Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:56:17 GMT

۷۰ درصد مناطق جنگلی شاهرود به لحاظ آفات رصد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۲۶۲

۷۰ درصد مناطق جنگلی شاهرود به لحاظ آفات رصد می‌شود

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، سالانه حدود ۷۰ درصد از مناطق جنگلی در مناطق تحت مدیریت شاهرود ازنظر وجود بیماری‌ها و آفات رصد و پایش می‌شود، ابراز داشت: این میزان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از مناطق جنگلی شهرستان را در بردارد.

وی ضمن بیان اینکه وجود گونه‌های گیاهی نادر و ارزشمند در جنگل هیرکانی ابر، نیاز به پایش و حفاظت بیش‌ازپیش در برابر هرگونه تهدید و آفت و بیماری را به یک ضرورت بدل کرده است، ابراز داشت: برای انتقال هرچه بهتر این میراث به آیندگان قطعاً این اقدام در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طرح پایش آفات و بیماری‌های گیاهی، به شکل جدی در شاهرود که دارای سطح قابل‌توجهی از اراضی مرتعی و جنگلی است، اجرایی می‌شود، ابراز داشت: در این مناطق آفاتی نظیر، ارس واش، سوسک چوب‌خوار، جوانه خوار بلوط و غیره امکان بروز دارد لذا این مهم می‌طلبد تا باید توجه بیشتری به عرصه‌های جنگلی داشته باشیم.

کشاورزیان بابیان اینکه در کنار بستن راه‌های فرعی و خروج دام‌های غیرمجاز از مراتع و جنگل‌ها پایش اراضی جنگلی امری مهم تلقی می‌شود، تصریح کرد: وجود ۱۱۰ هزار هکتار اراضی جنگلی ارس، بیابانی و پهن‌برگ و یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه مرتعی که چهل هزار هکتار از آن رویشگاه است نیازمند حفاظت و حراست از بیماری‌ها و آفات نیز است

وی بابیان اینکه برای حفظ ثبت جهانی جنگل ابر در فهرست یونسکو اقدامات لازم برای حفاظت از پوشش جنگلی و پیشگیری از بروز خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی به این مناطق اجتناب‌ناپذیر است، افزود: برای تحقق این مهم یعنی عملیات پایش و کنترل آفات مناطق جنگلی نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است که امیدواریم با توجه ویژه سازمان جنگل‌ها و مراتع، این مهم نیز محقق شود.

کد خبر 4969044

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان جنگل ابر شاهرود ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان مناطق جنگلی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری گفت: بعد از تلف شدن یک راس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تِله‌ای، تصاویری از یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار ثبت شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: متاسفانه با اجرای دامداری سنتی در بیشتر مناطق استان، دامداران، دام‌های سنگین خود مانند گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند که از سوی این حیوانات شکار می‌شوند.

عشوری افزود: دامداری در گیلان باید به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغلی که با محیط زیست مغایرت ندارند جایگزین مشاغل آسیب زا شوند.

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری