.

به گفته این مقام اف‌بی‌آی، عملیات‌های شکار روباه که از سوی وزارت امنیت عمومی چین رهبری می‌شود، همچنین در دیگر کشورها در جریان است و این نهاد آمریکایی با دیگر شرکایش همکاری دارد تا تلاش‌های چین برای ایجاد رعب و وحشت را خنثی کند. او گفت، اتباع چینی در آمریکا اغلب با خانواده‌هایشان تهدید می‌شوند.

او در پاسخ به اینکه روش‌های دیگر آن‌ها چیست، گفت: از تصور خودتان استفاده کنید.

کریستوفر رای چین را به عنوان یک "رقیب متخاصم با اندک توجه یا عدم توجه" به قوانین بین‌المللی یا ملی توصیف کرد. او گفت، تقریبا نیمی از ۵۰۰۰ پرونده ضد اطلاعاتی فعال اف‌بی‌آی مرتبط به چین هستند.

چین با استفاده از نفوذ، فشار یا اقناع از طریق واسطه‌ها بر روی مقام‌های فدرال، ایالتی و محلی و همچنین شرکت‌ها و رسانه‌های آمریکایی، توانست از مواضع سیاست خارجی چین حمایت کند. کریستوفر رای گفت که چنین تلاش‌هایی در هنگام شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و هدفش گسترش ستایش از نوع مدیریت پکن در این پاندمی است.

گرچه مدیر اف‌بی‌آی نگفت که آیا چین از دونالد ترامپ یا جو بایدن در انتخابات آتی حمایت می‌کند، اما مدعی شد که چین ترجیح‌های خودش را برای نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دنبال می‌کند.

رای گفت: کمپین نفوذ خارجی بدیمن چین، سیاست‌ها و مواضع ما را هر روز هفته به صورت شبانه‌روزی و هر ۳۶۵ روز سال هدف می‌گیرد. بنابراین، این تهدید مختص انتخابات نیست. اما قطعا این مفهوم‌هایی برای انتخابات دارد و آن‌ها قطعا تمایلاتی دارند که دنبال کنند.

به گفته مدیر اف‌بی‌آی، چین همچنین در برنامه‌های هک، سرقت هویت و جاسوسی مالکیت معنوی نقش دارد و ۱۰۰۰ مورد تحقیقات درباره "سرقت و تلاش برای سرقت فناوری از سوی چین" وجود دارد. او افزود: مردم ایالات متحده، قربانیان این سرقت چین هستند که بیانگر یکی از بزرگترین انتقال‌های ثروت در تاریخ بشریت است.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری هشام الهاشمی سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون طاعون خیارکی اف بی آی کریستوفر رای چین پرونده اکبر طبری هشام الهاشمی سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون طاعون خیارکی کریستوفر رای مدیر اف بی آی شکار روباه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سیدرضا صادقیان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی نصرآباد پس از انجام کار اطلاعاتی یک شکارچی غیر مجاز را در حین شکار در کوه‌های اطراف روستای نصرآباد شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر کردند. 

صادقیان گفت: در بازرسی به عمل آمده از محل و خودرو شکارچی یک قبضه اسله شکاری غیر مجاز و تعداد ۲۰ عدد فشنگ کشف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان تفت تصریح کرد: افرادی که به صورت غیرمجاز دست به شکار بزنند توسط پلیس دستگیر و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور + فیلم
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد
  • ادعای عجیب کاظم صدیقی درباره دیدار یک روحانی با عیسی و مریم در مشهد!
  • ادعای عجیب کاظم صدیقی درباره ملاقات یک روحانی با عیسی و مریم در مشهد!
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • واکنش پوتین به ادعای جنگ روسیه با ناتو
  • ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در ترور یک فرمانده حماس
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • سفر به ایران قدیم؛ عکسی عجیب از شکار یک ساواکی در نوروز ۵۸ (+عکس)
  • ادعای عجیب مادورو: ۲ مرد مسلح آماده بودند مرا بکشند