Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@00:59:49 GMT

تولید نفت لیبی نصف می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۵۱۸

تولید نفت لیبی نصف می شود

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت این کشور به خاطر ناتوانی دولت در فراهم کردن بودجه درخواست شده تا ۲۰۲۲ نصف خواهد شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، شرکت ملی نفت لیبی در روز سه شنبه اعلام کرد توقف اجباری تولید نفت از ماه ژانویه احتمالاً باعث می شود تولید نفت این کشور در 2022 به 650 هزار بشکه در روز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبی در آغاز سال جاری میلادی 1.2 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کرد.

توقف تولید نفت لیبی که به گفته شرکت ملی نفت این کشور 6.5 میلیارد دلار از تولید نفت آن کم کرده است، نتیجه بسته شدن تاسیسات نفتی لیبی در ماه ژانویه توسط نیروهای مستقر در شرق طی یک جنگ داخلی بوده است. این جنگ در بحبوحه آشوبهای پس از سرنگونی معمر قذافی آغاز شد.

شرکت ملی نفت لیبی طی بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد تولید نفت این کشور به خاطر ناتوانی دولت در فراهم کردن بودجه درخواست شده تا 2022 نصف خواهد شد.

بانک مرکزی لیبی اعلام کرد این محاصره تا حالا 7 میلیارد دلار به کشور ضرر زده است. درآمد نفتی لیبی در نیمه اول سال جاری میلادی 2.17 میلیارد دینار ( 1.56 میلیارد دلار) محاسبه شد که حدود 85 درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته بود.


بانک مرکزی لیبی 1.2 میلیارد دلار به شرکت ملی نفت این کشور به عنوان «بودجه استثنائی» اختصاص داده و 1.55 میلیارد دلار هم برای پوشش یارانه‌های سوخت و هزینه ها پرداخت کرده است.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد برخی آسیب های وارد شده به میادین نفتی دائمی هستند، بنابراین به خاطر کاهش بهره‌وری چاهها برخی از آنها باید برای همیشه بسته شوند.

این شرکت اعلام کرد می‌تواند کار در 160 تا 260 چاه نفتی را با هزینه بین 50 تا 100 میلیون دلار آغاز کند. این رقم علاوه بر هزینه مربوط به نگهداری و تعمیرات شبکه خط لوله و سایر تاسیسات است.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: میادین نفتی تولید نفت قیمت نفت لیبی پول نیوز میدان نفتی شرکت ملی نفت لیبی میلیارد دلار نفت این کشور تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

وی اظهار داشت: سیفی‌جات گلخانه ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

عطایی بیان داشت: چون تولید ثابت نداریم نمی توان روی صادرات پایدار حساب کرد اما قادریم تخم مرغ را صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین گفت: با راه اندازی صندوق حمایت توانسته مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش و خشکبار و میوه را با طرف های بلاروس مهیا کنیم.

عطایی اضافه کرد: در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آنها می توان برای توسعه صادرات هم اقدام کرد.

کد خبر 6081177

دیگر خبرها

  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر