Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه به گفته استاندار کرمانشاه، کرونا طی پنج ماه اخیر حدود 10 هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان خسارت زده است.

هوشنگ بازوند در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن که امروز (18 تیر) برگزار شد، اشاره‌ای به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان داشت و با بیان اینکه کرمانشاه وضعیت خوبی در این زمینه ندارد، اظهار کرد: طبق نقشه راهی که ترسیم کردیم توانستیم پیک بیماری را در کرمانشاه از اسفند و فروردین به تیر و خرداد  منتقل کنیم که معتقدیم تا حدودی هزینه‌های ما را کاهش داد، زیرا در اسفند و فروردین تجربه کمتری در زمینه شیوع بیماری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بازوند ادامه داد: نزدیک به 60 درصد آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه چه در بخش بستری و چه فوتی، مربوط به دو ماه اخیر بوده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر کرونا به طور میانگین هر 3.5 ساعت یک نفر را در استان کرمانشاه از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: اگر موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، این تعداد بسیار بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه پیک بستری بیماری به 465 نفر رسید، افزود: البته در استان 850 تخت آماده کرده ایم و تعداد تخت‌های ICU را نیز تا 260 تخت افزایش دادیم.

استاندار کرمانشاه مجموع تعداد بستری‌های روز گذشته کرونا در بیمارستان‌های استان را نیز 380 تا 390 نفر اعلام  و خاطرنشان کرد: از این تعداد 23 نفر وضعیت وخیم داشته و تحت دستگاه اکسیژن قرار دارند که بیشترین مرگ و میر را نیز از همین گروه داریم.

بازوند یادآور شد: خوشبختانه طی هفته گذشته روند بیماری در استان ثابت بوده که نشان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم دارد و از مردم خواهش می‌کنیم برای سلامت خود، خانواده و خصوصا کادر درمان که شبانه روز تلاش می‌کنند، رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: اگرچه درباره کرونا نمی‌توان اظهارنظر مطلقی داشت، اما امیدواریم سیر این بیماری هفته آینده در استان نزولی شود.

بازوند برپایی تجمعات را یکی از مهمترین دلایل تشدید شیوع کرونا دانست و اضافه کرد: حضور افراد مبتلا به کرونا در اجتماعات مانند بمبی عمل می‌کند که می‌تواند باعث کشته شدن و یا آسیب به چندین نفر شود که گاهی پیامدهای آن از 10 روز بعد خود را نشان می‌دهد.

بازوند یکی از گمانه‌هایی که درباره کرونا مطرح بود را ضعیف شدن این بیماری در فصل گرما اعلام کرد و گفت: این پیش‌بینی درست نبود و اکنون در اوج گرما شاهد وقوع پیک مرگ و میر بیماری در شبانه‌روز گذشته در کشور بودیم که منجر به از بین رفتن 200 نفر( هر 9 دقیقه یک نفر) شد.

بازوند به افراد توصیه کرد، این تصور که بهتر است در فصل گرما کرونا بگیرند تا در زمستان درگیر نشوند را کاملا کنار بگذارند و افزود: کسانی که بیماری را تجربه کرده اند می‌دانند که حتی در فصل گرما نیز چه شرایط دشواری را ایجاد می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصور دیگری که کرونا بیشتر افراد مسن را درگیر می‌کند را نیز رد کرد و گفت: در گذشته گفته می‌شد بیشتر افراد بالای 55 سال درگیر بیماری می‌شوند، اما اکنون میانگین سن ابتلا در استان  44 سال و میانگین سن فوتی‌ها بالای 63 سال است.

وی در ادامه از پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا در تمام جهان و از جمله ایران و کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شیوع کرونا باعث منفی شدن رشد اقتصادی اکثر کشورهای دنیا در سال 2020 شود، زیرا تمام چرخه‌های بزرگ اقتصادی خصوصا در حوزه گردشگری، مسائل فرهنگی و ... را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار کرمانشاه معتقد است، کرونا می‌تواند گسل اجتماعی و فقر را در کشورها فعال کند و حتی باعث نارضایتی مردم در سراسر دنیا شود.

بازوند از احتمال کاهش 15 درصدی تولید ناخالص داخلی کشورمان به دلیل شرایط کرونا هم خبر داد که رقم قابل توجهی است و افزود: اینکه مشخص نیست زمان پایان این ویروس دقیقا کی خواهد بود، برآورد دقیق خسارت‌ها را دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه نیز طبق برآوردی که انجام دادیم شیوع کرونا حدود 10 هزار میلیارد تومان طی پنج ماه اخیر به اقتصاد استان خسارت وارد کرده است.

بازوند با بیان اینکه باید یاد بگیریم فعلا با این ویروس زندگی کنیم و اقتصاد را پیش ببریم، اضافه کرد: البته کرونا کسب و کارهای ما را با خسارت جدی مواجه کرده و فقط باید آن را مدیریت کنیم.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: حتی ممکن است در جریان شیوع همین بیماری کرونا نیز فرصت‌های خوبی پیش بیاید که نباید آنها را از دست بدهیم.

سرمایه‌گذاری تنها راه جهش تولید

بازوند در ادامه  از اهمیت جهش تولید یاد کرد و افزود: امروز تک تک افراد و بخش‌های جامعه در برابر تحقق این موضوع مسئولند.

وی تنها راه جبران خسارت اقتصادی ناشی از کرونا را جهش تولید دانست و اضافه کرد:اگر جهش تولید می‌خواهیم، باید راه را برای سرمایه‌گذاری هموار کنیم که همکاری همه مسئولین را می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه تسهیل شرایط کسب و کار را کمک به توسعه استان و معیشت مردم دانست و افزود: برای این کار منتی بر کسی نداریم.

بازوند از انسجامی که در کشور برای تحقق جهش تولید ایجاد شده هم یاد کرد و گفت: هم اکنون همه دستگاه‌ها، قوای سه گانه و ... پای کار هستند تا بتوانیم منویات مدنظر مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تحقق جهش تولید نیازمند ابزار است، افزود: رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از مهمترین این ابزارها است.

بازوند بر لزوم فراهم کردن شرایط حضور سرمایه‌گذاران در استان تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران بزرگ می‌توانند علاوه بر کمک به اشتغال و اقتصاد استان، در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی نیز پای کار بیایند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید برای افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه تولید و استفاده از نیروی کار ماهر نیز در واحدهای تولیدی برنامه‌ریزی شود.

بازوند همچنین خواستار استفاده از ظرفیت بازار سرمایه از سوی تولیدکنندگان و کارخانجات استان شد و افزود: مسئولیت اصلی این کار بر عهده خود فعالین اقتصادی است و دولت نیز هر کمکی که نیاز باشد، خصوصا در زمینه تسهیل گری انجام خواهد داد.

پیمانکاران فرصت‌های صنعت ساختمان را از دست ندهند

وی در بخش پایانی صبحت‌های خود به مشکلات صنعت ساختمان استان اشاره کرد و افزود: در استان کرمانشاه ظرفیت خوبی بواسطه آغاز احداث 9 هزار واحد اقدام ملی مسکن و همچنین پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران ایجاد شده که تقاضا داریم پیمانکاران در این زمینه پای کار بیایند.

استاندار کرمانشاه گفت:  نباید اجازه بدهیم ماجرای زلزله که 50 درصد پیمانکاران از بیرون استان آماده بودند، تکرار شود.

بازوند افزود: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده مربوط به کمیسیون ماده 100 است که حتما تذکرات لازم را به این کمیسیون می‌دهیم که رفتار مناسب‌تری با فعالین صنعت ساختمان داشته باشد.  

وی از گلایه صنعتگران و صادرکنندگان در زمینه مشکلات بازگشت ارز هم یاد کرد و ادامه داد: این موضوع را در جلسه ویدئوکنفرانس با معاون اول رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد.

بازوند خاطرنشان کرد: مشکل عدم خرید مواد ضدعفونی کننده از واحدهای تولیدی استان را نیز در جلسه ستاد کرونا با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه کروناویروس استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه شیوع کرونا جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فعالیت سامانه بارشی اخیر، سبب خسارت به ۴۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی روستای لاور خشت بخش اشکنان در شهرستان لامرد شد.
کشاورزان روستای لاورخشت با درخواست از مسوولان، بررسی و جبران خسارت مزارعشان را خواستار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • تل‌آویو چند میلیارد دلار خسارت داد؟
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • خسارت ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتاری باران به اراضی زراعی و باغی کرمانشاه
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • مناطق آزاد و ویژه، سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند