Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اقدام‌های انجام شده به‌منظور خودکفایی و بومی‌سازی قطعات، پارسال ۲۸۱ کالای پالایشگاهی به تعداد ۱۴ هزار و ۳۰ قطعه، با حمایت از سازندگان داخلی توانمند، ساخته و تایید شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، فردین بهرام پور با اشاره به این که بسیاری از اقلام ساخته شده جزء قطعات و تجهیزات مهم و حیاتی صنعت پالایش نفت است که استمرار تولید را تضمین می‌کند، افزود: حمایت از ساخت قطعات در داخل کشور در سال ۹۸ سبب صرفه جویی به ارزش بیش از ۱۲۸ میلیارد ریال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به‌منظور حمایت از ساخت و توان داخلی و همچنین استفاده از امکانات و ظرفیت‌های پالایشگاه، تاکنون بالغ بر ۵ هزار قلم کالا به تعداد ۵۵۲ هزار عدد برای نخستین بار و بدون نقشه اولیه و با تکیه بر دانش و توان متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس و همچنین تولید کنندگان داخلی ساخته و استفاده شده است.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی به خارج کشور، تامین به موقع قطعات و کاهش ریسک‌های عملیاتی فرآیند تولید، انتقال و بومی سازی فناوری و توسعه دانش فنی، اشتغالزایی با حمایت از شرکت‌های داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات پالایشگاهی و صرفه‌جویی اقتصادی از دستاوردهای راهبرد شرکت پالایش نفت بندرعباس در حمایت از توان و ساخت داخل است.

بهرام‌پور با اشاره به استقرار واحد پشتیبانی ساخت داخل در پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: این اقدام برای تسریع در اجرای برنامه‌های بومی‌سازی قطعات، با توجه به حجم ورودی داخلی سازی قطعات در این شرکت انجام شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه های اجرایی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته برای مدیریت قطعات با نگاه تامین، بومی سازی و ساخت داخل، استفاده از امکانات موجود برای تجمیع خریدها با اولویت‌بندی‌های لازم به شکل قرارداد باز فرآیند ساخت داخل است که از مهمترین اهداف آن حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان توانمند داخلی است.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس عنوان کرد: با اجرای این برنامه بسیاری از اطلاعات و مدارک فنی قطعات و تجهیزات تکمیل که سبب تسریع در روند سفارش ساخت و خرید کالا و همچنین دسترسی سازندگان داخلی به اطلاعات فنی دقیق قطعات شد.

وی شناسایی سازندگان توانمند در استان هرمزگان را از دیگر برنامه‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس عنوان کرد و افزود: برای شناسایی سازندگان هرمزگانی نیز، بازدید از شهرک صنعتی بندرعباس به همراه گروه‌های تعمیرات، مهندسی، بازرسی فنی و مدیریت کالا پالایشگاه بندرعباس برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود در استان در فرآیند بومی‌سازی قطعات مورد نیاز پالایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: پالایشگاه بندرعباس بومی سازی کالا شرکت پالایش نفت بندرعباس سازی قطعات بومی سازی ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند

قائم مقام مدیرعامل شرکت پلور سبز با حضور در فرمانداری ضمن دیدار با فرماندار زرند گزارشی از آخرین وضعیت این کارخانه را ارائه کرد.

 سید رضا حسینی نژاد، فرماندار در این دیدار با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت از تولید گفت: واگن سازی زرند با توجه به توان و بستری که در حوزه قطعه سازی دارد، باید جدا از ساخت واگن نسبت به جلب سرمایه‌های جدید اقدام کندو در این مسیر مقدمات بازدید چند شرکت خودرو سازی برای تولید بخشی از قطعات خود را در کارخانه واگن سازی فراهم کرده ایم که امیدواریم مجموعه مدیریتی این کارخانه از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اخذ مجوزات لازم خط تولید جدید این شرکت راه اندازی شود.

 همچنین در این جلسه برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد