Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج دماوندی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از انگل‌های خارجی از جمله بیماری تب کریمه کنگو و لمپی اسکین، طرح عملیات سم پاشی روی بدن گاو و گوساله و گوسفند و بز بمنظور مبارزه علیه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین در حال اجرا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته پیش بنی می‌گردد بیش از ۴۵۰۰۰ راس دام سبک و سنگین در این عملیات بر علیه انگل‌های خارجی بدن دام سم پاشی گردند.

دماوندی گفت:انگل‌های خارجی علاوه بر تضعیف سیستم ایمنی دام وحساس نمودن دام‌ها در ابتلا به انواع بیماریها، در انتقال بسیاری از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) تیلریوز، لمپی اسکین و. نقش اساسی دارند و مبارزه با آن‌ها در حفظ سرمایه دامی و تأمین بهداشت عمومی جامعه بسیار موثر است.

شایان ذکر است بیماری CCHF در دام‌ها بجز تب گذرا علائم قابل توجه دیگری ندارد، ولی علائم در انسان بصورت تب و خونریزی و احتمالا مرگ بروز پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سم پاشی دامپزشکی تب کریمه کنگو دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: پس از معرفی ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری صعب‌العلاج، ۱۸ میلیارد تومان در زمینه این بیماری‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی بیمه تأمین اجتماعی یزد، حامد هاتفی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در راستای ایجاد عدالت اظهار کرد: در شهر یزد یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر داریم که این بیمارستان خدمات بستری کاملاً رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان‌ها هم اگر به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند تمام خدمات برای آنان رایگان خواهد بود.

هاتفی در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج اظهار داشت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های صعب‌العلاج معرفی شد که در سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج پرداخت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزو ۵ استان اول کشور هستیم که کلینیک دندانپزشکی مستقل داریم و در این کلینیک خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می‌شود.

کد خبر 747042

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار نفر عضو مستقیم دارد
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو