Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@23:50:32 GMT

لابی به نفع تولید ملی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۹۰۸

لابی به نفع تولید ملی

به گزارش نبض بازار، حدود دوماه است که مدرس خیابانی به عنوان سرپرست جدید وزارت صمت انتخاب شده است اگر چه گذشت دوماه ، زمان زیادی به حساب نمی آید اما در این مدت شاهد حمایت های قابل توجه سرپرست تازه وارد صمت از صنایعی که سیاست خودرا بر حمایت از تولید ملی و خودکفایی استوار کرده اند هستیم. مثال نمونه اخیر را می‌توان در اجرای ابر پروژه نورد گرم 2 فولاد مبارکه جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه ای که با اجرای آن می‌توان هرچه بیشتر به منویات مقام معظم رهبری در طول یک دهه اخیر که همواره شعارهای سال بر حمایت از اقتصاد داخلی و ارتقای تولید ملی انتخاب کرده اند جامه عمل پوشانید.

حدود پانزده سالی بود که مدیران سابق فولاد مبارکه در فکر ایجاد خط تولیدی جدیدی از ورقه های فولادی بودند تا با احداث آن نیاز داخلی دیگر صنایع محتاج به ورقه های فولادی مرتفع شود. در همین زمینه با چند شرکت اروپایی نیز به توافقاتی رسیده بودند (که در آخرین مورد حتی پیش پرداخت هایی نیز به شرکت اروپایی صورت گرفته بود،اما در لحظات آخر این شرکت اروپایی به بهانه خارج آمریکا از برجام و وضع مجدد تحریم ها علیه ایران از اجرای آن پا پس کشید.

اما با استقرار سرپرست جدید وزارت صمت و مدیران کاربلدی که به شرکت فولاد مبارکه کوچ کرده بودند شاهد پدید آمدن اتحادی بی بدیل بین مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت بودیم که طی آن قرار بر آن صورت گرفت تا به هر طریق ممکن اجرای پروژه نورد گرم 2 در طول مدت سه ماه سرپرست وزارت صمت عملی شود.

بعد از مدت کوتاهی بالاخره تلاش ها به نتیجه نشست و شرکت چینی شیان به عنوان پیمانکار پروژه خط تولید نورد گرم فولاد مبارکه جایگزین شرکت اروپایی شد.

در ادامه دو هفته پیش کلنگ زنی با حضور شخص وزیر صمت در محل پروژه انجام گرفت و مدرس خیابانی به همراه عظیمیان پس از 15 سال انتظار، این پروژه حیاتی برای صنعت فولاد کشور که اولا نیاز کشور به واردات ورقه های فولادی را مرتفع و ثانیا از صادرات فولاد خام به کشورهای دیگر نیز جلوگیری میکند را کلید زدند تا به این نتیجه برسیم که در کشور می‌توان بعضی لابی هایی را صورت داد که نتنها به ضرر منافع عموم ملت نیست بلکه در راستای پیشبرد اهداف عالیه کشور نیز ‌باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سرپرست جدید وزارت صمت مدرس خیابانی فولاد مبارکه فولاد مبارکه شرکت اروپایی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید در صنعت فولاد کشور

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای نادر سلیمانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت فولاد افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جز آخرین کشور‌های تولیدکننده فولاد بودیم و در رتبه ۱۲۰ جهانی قرار داشتیم، اما امروز با افزایش توان تولیدی، توانسته ایم از کشور‌هایی مانند فرانسه و ایتالیا پیشی بگیریم. سلیمانی در این باره می‌گوید: این یکی از دستاورد‌هایی است که در صنعت فولاد کشور به همت تولیدکنندگان رقم خورده است، همچنین ۴۵ میلیون تن ظرفیت بالقوه تولید فولاد کشور است که امسال ۳۳ میلیون تن آن تولید شده است. به گفته فعالان صنعت فولاد کشور، تولید داخلی در این صنعت دو برابر نیاز داخل است. سعیدیان تولیدکننده فولاد می‌گوید: محصولات فولادی ایران از نظر کیفیت، قابل رقابت با فولاد‌های دنیاست. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، در یازده ماهه سال گذشته، ۲۹ میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر (۱۴۰۱) افزایش ۵ و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد. به گفته یکی از تولیدکنندگان فولاد، ایران زمانی بزرگترین واردکننده فولاد در خاورمیانه محسوب می‌شد، اما هم اکنون جز بزرگترین صادرکننده فولاد دنیا است. با وجود محدودیت‌های انرژی در صنایع، تولیدکنندگان فولاد کشور، برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، عقب نمانده اند. تولیدکننده دیگری می‌گوید: در حوزه انرژی، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما با افزایش بهره وری و با مدیریت تولید، توانستیم تولید را افزایش دهیم و مهمتر از آن، سرمایه گذاری‌های جدی در خود تامینی و توسعه داشته باشیم. طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، مجموع صادرات فولاد ایران در یازده ماهه ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ میلیون تن بوده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • تداوم کمک های بشردوستانه نروژ به افغانستان
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و نروژ
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان