Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:53:17 GMT

احتمال وقوع طوفان و گرد وخاک در نوار شرقی کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۵۰۵

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، احتمال وقوع طوفان و گرد وخاک در نوار شرقی شکورکبری رفیعی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۳ روز آینده در استان‌های غربی از جمله آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان و همچنین ارتفاعات البرز در شمال استان‌های تهران، قزوین و البرز و جنوب استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق فارس و هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همین شرایط جوی برای در روز‌های شنبه و یکشنبه برای مناطق شمال غرب کشور، غرب دریا و سواحل خزر، ارتفاعات البزر و استان کرمان و همچنین شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

رفیعی افزود: شرق دریای عمان طی ۳ روز آینده مواج و متلاطم است و به لحاظ شرایط دمایی از امروز تا فردا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره با اینکه از جمعه تا اویل هفته آینده کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه پیش بینی می‌شود، بیان کرد: از امروز تا پنجشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه گرد و خاک اتفاق می‌افتد و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده سرعت وزش باد در این مناطق افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای شمال استان سیستان و بلوچستان طوفان و گردو خاک پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: آسمان تهران امروز صاف است و در بعد از ظهر وزش باد رخ می‌دهد.

رفیعی عنوان کرد: در ارتفاعات استان تهران احتمال دارد در ساعت‌های بعد از ظهر افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و افزایش ابر اتفاق بیفتد و حداکثر دما در پایتخت امروز ۳۶ درجه سانتی گراد است که نسبت به دیروز ۲ درجه افزایش داشته است و حداقل دما در تهران امروز به ۲۵ درجه می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری هشام الهاشمی سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون طاعون خیارکی احتمال وقوع طوفان گرد و خاک پرونده اکبر طبری هشام الهاشمی سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون طاعون خیارکی روز آینده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان و  سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) دراستان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استانهای گلستان و چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست. به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل
  • آذربایجان شرقی تا سه‌شنبه بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت