Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اوج گیری مجدد ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور، احتمال تعطیلی مجدد سالن های نمایشی و سینمایی دو مرتبه مطرح می شود، کمااینکه در حال حاضر نیز در برخی شهرها چنین محدودیت هایی اعمال شده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، از اسفند ماه سال گذشته که شیوع ویروس کرونا شرایط زندگی عادی را از همه مردم دنیا گرفته، این وضعیت در ایران نیز وجود دارد و بخش های فرهنگی ـ هنری کشور چون سالن های سینما و تئاتر نیز چهار ماه تعطیلی را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن ستاد ملی مقابله با کرونا دستور بازگشایی سالن ها را به صورت محدود و با رعایت پروتکل های سرسخت بهداشتی ابلاغ کرد. 

حال و پس از گذشت هجده روز از بازگشایی سالن های نمایشی در شهرهای مختلف و همینطور در تهران با اوج گرفتن مجدد کرونا بالاخص با وضعیت هشدار در تهران امکان تعطیلی مجدد سالن ها می رود.

قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی که تاکنون مطرح می کرد، پیش بینی تعطیلی سالن ها صحت ندارد، امروز در گفت وگو با فارس مطرح کرد که چنین امکانی این روزها و با ابلاغ ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر که دستوری ابلاغ نشده است و ما هم با احتیاط جلو می رویم در صورتی که ابلاغی صورت بگیرد سالن ها تعطیل خواهد شد.

آشنا همچنین درباره زمان برپایی این جلسه نیز ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز چیزی اعلام نشده است.

بهرحال با توجه به تعطیلی سالن های سینما در شهرهایی مثل مشهد و امکان تعطیل شدن آن در دیگر شهرهای با وضعیت قرمز و هشدار مواجه هستیم.

در نهایت با همه رعایت ها هم اگر بگوییم باز هم ممکن است حضور در سالن ها پرریسک باشد بهرحال اولویت ابتدایی با سلامت جان مردم و هنرمندان تئاتر است در صورت برپایی مجدد تعطیلی سالن ها می بایست فکری به حال هنرمندان صورت بگیرد تا این ایام را به راحتی سپری کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سالن های نمایش قادر اشنا مدیرکل هنرهای نمایشی سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار قرار دهند

احد وظیفه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طی امروز و فردا با ورود سامانه بارشی در استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، بخش های جنوبی فارس، بخش های جنوب شرقی و بوشهر بارش های خوبی پیش بینی می شود که تا حدودی کم بارشی های جنوب را جبران می کند.

به گفته او، بنابر آمارها متوسط بارش های کشور ۴۵ درصد کمتر از نرمال و از لحاظ دمایی نرمال و بیش از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: براساس نقشه های هواشناسی، به غیر از بخش های غربی مابقی بخش ها با کمبود بارش مواجه هستند. همچنین در استان های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی وضعیت آبی نامطلوب است.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه برای مدیریت منابع آب و تامین آب شرب دچار چالش هستیم، افزود: گرچه در پاییز و نیمه اول زمستان دچار کم بارشی بودیم، اما در اسفند و فروردین  بارش های مناسبی داشتیم.

او با بیان اینکه وارد چهارمین سال خشکسالی شدیم، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کم بارشی برای چهارمین سال متوالی، مدیریت منابع آبی باید مورد توجه تمامس بخش های صنعت، کشاورزی و شرب قرار بگیرد.

وظیفه گفت: با توجه به کاهش بارندگی در برخی مناطق به کشاورزان توصیه می شود که راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار خود قرار دهند به طوریکه در مواقع بارندگی از برداشت آب های زیرزمینی و چاه ها اجتناب کنند و همواره مدیریت انرژی و آب را صرفه جویی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • کنایه حسام الدین آشنا به فعال شدن مجدد گشت ارشاد /آذری جهرمی: تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم
  • احتمال غیبت 3 هفته ای منتظر محمد در بازی های مس رفسنجان
  • کشاورزان راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار قرار دهند