Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای سیستم آموزش مجازی منسجم و خاصی نیست و سامانه معرفی شده از سوی این دانشگاه برای پیگیری آموزش مجازی پُر از اشکال و ایرادات فنی است.

امیرعباس آقابابایی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دوران کرونا بسیار مورد محک قرار گرفت شیوه عملکرد سیستم آموزشی کشور بود، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های مجازی، چه برای دانش‌آموزان و چه برای دانشجویان چالش‌های بسیاری را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن امکانات و نقص کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌ها قابل قبول‌تر است. در این میان اما دانشگاه فرهنگیان دارای سیستم آموزش مجازی منسجم و خاصی نیست و سامانه معرفی شده از سوی این دانشگاه برای پیگیری آموزش مجازی پُر از اشکال و ایرادات فنی است.

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه خبری که در این مدت بسیار مورد توجه قرار گرفت مسئله کسر حقوق دانشجومعلمان در ایام کرونا بود، گفت: مدتی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصمیم به کسر 25 درصد از حقوق دانشجو معلمان در ایام کرونا گرفته‌اند؛ تا قبل از برگزاری این جلسه طبق گفته مسئولان دانشگاه فرهنگیان در اسفندماه، قرار بر کسر 10 درصدی حقوق دانشجو معلمان در ایام تعطیلات کرونا بود، ولی متأسفانه در جلسه برگزار شده توسط هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان قرار بر این شد که برای اسفند (98) 45درصد و برای هر ماه بهار (99) 25درصد از حقوق کسر شود که مجموع این مبالغ برای چهارماه، بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار تومان می‌شود و سؤال اینجاست که کسر این مبلغ به چه علت بوده است؟

آقابابایی خاطرنشان کرد: تعطیلی سراهای دانشجویی، امکانات و زیرساخت‌های ضعیف، خروجی غیرقابل قبول آموزش مجازی در دانشگاه فرهنگیان و نارضایتی دانشجومعلمان از این امر، حاکی از ابهام در محل صرف این هزینه‌هاست؛ مگر هزینه‌های آموزش مجازی چقدر بوده و این مبلغ برچه اساس برآورد شده است؟ متأسفانه بالغ بر 70 درصد از بناهای دانشگاه فرهنگیان کل کشور فرسوده است، اغلب پردیس‌های این دانشگاه فاقد اعضای هیئت علمی در شأن هستند، مشکلات آموزشی و ضعف در سرفصل‌های درسی به‌طور محسوس قابل مشاهده است و کارهای فرهنگی-پرورشی شایسته، به آن صورت که یک معلم باید تربیت شود، در این دانشگاه صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با این همه مشکلات، جالب است که هیئت امنای محترم دانشگاه فرهنگیان جلسه‌ای برای حل این مسائل برگزار نمی‌کنند، ولی برای کسر از حقوق دانشجویان در این وضعیت نامساعد، جلسات مکرر تشکیل می‌دهند و تصمیم‌گیری نیز انجام می‌شود. چه مسئله‌ای پشت پرده این تصمیم‌گیری‌ها و توجه نکردن به این مسائل است؟ با یک حساب سر انگشتی از یک پردیس این دانشگاه که حدود یک هزار و 500 دانشجو دارد، حدود 10 میلیارد تومان فقط برای یک ماه عاید آنها می‌شود، این مبلغ صرف چه می‌شود و به کجا می‌رود؟

مدیر مسئول نشریه تحریر گفت: متأسفانه تا زمانی که با بی‌عدالتی اقتصادی و کسر هزینه‌های بی‌مورد از دانشجومعلمان روبه‌رو هستیم، انتظار تحقق عدالت آموزشی امری نابه‌جاست، زیرا همین دانشجویان، معلمان آینده هستند و این سیستم آن‌ها را اینگونه تربیت می‌کند که مسائل مالی را اولویت بر کیفیت و عدالت آموزشی قرار دهند و این چرخه در بخش‌های مختلف آموزشی ادامه پیدا می‌کند، گاهی برای اصلاح و تربیت زیرمجموعه باید اصلاحاتی در ساختار خود سیستم تعلیم‌دهنده رخ دهد.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: اصفهان دانشگاه فرهنگیان سیستم آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح

جمعی از دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اصلاح ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی شدند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به اعضای محترم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اصلاح ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی شدند.

در این نامه آمده است: 

طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی بیش از 10 ماه است که در انتظار پاسخ نمایندگان مجلس به ایرادات شورای نگهبان است. با عنایت به شرایط پیچیده فعلی منطقه در زمان تهاجم رژیم منحوس صهیونیستی به نوار غزه و همچنین در پیش بودن انتخابات آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، فضا برای اصابت تکانه‌های خارجی به اقتصاد ایران به دلیل گسترش فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازانه فراهم است.

در نتیجه، مغفول ماندنِ این طرح می‌تواند دولت را از یک ابزار کارآمد برای مقابله با فعالیت‌های سفته‌بازانه و سوداگرایانه محروم کند. همچنین عدم توجه کافی نمایندگان مجلس یازدهم به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در چند روز باقی مانده از دوره مسؤلیت آن‌ها، می‌تواند منجر به تعویق افتادن تصویب آن یا عدم تصویب آن در مجلس بعد شود. لذا بدین وسیله ضمن تأکید مجدد بر اهمیت این طرح، خواستار رسیدگی و به جریان انداختن این امر مهم در فرصت باقیمانده هستیم.

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ آزاد اهواز

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ آزاد ایذه‌

 انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ بیرجند‌

 انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ تربیت مدرس‌

انجمن‌ اسلامی‌دانشجویان‌‌مستقل‌ دانشگاه‌‌علامه‌طباطبایی(ره)

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ علوم‌پزشکی‌ یاسوج‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ قم‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ هرمزگان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ یاسوج‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ اصفهان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ آبادان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌‌پیام‌نور‌ خوراسگان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ قم‌(خواهران)

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ سبزوار‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ رازی‌ کرمانشاه‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ دریانوردی‌ چابهار‌

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ مازندران‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ و فنون‌ خرمشهر‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ همدان‌

انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌‌ یزد‌

انجمن‌ علمی‌ اقتصاد اسلامی‌ دانشگاه‌ علامه‌طباطبایی(ره)

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان 
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح