Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:48:21 GMT

چین برای شهروندان آمریکا محدودیت ویزا وضع می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۹۶۵

چین برای شهروندان آمریکا محدودیت ویزا وضع می کند

به گزارش ایرنا «جائو لی جیان» روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد که پکن اجازه دخالت خارجی در امور تبت را به کسی نمی دهد.

وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه به بهانه نقض حقوق بشر توسط دولت چین در تبت، اعلام کرد از ورود مقام‌های چینی که مانع ورود خبرنگاران،  گردشگران، دیپلمات‌ها یا سایر مقام‌های آمریکایی به منطقه خودمختار تبت می‌شوند به آمریکا جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واکنش به خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه اظهار داشت: خروج ایالات متحده از سازمان بهداشت جهانی تلاش های بین المللی برای مقابله با کرونا را تحت تاثیر قرار داده و کشورهای در حال توسعه را که به شدت به حمایت بین المللی نیاز دارند به خطر می اندازد.

رئیس جمهوری آمریکا که سی ام اردیبهشت/ ۱۹ می در ادامه خروج سریالی از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به عدم استقلال عمل در برابر چین، تهدید به لغو عضویت آمریکا در این نهاد جهانی کرده بود روز جمعه خروج کشورش از این سازمان بین‌المللی را اعلام کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری خود در روز جمعه به وقت آمریکا با اعلام خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت گفت: از آنجا که آنها نتوانسته‌اند اصلاحات لازم را انجام دهند، ما امروز روابط خود با سازمان جهانی بهداشت را پایان خواهیم داد.

برچسب‌ها واشنگتن چین سازمان جهانی بهداشت حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن چین سازمان جهانی بهداشت حقوق بشر واشنگتن چین سازمان جهانی بهداشت حقوق بشر سازمان جهانی بهداشت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت اقدام عملیاتی برای رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از اقدام کشورمان در تنبیه متجاوز گفت: در غزه بیش از ۳۰ هزار نفر شهید و تعداد زیادی مجروح شدند و قحطی و جنگ وجود دارد و انتظار داریم سازمان بهداشت جهانی یک اقدام عملیاتی در رابطه با رسیدن کمک‌های انسانی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در دیدار با مدیر کل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: در زمینه اقدام بسیار خوبی که سپاه پاسداران ایران انجام دادند و موفقیت‌های بسیار بزرگی که این اقدام در پی داشت، تبریک عرض می‌کنم، به طور کلی سیاست دولت، همکاری بین‌المللی با همه کشورهای دنیا است و از ابتدای انقلاب تاکنون با سازمان‌های بین‌المللی که در دنیا وجود دارد، همکاری داشته‌ایم، در حوزه سلامت نیز ما تحقیقات سازمان بهداشت جهانی را داریم، این سازمان تقسیم‌بندی‌های مختلفی دارد که یکی از این تقسیم‌بندی‌ها، منطقه مدیترانه شرقی است که در این منطقه انتخاباتی انجام شد و حنان حسن بلخی به عنوان رئیس منطقه شرق مدیترانه انتخاب شدند و به ایران سفر کردند که امروز سومین روز سفر وی است و ابتدا به اصفهان رفتند.

وی افزود: اصفهان یکی از مناطقی است که دانشگاه آن در حوزه‌های مختلف بهداشتی و پیشگیری اقدامات بسیار موفقی انجام داده و برنامه داشتیم از جایی که اقدامات عملی انجام داده است، این بازدید را آغاز کنیم. در اصفهان دیدارهای بسیار خوب و جلسه با اساتید مختلف و دیدار از مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد و گزارش‌هایی نیز از آنچه که در زمینه بهداشت و درمان رخ داده است، به رئیس منطقه شرق مدیترانه ارائه داده شد که بسیار موجب رضایت بوده و نظرات مثبت مدیرکل دفتر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت را به همراه داشته است.

وزیر بهداشت ادامه داد: به گفته مدیرکل دفتر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت، کشور ایران جزو معدود کشورهایی بوده که آموزش، درمان و بهداشت با هم ادغام شده است. امروز هم در ادامه سفر وی گزارشی از فعالیت‌های مختلفی که در حوزه‌های مختلف در وزارت بهداشت انجام می‌شود، ارائه شد، یکی از نکات مهمی که امروز درباره آن صحبت شد این است که سازمان‌های جهانی زمانی می‌توانند در میان مردم اعتبار داشته باشند که اقدامات عملی داشته باشند، اما در خصوص غزه فقط شاهد حرف درمانی هستیم و هیچ اقدام عملی انجام نمی‌شود، به ویژه سازمان بهداشت جهانی هیچ اقدامی انجام نداد.

وی اضافه کرد: در غزه بیش از ۳۰ هزار نفر شهید و تعداد زیادی مجروح شدند و قحطی و جنگ وجود دارد و انتظار ما این است که سازمان بهداشت جهانی یک اقدام عملیاتی انجام دهد، بسیاری از نیروهای سلامت، پزشکان و پرستاران به‌صورت روزانهمراجعه می‌کنند و از صحنه‌هایی که مشاهده می‌کنند، بسیار متأثر بوده و آماده اعزام و ارائه کمک‌های انسانی، دارویی و درمانی هستند، اما اقدام عملیاتی خوبی انجام نگرفته و این ناتوانی سازمان‌های جهانی در استکبار جهانی و امپریالیسم آمریکا و کشورهایی همچون فرانسه و انگلیس و آلمان نشان‌دهنده این است که به گفته‌های خود هیچ اعتقادی ندارند و اگر این روند ادامه داشته باشد شاید تشکیلات موجود دیگر کارایی خود را نداشته باشند و نیاز به ایجاد تشکیلات دیگری باشد.

عین‌اللهی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم که با همکاری کشورهای منطقه مشکلات منطقه را رفع کنیم، در منطقه مدیترانه شرقی، منطقه‌ای را داریم که علاوه‌بر بحران‌ها و مسائل نظامی، بحران‌های دیگری همچون سیل، زلزله، فقر و محرومیت‌ها نیز وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در این میان سلامت منطقه را تأمین کنیم، اگر تنها در جمهوری اسلامی ایران سلامت را تأمین کنیم کافی نیست؛ چرا که اطراف ما کشورهایی وجود دارند که هنوز گرفتار بیماری‌های واگیر هستند و اگر به‌طور مثال حتی مالاریا و فلج اطفال را کنترل کنیم، ممکن است این بیماری‌ها از کشورهای دیگر به ایران منتقل شود، بنابراین ما به یک همکاری منطقه‌ای در این زمینه نیاز داریم.

وی درباره همکاری گروه پنج اظهار کرد: در دولت جدید ایران، گروه G5 مجدد احیا و هشت جلسه با همکاری سازمان جهانی بهداشت برگزار شد و در آن موضوعات خاصی مطرح شد و این جلسات نمونه بسیار خوبی در زمینه همکاری‌ها بود. امیدواریم این همکاری بین کشورها با مدیریت سازمان بهداشت جهانی ادامه‌دار باشد، به همکاری و دیپلماسی بین کشورها معتقد هستیم و امیدواریم با جلسات متعدد در بازدیدها و اقداماتی که انجام می‌شود، بتوانیم همکاری‌های بیشتری را ایجاد کنیم، جمهوری اسلامی ایران با تمام زیرساخت‌ها، پزشکان، نیروهای انسانی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، آمادگی کامل برای همکاری را دارد و می‌توانیم افراد بسیاری را در کشورهای مختلف و در حوزه‌های مختلف آموزش دهیم که این کار موجب افزایش آگاهی در افراد می‌شود و در واقع با همکاری‌هایی که با هم انجام می‌دهیم بتوانیم شاهد کاهش بیماری‌های واگیر و غیرواگیر باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه‌های خوبی را در زمینه شبکه‌های بهداشت و درمانی دارد، حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور داریم و تعداد زیادی از افراد در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند و می‌توانیم تجربه‌های خود را در این زمینه‌ها در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

وی افزود: از نظر آموزش افراد در حوزه‌های سلامت، گردشگری سلامت، استفاده از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در فعالیت‌های مشترک آموزشی و تحقیقاتی و تجربیاتی که داریم می‌توانیم با هم، همکاری داشته باشیم، همچنین فعالیت خوبی را به اسم طرح سلامت خانواده آغاز کردیم و در این زمینه همایش بین‌المللی سلامت خانواده طی یک ماه گذشته برگزار شد، این فعالیت تجربه بسیار خوبی است که در ۱۹۵ شهرستان آغاز شده و امیدوارم تا پایان سال در تمام نقاط کشور انجام شود، این طرح بیشتر در خصوص پزشکی پیشگیری محور فعالیت می‌کند و امیدوارم با همکاری‌های مشترک این تجربیات را بتوانیم به سایر کشورها نیز انتقال دهیم.

کد خبر 744868

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند
  • دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • سازمان جهانی بهداشت اقدام عملیاتی برای رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • امیدواریم بتوانیم سلامت منطقه را تأمین کنیم
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه
  • سفر مدیرکل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به ایران