Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@15:05:54 GMT

با گرانی دلار نان گران می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۰۹۲

با گرانی دلار نان گران می‌شود؟

خبرگزاری مهر: به نقل از صدا و سیما، بیژن نوروز مقدم افزود: برخی رسانه‌های مجازی از قول من تیتر زدند که «چون دلار گران شده نان را گران خواهیم کرد» این حرف به هیچ وجه صحت ندارد و به شدت تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: دولت به دلیل اینکه نان قوت غالب مردم است همواره سعی می‌کند قیمت نان را در آرامش نگه دارد تا به مردم فشاری وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توقع ما هم از دولت این است همانطور که به فکر این است که به مردم فشاری وارد نشود از آن طرف کاری کند که این فشار به نانوا‌ها هم وارد نشود، چون نانوا هم جز همین مردم است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: ضرورت ایجاب می‌کند دولت به معنای واقعی از نانوا‌ها حمایت کند، چون هزینه تمام شده نان بسیار بالاست.

وی افزود: همه گرانی‌های که سایر مردم در جامعه تحمل می‌کنند نانوا هم تحمل می‌کنند.

نوروز مقدم تصریح کرد: هرساله مزد کارگر، نرخ بیمه، هزینه آب، برق و سایر نهاده‌های تولید گران می‌شود.

وی ادامه داد: برای مثال خمیر مایه بهمن ماه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت و اردیبهشت ماه سال جاری هم ۲۴ تا ۲۵ درصد دوباره افزایش قیمت پیدا کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با بیان اینکه دولت آرد و گندم را گران نکرده است، گفت: نانوا برای تبدیل این آرد به نان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود.

وی افزود: این هزینه‌ها هر ساله افزایش پیدا می‌کند و دولت متناسب با افزایش هزینه‌ها باید فکری برای جبران آن کند تا واحد‌های نانوایی با طیب خاطر به فعالیت بپردازند.

منبع: فردا

کلیدواژه: گرانی نان گرانی دلار اتحادیه نانوایان سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افزایش قیمت‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری چیزی است که مردم در ابتدای سال منتظر آن هستند تا ببیند هر کالایی به چه میزان و چه مبلغی قیمتش افزایش پیدا می‌کند. در سبد علاقه‌مندی‌های هنری مردم نیز حضور در کنسرت‌ها یکی از لاکچری‌ترین  تفریحات محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سالن‌های کنسرت تهران و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در دیگر شهر‌ها قیمت داشت.  

امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی به تازگی در اظهارنظری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از تغییر قیمت بلیت کنسرت در تهران خبرداد و مطرح کرد که تلاش دارند قیمت‌ها قانون را زیرپا نگذارد و در واقع با احتساب مالیات زیر یک میلیون تومان باشد. اما واقعیت این است که وقتی رقمی در حدود یک میلیون تومان مطرح می شود طبیعتا نوسانات و بار روانی دیگری در پی دارد!

حال امروز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیاط دولت مطرح کرد که تلاش دارد اجرا‌های صحنه‌ای را با کمک تهیه کنندگان کنترل کند و نظارت قوی روی قیمت‌ها داشته باشند تا عدد درشتی نشود! بنابراین مبلغ بلیت را کمتر از یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بماند که مشخص نیست در نهایت چه میزان درصدی به مبلغ بلیت ۱۴۰۳ کنسرت‌ها افزوده خواهد شود، اما حتی اگر همین ۹۰۰ هزار تومان هم تعیین شود تصور کنید اگر یک خانواده سه تا چهار نفره بخواهند یک بار یک کنسرت بروند، چه مبلغی برایشان تمام خواهد شد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • هزینه حج بسیار سنگین است/بدلیل گرانی عده‌ای از استطاعت خارج شدند
  • هزینه حج بسیار سنگین است/بدلیل گرانی عده ای از استطاعت خارج شدند
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟