Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@09:25:07 GMT

شجاعی: از امروز همه ما نماینده مردم گچساران هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۷۷۳

آفتاب‌‌نیوز :

حسن شجاعی علی آبادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان این که «به مردم عزیز می‌گویم ای‌کاش در جلسات خصوصی و تخصصی مسئولان اجرایی می‌بودند. ای کاش آنچه مسئولان اجرایی در جلسات خصوصی می‌گویند در جلسات علنی هم می‌گفتند» مدعی شد: چرا دولت در ابتدای کار به خیرخواهی دوستان و ظرفیت‌های درونی توجه نکرده تا امروز مجبور نباشد که با جبر دشمن متوجه درون شود و راه به جایی نبرد؟

شجاعی با انتقاد از سند برجام و مذاکرات برجامی وضعیت اقتصادی را محصول مذاکرات و «اعتماد به آمریکا» دانست و گفت: راه حل مشکلات اعتماد به درون و استعدادهای انسانی و طبیعی و تعامل با دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه باید اصلاح را از خود شروع کنند . مبارزه با فساد در قوه قضاییه مردم را امیدوار کرده، مجلس نیز با اصلاح خویش می‌تواند امید مضاعفی بیافریند.

وی در خصوص «بی‌اخلاقی و حاشیه سازی در مجلس» هشدار داد و خطاب به نمایندگان گفت: بد اخلاقی در شآن مجلس نیست. متن، معیشت مردم است. متن، گرانی است. مجلس یازدهم نباید به حواشی بپردازد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص وضعیت فرهنگی کشور نطق کرد و به مشکلات فرهنگیان، نهضتی‌ها، سرباز معلم‌ها و حق التدریس ها و معلمان غیر انتفاعی پرداخت.

وی با مطرح کردن این پرسش که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه وضعیتی دارد؟ مدعی شد: چرا فرهنگی‌ترین نهاد کشور گرفتار انتصابات سیاسی است؟ آموزش و پرورش محل تاخت و تاز سیاسیون شده است.

شجاعی با اشاره به یک سال باقی مانده عمر دولت دوازدهم گفت: دولت در یک سال باقی مانده جهت اقداماتش را خدمت به مردم تعریف کند. دولت باید پروژه‌ها را جمع بندی و از هزینه تراشی برای دولت بعدی پرهیز کند. دولت در سال جهش تولید باید به داد تولید برسد.

وی در ادامه نطق خود تاکید کرد: مجلس یازدهم نه مجلس انتقام است و نه مجلس انفعال. سوال از رئیس جمهور به قصد مچ‌گیری نیست؛ بلکه پاسخگو کردن دولت است که ۷ سال کشور را در اختیار داشته است و این که بعضی از حامیان این دولت طلبکار نظام شده‌اند. سوال از رئیس جمهور برای حمایت از دولت و تحرک آفرینی است.

شجاعی همچنین برگزاری کنکور در شرایط کرونایی را خطرناک عنوان کرد و گفت: از ستاد کرونا درخواست می‌کنم در این زمینه عنایت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان نطق خود با اشاره به رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون در جلسه علنی امروز گفت: قضاوتی راجع به درستی یا غلطی رد این اعتبار نامه ندارم، اما می‌خواهم به همه مردم حوزه گچساران اعلام کنم که چنین نیست که شما در مجلس نماینده‌ای نداشته باشید . همه ما نماینده مردم گچساران و باشت هستیم. اگر دیروز یک نفر از حقوق مردم گچساران و باشک دفاع می کرد امروز همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده آنها از حقوق آنها دفاع خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تاجگردون نماينده مجلس نماينده گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، از برنامه شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای وحدت دو ماموریت اساسی دارد. نخست کمک به کشورداری بر اساس نظام مسائل است. یعنی موضوعات اساسی کشورداری شناسایی و حوزه‌هایی که مورد اجماع نیست به بحث گذاشته شود تا به نظر واحدی دست یابیم و آن را در اختیار دولت قرار دهیم که این جزو ماموریت اصلی شورای وحدت است.

وی در گفتگو با ایرنا، دومین ماموریت شورای متبوعش را حضور در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سیاسی بیان کرد و افزود: یکی از این مناسبت ها، انتخابات است که شورای وحدت در عمر چهارساله خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و مسئولانه داشت، البته در انتخابات مجلس در حوزه تهران انتظار ما برآورده نشد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در سطح کشور با تلاش شورای وحدت ۶۰ نماینده اختصاصی و ۳۰ نماینده مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات هم نامزد داریم که معرفی می‌‍شوند و ممکن است تصمیم بگیریم از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و به مردم تهران معرفی کنیم. در استان‌ها هم بررسی‌ها انجام و نامزدها مشخص شدند که در زمان خود اعلام می‌کنیم.

متکی همچنین مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را نظارت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های حکمرانی در کشور نیاز دارند هر چند وقت یکبار خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند که در حکمرانی نوین در دنیا به آن سنجش مقبولیت می‌گویند. تلقی بر این است که مردم نسبت به مجلس یک ارزیابی بسیار مثبتی ندارند و انتقادات و مطالبات برزمین مانده دارند که فکر می‌کنند مجلس به آن رسیدگی نکرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما ضرورت تحول در رویکردها و کاردکردهای مجلس دوازدهم را مطرح کردیم، افزود: در مجلس در حوزه های شکلی و سخت افزای کار نیاز به تحول داریم.

منتخب مجلس داوزدهم از دیگر حوزه هایی که نیاز به تحول دارد را حوزه مدیریت مجلس عنوان کرد و گفت: رئیس مجلس قبل از ورود به دستور صحن علنی باید موضوعات را بررسی کرده باشد و در عین حال باید گروه‌های مشاوره‌ای تشکیل دهد تا موضوعات را بررسی کنند که این مشاوران می‌تواند روسای کمیسیون‌ها، استادان دانشگاه و نخبگان باشند و از طرفی تعامل باید برآمده از نگاه نمایندگان باشد.

متکی در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس دوازدهم نیز، اظهار کرد: اشراف به حوزه داخلی و خارجی و دیپلماتیک می‌تواند نقاط قوت یک نامزد ریاست مجلس باشد تا بتواند مدیریت شکلی و محتوایی موفقی را در مجلس داشته باشد. یا می تواند خودش متخصص باشد و یا از مشاوران استفاده کند. اما باید نسبت به مسائل کلان کشور داری اشراف داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899368

دیگر خبرها

  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور