Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از جذب صد در صدی اعتبارات مشاغل خانگی سهم سال 98 استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ارسلان غمگین در تعریف مشاغل خانگی اظهار کرد: هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود کسب و کار خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.
غمگین تصریح کرد: کسب و کار خانگی در ایران پدیده جدیدی نیست و سابقه دیرینه دارد. بسیاری از نیازهای خانوار در منزل و توسط اعضای خانواده تولید می شد که در سال های اخیر در نتیجه تغییرات و تحولاتی که در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی به وجود آمد به آن توجه بیشتری شده است و این نوع کسب و کارها روز به روز توسعه می یابند.
وی ادامه داد: راه اندازی یک شغل خانگی اصولاً نیازی به سرمایه های زیادی ندارد و شما می توانید با کمترین هزینه؛ کار را شروع کنید و با نظم و پشتکار و خلاقیت و به روز بودن کسب و کار خود را رونق بخشید.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: در مزایای کسب و کار خانگی می توان به آزادی و استقلال عمل بیشتر، ساعات کاری انعطاف پذیر، داشتن فرصت و زمان بیشتر، توجه بیشتر به تربیت فرزندان، تعادل و تعامل میان کار و زندگی اشاره کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند. از دیگر مزایای مشاغل خانگی استفاده از فضای مجازی اینترنت برای کسب در آمد، بازاریابی و دسترسی راحت به خریداران است که بسیار آسان تر از روش های بازاریابی سنتی است.
وی تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و وضعیت قرمز در خوزستان، بسیاری از کسب و کار ها با مشکلات عدیده ای مواجه یا تعطیل شدند. در این شرایط کسب و کار های خانگی می تواند بهترین گزینه برای جبران هزینه های وارده به اقتصاد استان باشد.
غمگین گفت: اگر به حمایت از پشتیبان ها و اتصال متقاضیان به بازار و فروش اینترنتی و عرضه مجازی محصولات، توجه بیشتری شود قطعاً این طرح مؤثرتر می شود. از آنجایی که این نوع کسب و کارها از امکانات منزل بهره می گیرند، در صورت بروز رکود اقتصادی بیشتر دوام می آورند. در واقع شانس موفقیت این نوع کسب و کار بسیار بالاست.
وی یادآور شد: این اداره کل، برای نخستین بار صد در صد اعتبارات مشاغل خانگی سهم سال 1398 را جذب کرد و تمامی طرح های پرداختی در سامانه مشاغل خانگی، ثبت شده است. طرح های پشتیبان و خوشه سازی طبق الگوی توسعه مشاغل خانگی در اولویت است.
غمگین، ایجاد بازارچه های عرضه محصولات مشاغل خانگی را از دیگر اولویت های این اداره کل دانست به طوری که در سال گذشته تعداد 12 فقره بازارچه در 11 شهرستان، برپا شده است.
وی افزود: در جلسات کمیته کارشناسی مشاغل خانگی در سال گذشته با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی، مصوب شد طرح هایی که منجر به اشتغال پایدار می شوند و برای خوشه سازی مناسب اند، شناسایی و اعلام شوند که در سال 99 نیز رویکرد اولویت طرح های پشتیبان و مزیت دار منطقه در دستور کار قرار دارد.
غمگین‌گفت: همچنین در سال 98 طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان آغاز شد که تا کنون 493 زن واجد شرایط شناسایی شدند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: زنان سرپرست خانوار در چهار گروه هدف "زنان همسر فوت شده، مطلقه، زنان دارای همسر"زندانی، معتاد، متواری، از کار افتاده و مفقودالاثر" و دختران مجرد هرگز ازدواج نکرده بیکار"45 تا 55 سال" و با اهداف، خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار در رشته های مزیت دار منطقه ای و مصوب مشاغل خانگی و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق قرار دارند.
وی در پایان گفت: در دومین جشنواره ملی" حاتم " (حمایت از تولیدات ملی) که با حضور" نهاوندیان " ، معاون اقتصادی رییس جمهور ، "شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان و فعالان عرصه تولید و ...در 8 بهمن 1398 برگزارشد، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در محور طرح‌های توسعه‌ای قابل قبول در سازمان‌ها با رویکرد کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار به عنوان یکی از پنج طرح برگزیده انتخاب شد و نشان عالی حاتم را دریافت کرد.
گفتنی است: طرح ملی مشاغل خانگی به عنوان یکی از طرح های موفق اشتغالزایی وزرات متبوع با هدف کاهش هزینه های راه اندازی کسب و کار، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن یا اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده، کار خانوادگی، انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی (استاد شاگردی) برنامه ریزی و اجرا می شود و با اقبال عمومی مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خوزستان زنان سرپرست خانوار کسب و کار خانگی مشاغل خانگی اعضای خانواده مدیر کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا برزگر گفت: روزانه ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن پسماند خانگی در شهر یزد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) است و فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی در مبدأ تفکیک می‌شود.


وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آنها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.


برزگر با اشاره به اینکه پسماند‌ها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.


وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک است.


برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: شورای تأمین تکلیف دیدارهای خانگی ما را مشخص کرد
  • تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان با نظر شورای تأمین
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند