Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور روز گذشته با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، فرآیند برگزاری کنکور را تشریح کردیم. جمع بندی کمیسیون درباره زمان برگزاری کنکور‌های سراسری این بود که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا عمل شود و مصوبات ستاد کرونا هم همان تاریخ‌هایی است که قبلا اعلام شده است.

او افزود: زمان برگزاری کنکور‌ها تغییری نکرده است مگر اینکه ستاد ملی کرونا تاریخ‌ها را عوض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط موجود، تصمیم جدیدی گرفته نشده است، ولی اعضای کمیسیون مجلس پیشنهاد‌های خودشان و دغدغه‌های داوطلبان را مطرح کردند که پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهتر اجرا شدن آزمون‌ها بود. البته برخی از این پیشنهاد‌ها قبلا توسط سازمان سنجش اجرا شده بود.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: در خصوص تاریخ برگزاری کنکور، مصوبات ستاد کرونا، معیار اصلی تصمیم‌گیری است. براین اساس، تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

او اضافه کرد: در کمیسیون آموزش، مباحث خوبی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و افزایش تعداد حوزه‌ها مطرح شد که البته این مسائل تاکنون عملیاتی شده است.

رئیس سازمان سنجش درباره اقدامات انجام شده برای حفظ سلامت دانشجویان در کنکور‌های سراسری تصریح کرد: در آزمون دکتری سال گذشته ۱۰۵ حوزه امتحانی داشتیم که امسال به ۱۴۳ حوزه رسیده است. در آزمون کارشناسی ۱۶۳ حوزه داشتیم که امسال ۲۳۶ حوزه امتحانی خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی ارشد امسال در سه مرحله (سه نیم روز) برگزار می‌شود، توضیح داد: سال‌های قبل کنکور کارشناسی ارشد در دو نوبت صبح و طی دو روز برگزار می‌شد، اما امسال برای رفاه حال داوطلبان و تجمع کمتر، این آزمون روز پنج شنبه، ۲ مرداد در دو نوبت صبح و عصر و روز جمعه، ۳ مرداد در یک نوبت صبح برگزار خواهد شد.       منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد برگزاری کنکور سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای اعلام کرد برای هیچ یک از موسسات آموزشی مجوز ثبت نام داوطلبان و یا ادامه تحصیل آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد صادر نکرده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای نسبت به ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد فراگیر این دانشگاه نکاتی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: متأسفانه برخی از مؤسسات با استفاده از آرم و اطلاعات پرتال دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به ثبت نام داوطلبان برای کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور کرده اند، در حالی که به هیچ عنوان دارای اعتبار نبوده و وابسته به این دانشگاه نیستند.

موسساتی که با استفاده از نام و آرم دانشگاه پیام نور و با عنوان دوره‌های آمادگی کارشناسی ارشد فراگیر فعالیت می‌کنند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

ثبت نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور فقط از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام شده و اطلاعیه‌های مربوط به آن فقط از طریق سازمان سنجش و پرتال دانشگاه پیام نور به نشانی www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی می‌شود.

موسساتی نظیر سایت «فراگیر نت» که با عنوان «سامانه ثبت نام آموزش عالی آمادگی فراگیر پیام نور مقطع کارشناسی ارشد» تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی در راستای ثبت نام داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع فوق شروع کرده و با منتسب کردن خود به دانشگاه، سو استفاده از تشابه اسمی، ارائه شماره دانش پذیری به داوطلبان و وعده‌های غیر واقعی مبنی بر قبولی در دانشگاه، اقدام به ثبت نام و دریافت مبالغ میلیونی از داوطلبان می‌کنند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد