Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@04:48:26 GMT

۱۲۰ مدرسه غیردولتی در استان زنجان فعال است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۴۰۷

۱۲۰ مدرسه غیردولتی در استان زنجان فعال است

علی بیات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شرایط، امکانات و وضعیت هر مدرسه و متناسب با شاخص های آن آموزشگاه انجام می شود.

وی اضافه کرد: شهریه مدارس متناسب با ساعات ارائه شده در قالب فعالیت‌های مدارس از قبیل فوق برنامه آموزشی و پرورشی از جمله شاخص هایی است که از سوی موسسان مدارس ارائه و اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزشی و سطح آموزشی و پرورشی مدارس به عنوان یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در تعیین شهریه محسوب می شود و بر این اساس، شورایی در این خصوص با توجه به عملکرد مدرسه شاخص‌های کیفیت‌بخشی را که در الگو پیش‌بینی شده بررسی و تکمیل می کند تا متناسب با امتیاز عملکرد مدارس غیردولتی شهریه تعیین شود.

وی اظهار داشت: بنابراین مدیران مدارس باید، شهریه ابلاغی را بصورت پوستر یا بنر تدوین و در محل ثبت نام و در معرض دید عموم الصاق کنند و هنگام ثبت نام نسبت به انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.

بیات افزود: در شرایط کنونی خانواده‌ها باید صرفا شهریه ثابت را پرداخت کنند، که در این ارتباط اولیای دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه https://mosharekatha.ir شهریه مدارس مورد نظر خود را مشاهده کنند.

 رییس  اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان ادامه داد: تعیین و دریافت هزینه خدماتی از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل و ایاب و ذهاب از اولیای دانش آموزان و غیره  با تایید انجمن اولیاء مربیان مدرسه و کسب موافقت اداره آموزش و پرورش منطقه در زمان مقرر و پس از شروع سال تحصیلی امکان پذیربوده، ضمن آنکه استفاده از خدمات یاد شده  کاملا اختیاری است.

وی خاطر نشان کرد:  مقطع تحصیلی، سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، برنامه‌های مدارس طی سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، ساعت آموزشی، تعداد کلاس، تعداد دانش‌آموز، ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق و اجاره بها از جمله ملاک‌های الگوی تعیین شهریه است.

به گفته این مسؤول، تعداد عوامل اجرایی، ماه های پرداخت حقوق به معلمان و کارکنان، بیمه کارکنان، تعداد نیروهای آزاد و سایر هزینه‌ها و شاخص‌های آموزش و پرورش در فرم مشخصی تعیین شده و این شاخص‌ها الگوی تعیین شهریه هر مدرسه را تشکیل می دهد.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس شهریه مدارس غیر دولتی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شهریه مدارس غیر دولتی دانش آموزان مدارس شهریه مدارس غیر دولتی دانش آموزان شهریه مدارس تعیین شهریه دانش آموز شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مراکز آموزشی غیردولتی با رویکرد انقلابی و اسلامی و در چارچوب سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت باید نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، رعایت قوانین و مقررات اداری و سرفصل‌های آموزشی و تربیتی در مراکز با جدیت اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش‌وپرورش در نشست هم‌افزایی موسسان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی در سالن شهیدحججی این سازمان با گرامیداشت یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای کنسولگری ایران در سوریه، گفت: موسسان و مدیران باید مراقب جریان نفوذ در مدارس و مراکز آموزشی باشند تا تربیت فرزندان‌مان متناسب با روحیات معنوی، اسلامی و انقلابی شکل پذیرد. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به انحاء مختلف در صدد نفوذ و القای افکار پلید و اندیشه غربی به نسل آینده هستند، افزود: امروز همه ما وظیفه داریم با شناخت عمیق اوضاع، شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان، فراگیران زبان و سایر مراجعان به مدارس و مراکز شئونات انقلابی و اسلامی را درک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فرمایشات اخیر خود تاکید فرمودند که مساله عفاف و حجاب هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی باید در جامعه رعایت شود و این سازمان نیز در راستای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و توجه به ترویج آن در مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی تلاش خواهد کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده در بسیاری از مدارس و مراکز غیردولتی به ویژه در حوزه‌های پرورشی و تربیتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، به برخی از تخلفات در تعداد معدودی از این مدارس و مراکز اشاره و خاطرنشان کرد: به‌کارگیری نیروهای انسانی فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش ممنوع بوده و عوامل اداری، اجرایی و آموزشی در این مراکز باید مروج و الگوی مطلوب تربیتی برای فراگیران و مراجعان باشند. 

وی با تاکید بر نظارت مستمر و ارزیابی از نحوه فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: دانش‌آموزان و فرزندان ایران در ساعات حضور در کلاس‌های آموزشی این مراکز، امانت‌هایی هستند که باید مراقبت شوند و موسسان و مدیران باید با دقت همه امور آموزشی و تربیتی مراکز را نظارت کنند و از به‌کارگیری نیروهای غیر همجنس و برگزاری کلاس‌های خارج از ضابطه و مختلط پرهیز کنند چرا که در صورت گزارش و مشاهده نقض قوانین با اعمال قانون و برخورد با متخلف، فعالیت این مراکز متوقف خواهد شد. 

محمودزاده با اشاره به کنشگری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی باید با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی گام بردارند.

وی با اشاره به تنوع مجوز فعالیت‌های مراکز آموزشگاهی، تصریح کرد: براساس قانون، مجوز فعالیت آموزشگاه‌ها و موسسات علمی برای آموزش افراد زیر ۲۰ سال باید از سوی آموزش و پرورش صادر شود و این سازمان با توجه به صدور برخی مجوزهای غیر قانونی از سوی سایر دستگاه‌ها، موضوع را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای بدون صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی
  • ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای فاقد صلاحیت علمی در مدارس غیردولتی
  • مدارس غیردولتی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند
  • ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی
  • بکارگیری نیروی انسانی بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است