Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:47:49 GMT

دولت کار مسکن را به خود مردم بسپارد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۹۶۲

دولت کار مسکن را به خود مردم بسپارد

نماینده مردم یزد در مجلس از دولت خواست که تصدی گری را در حوزه مسکن رها کند و ساخت و ساز را به خود مردم بسپارد.

به گزارش ایسنا، محمد صالح جوکار در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: از وزیر میراث فرهنگی می خواهیم توضیح دهند تاکنون چه اقداماتی برای احیای این میراث فرهنگی انجام داده، متاسفانه به علت عدم رسیدگی و توجه شاهد تخریب بخش های عظیم پهنه میراثی کشور هستیم و فرصتی بزرگ برای صنعت گردشگری در حال از دست رفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظر می رسد وزارت گردشگری توانمندی لازم را در این زمینه نداشته بنابراین نیاز است مجوز لازم به مردم برای رسیدگی ارائه شود.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در موضوعات اقتصادی گفت: جیب دلالان و سودجویان پر شده است، مردم مشکل معیشتی دارند و باید اشتباهات گذشته را اصلاح کرد، ضرورت دارد سایه دلالان و رانت خواران از سرنوشت اقتصادی مردم کوتاه گردد، چرا ارز کشور در اختیار افرادی که اهلیت ندارند قرار می گیرد و در شرایط سخت در حق مردم ظلم می شود.

جوکار بیان کرد: نیاز است دولت پاسخگو باشد و در کوتاه ترین زمان برای حمایت از دهک های پایین جامعه برنامه ارائه کند، بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی مسکن مناسب حق مردم است، وظیفه دولت تامین مسکن است، ۷ سال ساخت مسکن در کشور تعطیل شده است، امروز قیمت زمین و مسکن به حدی افزایش یافته که برای جوانان آرزوی دست نیافتنی است.

نماینده یزد بیان کرد: مردم از داشتن مسکن توسط دولت ناامید هستند، بهتر نیست که دولت در حوزه مسکن تصدی گری نکند و کار را به مردم واگذار کند؟چرا که هر کجا دولت بخواهد مدیریت کند کار خراب تر می شود؛ دخالت دولت باعث هدررفتن ظرفیت های مردمی و فرصت سوزی برای کشور می شود، به مردم زمین رایگان بدهید تا خودشان ساخت و ساز کنند.

جوکار در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای یک بار و همیشه بحث استخدامی نیروهای حق التدریس، نهضتی ها و سرباز معلم را به صورت شفاف و در شرایط یکسان حل کنید، این عزیزان برای مشکلات خود از دورترین نقاط مقابل مجلس جمع می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی بعدازظهر یکشنبه در همایش تجلیل از خیرین مسکن ساز شهرستان مشگین شهر و تبیین حساب ۱۰۰ امام در این شهرستان اظهار کرد: برکات و حسنات حساب ۱۰۰ امام در این ۴۶ سال بیشمار و متعدد بوده و بنیاد مسکن با محوریت حساب ۱۰۰ امام توانسته در ساخت مسکن محرومان گام های جدی و موثری را بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز علاوه بر ساخت مسکن برای محرومان از محل حساب ۱۰۰ امام برای خرید، رهن، اجاره و تعمیر واحدهای مسکونی اقشار آسیب پذیر مساعدت شده و سه قطعه زمین نیز در شهرهای مختلف برای ساخت مسکن محرومان اهدا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اقدامات انجمن خیرین مسکن ساز و حساب ۱۰۰ امام را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با برگزاری همایش ها و نشست های تبلیغی و رسانه ای تلاش خواهیم کرد تا این حوزه را تقویت کرده و اسباب جلب مشارکت مردم را در فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه فراهم کنیم.

کیخسروی اقدامات بنیاد مسکن در شهرستان ها را یادآور شد و بیان کرد: همزمان با آغاز دهه حساب ۱۰۰ امام و بنیاد مسکن ۳۰ پروژه عمرانی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری رسید که شامل آسفالت معابر روستایی، اجرای طرح هادی، زیرسازی آسفالت ریزی، واحدهای مسکونی برای اقشار محروم و پروژه های عمرانی و زیربنایی بود که با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ هزار و ۴۲۳ میلیون ریال آماده افتتاح شد.

وی با بیان اینکه حساب ۱۰۰ امام از برکات وجودی امام راحل برای عمران و بهسازی روستاها و مناطق محروم بود، تصریح کرد: با گذشت بیش از ۴۴ سال از صدور این فرمان در کشور سیمای عمران و آبادانی را در روستاها و شهرهای کشور شاهدیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه پس از افتتاح حساب ۱۰۰ تشکیلاتی به نام «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» شکل گرفت تا امر تهیه مسکن برای افراد نیازمند قاعده مند شود، گفت: در استان اردبیل و شهرستان های آن برکات این حساب عظیم و ارزشمند را شاهدیم.

کیخسروی با تقدیر از خیرین مسکن ساز شهرستان مشکین شهر بیان کرد: در حاب حاضر ۸ واحد مسکن خیرساز از محل حساب ۱۰۰ امام در مشگین شهر در حال ساخت است که به محض اتمام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

در این مراسم خیرین مسکن ساز حاضر در همایش فرم های مشارکت در ساخت مسکن محرومان را دریافت و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را برای تامین مسکن نیازمندان به حساب ۱۰۰ امام (ره) واریز کردند.

کد خبر 6084630

دیگر خبرها

  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود
  • آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!
  • پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران
  • نرخ‌های عجیب رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران
  • تحقق شعار سال را فراموش نکنیم/ جهش تولید با مشارکت مردم در انتظار پایان انحصار زمین‌های دولتی است