Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریف‌زاده روز چهارشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: از همه هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم حتی‌الامکان در این جلسات شرکت نکنند.

وی افزود: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها را جدی بگیرند تا شاهد کمتر شدن موارد ابتلا این ویروس در استان مان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تا پایان وقت اداری دیروز هفدهم تیرماه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی ۲۱۸ نفر و تعداد موارد مبتلا به کرونا ۹۳ نفر بوده که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: همچنین میزان بروز تجمعی این بیماری در چهارشنبه هفته قبل ۱۷۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده که متاسفانه تا پایان وقت اداری دیروز این عدد به ۱۹۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد ما در یک هفته گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا داشتیم.

 وی گفت: علیرغم اینکه تعداد موارد عفونت تنفسی به ویژه موارد بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته، خوشبختانه نسبت مرگ و میر همچنان در عدد ۴،۲ درصد ثابت بوده در حالی که درصد کشوری مرگ و میر ۴،۹ درصد است.

شریف‌زاده افزود: همچنین به طور متوسط از ابتدای شروع اپیدمی ویروس کرونا در استان (اسفند ۹۸)، به طور متوسط روزانه ۱۱ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا داشتیم و متاسفانه به طور متوسط هر ۲ روز یک نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است.

وی درخصوص آخرین رنگ‌بندی ۱۱ شهرستان‌ استان گفت: شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و متاسفانه هیچ شهرستان سفید در استان نداریم.

استاندار خراسان جنوبی در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هیچ شهر استان در وضعیت سفید نیست و با توجه به اختیارات استانیِ مناطق قرمز، باید برنامه محدودسازی توسط دانشگاه علوم پزشکی تدوین و پس از تصویب در ستاد استانی کرونا، برای وزیر کشور ارسال شود.

محمدصادق معتمدیان اظهار داشت: علیرغم همه توصیه‌ها و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه آمار ابتلا به کووید ۱۹، میزان بستری و تعداد فوتی‌ها در خراسان جنوبی افزایش یافته است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید برنامه محدودسازی را طی ۴۸ ساعت آینده آماده و ارائه کند که این محدودیت پس از تصویب، طی یک هفته اِعمال و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر الزامی شدن استفاده از ماسک افزود: از پانزدهم تیرماه به مدت ۱۵ روز استفاده از ماسک در اماکن عمومی پرتردد و سرپوشیده مناطق قرمز و نارنجی الزامی است و این موضوع شامل همه ادارات، بانک‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی و سایر اماکن است.

موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی پس از یک دوره کاهشی، دوباره از نیمه خرداد امسال صعودی شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری‌ های عفونی ماسک دانشگاه های علوم پزشکی خراسان جنوبی علائم کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های عفونی ماسک دانشگاه های علوم پزشکی خراسان جنوبی علائم کرونا ویروس کرونا بیماری های عفونی ماسک دانشگاه های علوم پزشکی خراسان جنوبی علائم کرونا خراسان جنوبی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بانوان شرکت تعاونی روستای خراشاد در شهرستان بیرجند، توانسته اند با تولید محصولاتی منحصر بفرد، از پنبه با کیفیت که بخشی از آن از تولیدات استان نیز است، اصالت پوشش ایرانی- اسلامی را از خراسان جنوبی به خارج از مرز‌های کشور معرفی کنند.
تولیداتی با کیفیت که هنر دست زنان روستایی است و خیلی ها را در شهرهای استان نیز علاقه مند به انجام آن کرده است .

                                                                            کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی